تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/22 - 18:32
کد خبر: 363390

ایران یکی از پیشروترین کشورهای آسیا در حوزه فین‌تک

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:ایران یکی از پیشروترین کشورهای آسیا در حوزه فین تک است. این در حالی است که روزهای ابتدایی فعالیت آنها مخالفت‌های زیای وجود داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری با حضور در مرکز نشر دانشگاهی در میان مدیران استارت آپی، گفت: شرایط فعلی کشور بسیار ویژه است. بیماری کرونا هم مزید بر علت شده که فضایی مناسب برای فعالیت استارت اپ های آنلاین ایجاد شود.

به گفته ستاری، حوزه نشر یکی از حوزه هایی است که با فعالیت استارت آپ ها متحول می شود. حوزه ای که ظرفیت مناسبی برای توسعه استارت آپ ها و دانش بنیان ها است.

معاون علمی و فناوری بیان کرد: بازیگران سنتی صنایع چاره‌ای جز پذیرش استارت آپ‌ها و فین‌تک ها ندارند. مثلا نظام بانکی کشور در ابتدا چندان از حضور فین تک ها در این حوزه استقبال نکرد اما امروز خود بانک‌ها به دنبال توسعه فعالیت این بازیگران جدید هستند.

ستاری ادامه داد: بازیگران سنتی حوزه نشر هم چاره‌ای جز پذیرش استارت آپ‌ها و جوانان ندارند. اگر در مقابل آنها بایستند شکست خواهند خورد.

ایران کشوری پیشرو در حوزه فین‌تک

ستاری گفت: ایران یکی از پیشروترین کشورهای آسیا در حوزه فین تک است. این در حالی است که روزهای ابتدایی فعالیت آنها مخالفت‌های زیای وجود داشت.

معاون علمی و فناوری تغییر نگرش را مهم‌ترین عامل برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در صنایع خواند و گفت: همین تغییر نگاه کمک کرده که فین تک ها بتوانند جایگاه درست خود را در نظام بانکی کشور پیدا کنند. اگر این اتفاق در صنعت نشر هم بیفتد قطعا این حوزه هم تغییری نوآورانه خواهد یافت.

به گفته ستاری، در آینده نزدیک صنایع کشور متحول می‌شوند. مثلا نظام بانکداری هست اما بانک‌ها به صورت مجازی فعالیت می‌کنند. این اتفاق در همه صنایع رخ خواهد داد برای همین صنایع باید آغوشی باز برای تحولات فناورانه و نوآورانه داشته باشند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان حضور استارت آپ‌ها در حوزه نشر را ضروری دانست و بر حمایت از این جوانان برای توسعه فعالیت‌های نوآورانه در این صنعت تاکید کرد.

سامانه سجام یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های تشخیصی

وی بیان کرد: در طی این چند سال بازیگران سنتی بانک‌ها، بیمه‌ها، فروشگاه‌ها  غیره با حضور استارت آپ‌ها در کنار خود راه آمدند و از بودن آنها استقبال کردند.

ستاری با اشاره به بازار بزرگ حوزه نشر در کشور، بیان کرد: اگر این بازار بزرگ در اختیار جوانان و استارت آپ‌ها قرار گیرد قطعا توحلات نوآوارنه و اساسی در این حوزه را شاهد خواهیم بود. مثلا سامانه سجام یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های تشخیصی در کشور است که به کمک جوانان و هوش مصنوعی در طی یک ماه یک میلیون و ۲۰۰ هویت را شناسایی اینترنتی کند. کاری بزرگ و قابل توجه.

وی گفت: فناوری هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های کاربردی در دنیای امروز است که باید برای توسعه آن همه توان دانش‌بنیانی کشور را به کار بگیریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top