تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/04/23 - 12:17
کد خبر: 363466

جزئیات اعتراض دانشجویان به آزمون جامع دکتری بررسی شد

معاون آموزشی دانشگاه شاهد با اشاره به اعتراض دانشجویان به نحوه کسب نمره از آزمون جامع دکتری، جزئیات برگزاری این آزمون را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، علیرضا بهراد معاون آموزشی دانشگاه شاهد درباره اعتراض دانشجویان به نحوه کسب نمره از آزمون جامع دکتری به دو صورت کتبی و سوابق تحصیلی گفت: دانشکده‌های دانشگاه شاهد برای تیر و شهریورماه ۹۹ برنامه ریزی کرده‌اند تا آزمون جامع برگزار کنند

وی ادامه داد: در حقیقت در این دانشگاه برای سه دسته از داوطلبان آزمون جامع برگزار می‌شود. یک آزمون جامع برای گروه‌های بهداشتی در نظر گرفته شده که در آن افراد مشخص شده‌اند که کدام یک از داوطلبان می‌توانند بدون شرکت در آزمون جامع دکتری و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دوره دکتری شرکت کنند. اسامی به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارجاع داده می‌شود و پس از تایید بر اساس آن تصمیم گیری نهایی انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه شاهد تصریح کرد: دومین آزمون جامع دکتری مربوط به مقاطع تحصیلی دکتری عمومی می‌شود، داوطلبان این آزمون باید طبق مقررات در آزمون کتبی شرکت کنند به طوری شرایط استفاده از سوابق تحصیلی را ندارند. همچنین یک آزمون جامع برای داوطلبان دکتری تخصصی وجود دارد که در سطح دانشکده و دانشگاه برگزار می‌شود و به صورت کشوری نیست.

بهراد بیان کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که افراد تنها در صورت داشتن شرایط خاص می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شوند، درحقیقت سوابق تحصیلی برای پذیرش در مواردی، کافی خواهد بود و در مواردی، مورد قبول واقع نمی‌‎شود به طوری که نیاز به شرکت در آزمون جامع به وجود می‌آید.
 
معاون آموزشی دانشگاه شاهد با بیان اینکه وزارت بهداشت تاریخ و مقرارت را به صورت کامل بیان کرده است و هیچ شبه‌ای در آن وجود ندارد؛ تاکید کرد: اگر دانشجو در تاریخ معین شده وارد دوره کاروزی شود، می‌تواند از سوابق تحصیلی استفاده کند، این موضوع کاملا اختیاری است به طوری که داوطلبان می‌توانند از شرایط سوابق تحصیلی خود استفاده نکنند و در آزمون جامع دکتری شرکت نکنند.

معاون آموزشی دانشگاه شاهد در پایان خاطرنشان کرد: برخی از دانشجویان بعد از تاریخ مقرر وارد کارورزی شدند و قصد داشتند در آزمون جامع دکتری شرکت نکنند به طوری که بر اساس سوابق تحصیلی ارزیابی شوند به همین دلیل شبهه‌ای را ایجاد کردند که دانشگاه با توجه به برداشت شخصی خود چنین کاری را انجام داده است، به همین منظور دانشگاه شاهد اسامی دانشجویان را به وزارت بهداشت ارسال کرد به طوری که شرایط آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. وزارت بهداشت نیز پس از ارزیابی پاسخ خود را اعلام کرد که ما به دانشجویان ارسال کردیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top