تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/21 - 15:36
کد خبر: 363203

سازمان امور مالیاتی روی ۴ هزار پرونده بزرگ فرار مالیاتی تمرکز کرده است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمرکز این سازمان روی ۴ هزار پرونده مشخص بزرگ در بحث فرار مالیاتی است و امیدواریم بتوانیم در این پرونده‌ها با هرکسی که از چارچوب قانون خارج شده و مالیات حَقه خود را نپرداخته، برخوردهای لازم را داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، امیدعلی پارسا با اشاره به اقدامات این سازمان برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی گفت: فرار مالیاتی یک کار حرفه‌ای و فنی دقیق است و براین اساس ما سال گذشته دو بخشنامه شفاف برای بررسی تراکنش‌های بانکی که روزنه ورود به مباحث فرار مالیاتی است و دیگری معاملات با شرکت‌های صوری را به کل واحدهای استانی سازمان ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: واحدهای استانی سازمان امور مالیاتی کشور هم به دقت و عالمانه با این دو دستورالعمل اطلاعات را پالایش و در اختیار ما قرار می‌دهند.

پارسا ضمن تاکید براینکه تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور بر روی 4 هزار پرونده مشخص بزرگ در بحث فرار مالیاتی است، اظهار کرد: این موضوع دارای مباحث فنی، دقیق و ریز مالیاتی است و امیدواریم بتوانیم در این پرونده‌ها با هرکسی که از چارچوب قانون خارج شده و مالیات حَقه خود را نپرداخته، برخوردهای لازم را داشته باشیم.

ضعف قانونی برای برخورد با فرار مالیاتی نداریم

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: اگر کسانی هم هستند که قصد فرار مالیاتی نداشته و مشکل دیگری دارند، که در جایگاه خود این موضوع حل می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود یا ضعف قانونی برای برخورد با فرار مالیاتی در کشور وجود ندارد، افزود: ما به لحاظ قانونی اختیارات لازم را داریم اما موضوع مهم آن است که بتوانیم عالمانه و منصفانه به این مطلب برسیم که چه کسی فرار مالیاتی انجام داده و چه کسی نه، که برای رصد این موضوع در کل کشور سازمان امور مالیاتی باید اطلاعات تمام تراکنش‌ها و معاملات افراد را در اختیار داشته باشد تا از کنار هم گذاشتن آنها نتیجه گیری کند یعنی به نوعی قضاوت حرفه‌ای در حوزه مالیاتی داشته باشد.

پارسا با اشاره به اینکه نمایش، پروپاگاندا، بزرگنمایی و صحبت کردن درباره فرار مالیاتی، حاصلی نخواهد داشت، گفت: سازمان امور مالیاتی کشور به صورت عالمانه تمام این مسائل را بررسی می‌کند و حتما از محل فرارهای مالیاتی وصول خوبی برای جبران کسری بودجه خواهیم داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top