تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/25 - 10:30
کد خبر: 363777

مقتدایی: رابطه ایران و چین، جایگاه اقتصادی ما را ارتقا می‌دهد

عباس مقتدایی گفت: فعلا تنها یک پیش نویس بین دولت ایران و چین مطرح شده که حتی همین موضوع نیز موجب نگرانی غرب گرایان، کشور‌های غربی و رسانه‌های فارسی زبان شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، اظهار داشت: آنچه تاکنون مطرح شده است یک پیشنویس است که بین دولت ایران و چین مطرح شده است که حتی همین پیش نویس هم موجب نگرانی غرب گرایان، کشور‌های غربی و رسانه‌های فارسی زبان شده است.

وی با بیان اینکه این غربی‌ها با شانتاژ و شایعه سازی قصد ناخرسند کردن مردم ایران از این توافق را دارند، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان کشوری با منابع فراوان انرژی و نفت، در پی اطمینان از بازار نفت و انرژی خود و البته سرمایه گذاری و روابط اقتصادی خوب با چین است که این آمادگی، موجب طرح پیشنهاد توافق ۲۵ ساله شده است که قطعا دستاورد‌های بزرگ اقتصادی برای ۲ کشور خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: چین به عنوان کشوری قدرتمند در حوزه اقتصادی و به عنوان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی دنیا به این دلیل آماده همکاری با ایران است تا برای رفع نیاز‌های خود در تأمین انرژی مطمئن باشد.

مقتدایی با اشاره به بیانیه مشترک ایران و چین درباره همکاری‌های مشترک اقتصادی، افزود: ایران برای سرمایه گذاری در جاده ابریشم که مورد توجه دولت چین است اعلام آمادگی کرده و چین نیز از همکاری مستمر، درازمدت و اطمینان بخش اقتصادی با ایران استقبال کرده است.

وی با اشاره به تلاش برخی کشور‌های غربی و آمریکا برای اخلال در همکاری جامع راهبردی ایران و چین، بیان داشت: مخالفت آمریکا و برخی کشور‌های غربی با چنین توافقی که موجب افزایش اقتدار اقتصادی دو کشور خواهد شد، قابل پیش بینی بوده است، اما این اقدامات خللی بر اراده دو کشور برای توافق بلند مدت ایجاد نخواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: با توجه به اینکه چین در ماه‌های اخیر درباره رمز ارز ملی با عنوان CBDC فعالیت‌های قابل توجه‌ای داشته است و این کشور به دنبال این است که در جنگ تجاری و اقتصادی با آمریکا موضع دلار را به پایین بکشد از این رو قصد دارد با رمز ارز ملی به جنگ با آمریکا برود.

مقتدایی در پایان با بیان اینکه به نظر می‌رسد با همین اتکا به رمز ارز‌ها تا یکی دوسال دیگر جایگاه دلار به شدت متزلزل شود بیان داشت: همین امر اقتضا می‌کند که ایران همکاری‌های سطح بالاتری در زمینه تجاری و اقتصادی با چین برقرار کند و باید یک قرارداد بلند مدت منعقد شود تا منافع ایران در آن به طور کامل لحاظ گردد که همین امر باعث ارتقا جایگاه تجاری و اقتصادی ایران می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top