تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/22 - 15:42
کد خبر: 363349

اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور جهت برگزاری آزمون‌های ملی

رییس دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه تجربه بسیار موفقی در ارائه خدمات آموزشی الکترونیکی با برگزاری کلاس‌های آنلاین با ظرفیت ۳۰ هزار نفر همزمان و همچنین آزمون‌های الکترونیکی در دوران کرونا داشت. هر مجموعه ای که آزمون ملی داشته باشد، دانشگاه پیام نور خدمات الکترونیکی خود را به آن مجموعه ارائه خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، محمدرضا زمانی در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و محمد حسین امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با تاکید بر لزوم تقویت « هاب بین الملل» برای توسعه آموزش الکترونیکی در سطح کشور و منطقه افزود: تقویت هاب بین المللی می تواند نقش بسیار مثبتی در گسترش زبان بین الملل و دیپلماسی علمی ایفا کند.

وی با عنوان اینکه هر مجموعه ای که آزمون ملی داشته باشد، دانشگاه پیام نور با کمال میل خدمات الکترونیکی خود را به آن مجموعه ارائه خواهد کرد، اظهار داشت: در این نیمسال آزمون های دانشگاه تهران و همچنین آزمون های آنلاین پژوهشکده بیمه در نهایت صحت، دقت و سلامت به کمک دانشگاه پیام نور به صورت الکترونیکی برگزار شد. دانشگاه پیام نور با استفاده از ظرفیت های خود گامی مثبت در جهت تامین نیازهای دیگر دانشگاه ها و مجموعه های کشور داشته و تمام بازخوردها در این زمینه مثبت بوده است.

زمانی گفت: دانشگاه پیام نور این توانایی را دارد که با استفاده از زیرساخت‌های غنی الکترونیکی، خدمات مورد نیاز دانشگاه‌های کشور و حتی منطقه را تامین کند.

وی همچنین به تفاهم نامه مشترک دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: این تفاهم نامه بستر بسیار مناسبی برای دانش آموختگان دانشگاه پیام نور و همچنین دیگر دانشگاه ها است که با اجرای آن بر اساس پتانسیل و روند اشتغالزایی هر منطقه، دوره هایی برای دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می شود و دانش آموختگان پس از اخذ گواهی می توانند از وام ۱۰۰ میلیونی با کارمزد ۶ درصد برای اشتغال و کارآفرینی برخوردار شوند.

زمانی با عنوان اینکه در حال حاضر حرکت اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاه ها کمی به دلیل کرونا کند شده است، گفت: با وجود تمامی محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، تاکنون ۲۵۰ نفر آموزش های تخصصی و بازاریابی را گذرانده اند که به طور مثال صرفا در استان مرکزی، دانش آموختگان دوره های مهارت افزایی دانشگاه پیام نور بدون تسهیلات، ماسک و گان مورد نیاز کل استان را تولید و تامین کردند.

دانشگاه پیام نور استعدادهای بومی را شناسایی کرد  محمد حسین امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه  با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور سهم ویژه ای در اشتغال فارغ التحصیلان داشته است، گفت: سال گذشته تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم با دانشگاه پیام نور با هدف ایجاد بسترهای اشتغال مهارت آموزان در مناطق روستایی و محروم امضا شد و این دانشگاه تاکنون در این مسیر روند مطلوبی داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: طبق این تفاهم نامه مسئولیت برگزاری دوره های مهارت آموزی بر دوش دانشگاه پیام نور بود که انصافا عملکرد دانشگاه در زمینه مثبت بوده و بحث آموزش با دقت بالایی پیش رفته است.

وی با عنوان اینکه مسلما افراد آموزش دیده در زمینه اشتغال فرصت های بهتری خواهند داشت، افزود: استعدادهای بومی مناطق در فاز اول مراحل اجرایی این تفاهم نامه که در ۷ استان کشور آغاز شد، به کمک دانشگاه پیام نور شناسایی شدند و مسیر برای اشتغال زایی فارغ التحصیلان باز و هموار شده است.

امید ظرفیت دانشگاه پیام نور را از جنبه های آموزشی و رشته های مرتبط در هر شهر بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: با اجرای این تفاهم نامه برای استعداد های بومی فرصت اشتغال فراهم می شود.  کرونا همه دانشگاه ها را «پیام نوری» کرد  معاون اول ریاست جمهوری عملکرد دانشگاه پیام نور در دوران کرونا را بهینه و مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه پیام نور در این دوران به همه دانشگاه ها کمک کرد و با این عملکرد بهینه در ارائه خدمات الکترونیک و حذف فاصله ها، باید از آن به عنوان دانشگاه «از راه نزدیک» یاد کرد.

اسحاق جهانگیری در دیدار ریاست دانشگاه پیام نور افزود: تقویت های بین الملل به دلیل نقش موثر در توسعه آموزش در سطح کشور، منطقه،  گسترش زبان بین المللی و دیپلماسی علمی باید مورد توجه قرار گیرد.  وی اشتغال را یکی از بزرگ ترین دغدغه های کشور دانست و گفت: امروز فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه ها دغدغه اشتغال دارند و این در حالی است که بهترین افراد کشور باید بتوانند کارآفرین شوند.

معاون اول ریاست جمهوری با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور بیش از انتظار ما در سطح اشتغالزایی عمل کرده و قابل تقدیر است، اذعان داشت: این دانشگاه می تواند تاثیر تعیین کننده ای در اشتغال داشته باشد و آموزش های مکمل این دانشگاه می تواند افراد را تبدیل به کارآفرین کند و لازمه آن مطالعه میدانی و ایجاد رشته های متناسب با بازار کار جهت تحول در اقتصاد کشور است.

جهانگیری افزود: با امضای تفاهم نامه میان دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، مهارت آموزانی که دوره های آموزشی را گذرانده اند، تحت پوشش تسهیلات اشتغال زایی قرار می گیرند.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به گزارش های پایلوت انجام شده در ۷ مرکز دانشگاه پیام نور در استان های مختلف که به صورت آزمایشی اجرا شد، اقدامات موثری در زمینه ارائه آموزش مهارتی ارائه شده است، اما در فاز دوم باید مناطق و استان های محروم در اولویت قرار گیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top