تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/24 - 16:37
کد خبر: 363680

۳ خودرو چانگان موجود در ایران

دارا بودن 6 کیسه هوای راننده و سرنشینان و جانبی، سیستم ترمز گیری مجهز به ABS، ESP، EBD، BA و TCS، سانروف، ایموبلایزر، سنسور پارک عقب، ایزوفیکس، کامپیوتر سفری و... چانگان ایدو را در همگام با خودروهای گران‌قیمت‌تر ژاپنی و کره‌ای می‌کند و عدم استقبال از آن کمی عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرکت چانگان یک شرکت چینی است که با عرضه خودروهای cs35 و ایدو، به امتحان شانس خود در کلاس‌های شاسی‌بلند و سدان پرداخته است. موفقیت چانگان در سراسر جهان، خودروسازان ایرانی به مذاکره با این شرکت برای ورود و مونتاژ خودروهای تولیدی ترغیب کرد. خودروی چانگان cs35 و چانگان ایدو هردو به‌صورت مونتاژ شده توسط سایپا روانه بازارهای داخلی شده‌اند. در این مقاله به بررسی مشخصات خودروهای مختلف چانگان می‌پردازیم تا شما را با این برند خودروسازی بیشتر آشنا کنیم.

معرفی چانگان cs35

چانگان cs35 اولین تجربه شرکت چانگان در ساخت خودروهای شاسی‌بلند است. این خودرو با هدف استفاده در خیابان‌های شهری و نه در جاده‌ها، به بازار عرضه شد. نسخه اولیه آن دارای پیشرانه‌ای 4 سیلندری با حجم 1.6 لیتر بود که قدرت 123 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 160 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید می‌کرد اما در نسل‌های بعدی چانگان cs35 حجم موتور 100 سی‌سی کاهش یافت و هیچ‌گاه به بازار ایران وارد نشد. مصرف سوخت 6.6 و 7 لیتر در گیربکس‌های 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک، این خودرو را در میان طرفداران محیط‌زیست محبوب کرده است.

۳ خودرو چانگان موجود در ایران

سیستم تعلیق چهارچرخه، فرمان برقی و کابین جادار، تجربه سواری لذت بخشی را به شما می‌بخشد. در کنار این مشخصات امکانات رفاهی ایمنی قابل‌قبول شامل کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سانروف، گرم‌کن شیشه عقب، کیسه‌های هوای راننده، سرنشین و جانبی، ترمز ABS، توزیع‌کننده نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کمربندهای ایمنی پیش کشنده و تنظیم شونده، ایزوفیکس صندلی کودک و... باعث می‌شود که این خودرو یکی از پرفروش‌ترین‌های شرکت چانگان در سال‌های اخیر باشد. از سوی دیگر طراحی خارجی جذاب این خودرو می‌تواند کاملا با رقبای آسیایی و اروپایی قابل‌رقابت باشد. هرچند که ممکن است از بیرون چانگان cs35 خودرویی کوچک و مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت به نظر برسد اما در داخل کابین شاهد فضایی راحت و جادار برای سرنشینان بزرگ‌سال و بلندقد این خودرو هستیم.

معرفی چانگان cs35 سایپا

به دلایل مختلفی نظیر تحریم‌های اعمال‌شده و تشخیص طراحان ایرانی، خودروهای مونتاژ شده خارجی در ایران، تفاوت زیادی با نسخه اصلی خود دارند. این امر به‌خصوص در سال‌های اخیر بیشتر مشاهده‌شده و خودروسازان داخلی با هدف کاهش قیمت (!)، اقدام به حذف بخش زیادی از امکانات رفاهی و ایمنی خودروهای مونتاژی می‌کنند. چانگان cs35 نیز از این قاعده مستثنا نیست. به همین دلیل بسیاری از خریداران خرید خودروهای وارداتی را به خودروهای مونتاژی ترجیح می‌دهند. بااین‌حال چانگان cs35 که اولین تجربه شرکت سایپا در خودروهای شاسی‌بلند بود، توانست رکورد فروش خوبی را ثبت کند.

چانگان cs35 موجود در ایران دارای پیشرانه 1.6 لیتری است اما در هر دو نوع اتوماتیک و دستی عرض می‌شود. مشخصات فنی این خودرو با نسخه اصلی آن تفاوت چندانی ندارد. استفاده از ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب، عملکرد ترمزگیری خوبی را به این خودرو می‌بخشد.

۳ خودرو چانگان موجود در ایران

طراحی خارجی نسخه مونتاژی به همان جذابیت نسخه اصلی است. فضای داخلی ساده و زیبا نیز از دیگر ویژگی‌ها این خودرو است. اما استفاده از مواد بی‌کیفیت در ساخت فضای داخلی نکته‌ای است که به جهت کاهش قیمت چه در نسخه چینی و چه در نسخه ایرانی قابل‌مشاهده است. قیمت مناسب یکی از ویژگی‌ها نسخه چینی چانگان cs35 است که آن را به انتخابی مناسب برای خانواده‌های متوسط تبدیل می‌کند. بااین‌حال در نسخه داخلی چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و قیمت تمام‌شده چانگان cs35 مشتریان پردرآمد را به سمت این خودرو جلب می‌کند. البته مشتریانی که توانایی خرید خودروهای ژاپنی، کره‌ای یا اروپایی را ندارند!

امکانات رفاهی موجود در نسخه اتوماتیک که با نام فول‌آپشن عرضه می‌شود، کاملا منطبق با نسخه اصلی است. البته به دلیل اعمال تحریم‌ها این امکانات به‌روز نشده و جای تجهیزات در نظر گرفته‌شده در نسخه‌های امروزی‌تر چانگان cs35 در مدل مونتاژی آن خالی است. بااین‌حال در نسخه دستی نبود امکاناتی نظیر آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، سانروف، کیسه‌های هوای جانبی و دکمه‌های کنترلی روی فرمان، خریداران را از پرداخت این مبلغ برای این خودرو پشیمان می‌سازد.

استقبال مناسب از چانگان cs35 شاسی‌بلند باعث ادامه تولید این خودرو تا امروز شده و خوشبختانه این خودرو در بازار دست‌دوم نیز دارای شرایط مناسبی است. هرچند که از اواخر سال 98 با افزایش بی‌رویه و بی‌منطق قیمت خودرو مواجه شدیم، خودروی چانگان cs35 نسبت به بسیاری از هم‌وطنان خود دارای ارزش خرید بالایی است. رقبایی نظیر لیفان x60 و x50، ام‌وی‌ام x33 و دانگ‌فانگ H30 کراس نسبت به چانگان cs35 به‌خصوص در بازار دست‌دوم دارای طرفداران کمتری بوده و مشکلات تعمیر و یافتن قطعات یدکی آن‌ها نیز بیشتر است.

برای مشاهده مشخصات فنی، ویژگی‌ها، نظرات کاربران و تصاویر چانگان cs35 می‌توانید به صفحه hamrah-mechanic.com/carprice/changan/cs35saipa مراجعه کنید.

معرفی چانگان ایدو

برخلاف مدل شاسی‌بلند چانگان، خودروی کلاس سدان آن که با نام ایدو شناخته می‌شود نتوانست جای خود را در دل خریداران ایرانی باز کند. هرچند که ظاهر ایدو از بسیاری از رقبا جذاب‌تر بوده و امکانات بیشتری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. بااینکه تجربه خریداران در نسخه شاسی‌بلند چانگان رضایت‌بخش بود اما بسیاری از طرفداران خرید سدان‌های رقیب را به ایدو ترجیح دادند. به همین دلیل شرکت سایپا یک سال پس از عرضه یعنی در سال 95 مونتاژ و عرضه این خودرو را متوقف نمود.

۳ خودرو چانگان موجود در ایران

چانگان ایدو نیز نظیر برادر بلندقد خود از پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری بهره می‌برد که مجهز به سیستم بلو کور بوده و دارای آلایندگی کمتری است اما قدرت و گشتاور کمتری را تولید می‌کند. قدرت 112 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن متر تولیدی توسط قلب تپنده چانگان ایدو، در کنار گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو در 11.6 ثانیه آن را از حالت سکون به شتاب 100 می‌رساند و تجربه حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را برای شما رقم میزند. باک 52 لیتری و مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر، در مقایسه با رقبا شما را مجبور به تعداد توقف بیشتری در پمپ‌بنزین‌ها خواهد کرد.

دارا بودن 6 کیسه هوای راننده و سرنشینان و جانبی، سیستم ترمز گیری مجهز به ABS، ESP، EBD، BA و TCS، سانروف، ایموبلایزر، سنسور پارک عقب، ایزوفیکس، کامپیوتر سفری و... چانگان ایدو را در همگام با خودروهای گران‌قیمت‌تر ژاپنی و کره‌ای می‌کند و عدم استقبال از آن کمی عجیب به نظر می‌رسد.

منبع: hamrah-mechanic.com

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top