تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/22 - 15:22
کد خبر: 363344

وعده رخشانی‌مهر درباره بخاری‌های نفتی مدارس مناطق محروم

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس گفت: چهار درصد کلاس‌های درس با بخاری نفتی گرم می‌شود که قرار است تا پایان سال بخاری نفتی از کلاس‌ها جمع‌آوری شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مهراله رخشانی مهر روز یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه با استاندار خراسان شمالی به منظور ساخت و تامین فضاهای آموزشی اظهار داشت: در حال حاضر برای استانداردسازی و همچنین جمع آوری بخاری نفتی در استان خراسان شمالی زیرساخت ها آماده شده است.

وی افزود: در بسیاری از مناطق کشور برق و لوله کشی گاز وجود نداشت، در حال حاضر با آماده سازی تمهیدات لازم با استاندار، زیرساخت ها برای برق و گاز در مناطق تقویت می شوند.  رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس گفت: همچنین قرار است که در مرحله بعد نیز بخاری های گازی غیر استاندارد هم جمع آوری شود.

رخشانی مهر با بیان اینکه این اقدام از سال گذشته از خراسان شمالی آغاز شده است، ادامه داد:  وضعیت در این استان بسیار نامناسب بود،‌ یعنی در واقع شرایط به گونه‌ای نبود که زیرساخت‌ها به راحتی برای برچیدن بخاری‌های نفتی فراهم باشد.

رییس سازمان نوسازی مدارس همچنین درباره جمع آوری مدارس سنگی گفت:  کلاس درس سنگی در استان خراسان شمالی وجود ندارد، این موضوع نیز با مساعدت مدیران استانی برنامه‌های جمع آوری میسر شد.

وی افزود: متوسط سرانه فضاهای آموزشی ۵.۲ مترمربع است، اما این رقم برای خراسان شمالی این ۵.۳ مترمربع است که عدد از متوسط سرانه کل کشور بالاتر است.  به گفته رییس سازمان نوسازی مدارس، تعداد مدارس نیازمند مقاوم سازی در استان خراسان  بالاست. از این رو باید این تعداد کاهش یابد و به میانگین کشوری نزدیک شود. در این تفاهم نامه ۲۰۰ میلیارد تومان رای تحقق این هدف اختصاص می یابد.

۵۰ درصد از هزینه ساخت و مقام سازی مدارس را استانداری استان خراسان شمالی تامین می کند و ۵۰ درصد مابقی آن از محل اعتبارات سازمان نوسازی مدارس تامین می شود.

گسترش جامعه هدف خیرین با طرح آجر به آجر

وی در باره طرح آجر به آجر گفت: طرح ویژه آجر به آجر در دستور کار قرار دارد و وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش برای این طرح ملی بسیج شده اند. آموزش و پرورش با این طرح می‌تواند جامعه هدف خیرین را گسترش دهد.

رییس سازمان نوسازی مدارس افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز وجود دارد که از سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین در حوزه مدرسه سازی تعهد داده شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال تا ۴۰ درصد رشد داشته باشد.  رخشانی مهر افزود: هرچند در سال‌های گذشته خیرینی بوده اند که تا ۷۰ میلیارد تومان هم برای مدرسه سازی کمک کرده اند اما درحال حاضر می خواهیم با خرده کمک ها به مدرسه سازی کمک شود.

اختصاص ۱۴ هزار هکتار زمین با کاربردی آموزشی

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در ادامه این برنامه اظهار داشت: نام گذاری امسال با عنوان جهش تولید ‌می‌تواند در جهش عمل و دیدگاه نیز یاری رسان باشد.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس از جمله سازمان هایی بود که پویایی و تلاش در آن دیده شده است. نگاه این سازمان در راستای حل مشکلات بوده است و حتی سایر نهادها را هم به خدمت گذاری بهتر ترغیب کرده است.

وی افزود: پروژه‌های بسیاری برای اولین بار در استان خراسان شمالی ایجاد شد، اما برای پویایی و حرکت استان باید فضای مدارس آن به خوبی تعریف شود. ۱۴ هزار هکتار با کاربری آموزشی به ساخت و ساز مدارس اختصاص یافت که طی تفاهم نامه امروز امضا می شود.

شجاعی گفت: طرح آجر به آجربه سمتی پیش می رود که خانواده‌هایی که درآمد اندکی دارند اما می‌خواهند به سمت مدرسه سازی بروند، نیز بتوانند نقش خود ایفا کنند.

جمع آوری ۱۲۲ مدرسه خشتی و گلی در خراسان شمالی

امین فلاح مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در ادامه این مراسم اظهار داشت:  خراسان شمالی ۱۶۰ هزار دانش آموز در ۹ منطقه آموزشی و با هزار و ۵۴۶ فضای آموزشی دارد. ۱۱ درصد مدارس این استان تخریب، ‌۳۹ درصد مستحکم و ۵۰ درصد نیازمند مقام سازی هستند.  وی افزود: با دستور استاندار استان خراسان شمالی و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، قرار است جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در این استان انجام شود. در مدت کمتر از یک ماه و شاید تا ۲۷ روز توانستیم بخاری‌های نفتی در خراسان شمالی را جمع آوری کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top