تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/04/25 - 12:02
کد خبر: 363797

شهادت ۱۴۰ نفر از جامعه پزشکی به‌دلیل کرونا

محمدرضا ظفرقندی گفت: همانطور که ویروس کرونا در بدن افراد ایمنی ایجاد نمی‌کند، واکسن کرونا هم باعث ایجاد ایمنی دائم نمی‌شود بنابراین تنها راه مراقبت و پیشگیری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از برنا؛ محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت که روز چهارشنبه (25تیرماه) از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

ظفرقندی در ابتدای نشست گفت: 6 ماه از شروع بیماری کرونا می‌گذرد، در روزهای اولیه با کنترل دولت و رفتار خوب و مناسب مردم اواخر فروردین و اردیبهشت‌ماه بیماری رو به کاهش و شرایط قابل قبولی حاصل شد اما امروزه مشاهده می‌کنیم که این بیماری دوباره اوج گرفته بنابراین قاعدتا باید یک بررسی علمی قاطع انجام شود که اگر مواجه صریح صورت نگیرد هم مردم را از دست می دهیم و هم کادر درمان را خسته می‌کنیم.

او افزود: این بیماری با این روش، مدت مدیدی در جامعه جهانی و در همه آحاد بشر وجود خواهد داشت مخصوصا اینکه گفته شده ایمنی در بدن افراد ماندگار نیست و افراد پس از ابتلا ممکن است دوباره درگیر شوند.

140 نفر از جامعه پزشکی شهید شدند

رئیس سازمان نظام پزشکی درمورد تعداد پزشکان و پرستارانی که شهید شدند، گفت: روزانه حدود 5 هزار نفر از جامعه پزشکی بتلا به کرونا می‌شوند که از این تعداد حدود 140 نفر از آنها در این ایام در مبارزه با کرونا شهید شدند.

او افزود: گروه پرستاری 20 درصد، پرسنل 19 درصد، پزشکان عمومی 17 درصد، گروه داخلی 9 درصد، رشته زنان و زایمان 5.5 درصد به این ویروس مبتلا هستند.

پروتکل‌های ملی جوابگو نیست

ظفرقندی با تاکید بر تدوین پروتکل منطقه‌ای گفت: پروتکل‌های بهداشتی ملی دیگر جوابگو نیست بنابراین باید برای هر منطقه از جمله قرمز، زرد و....پروتکل منطقه‌ای خاصی باید تهیه کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی درخصوص ایجاد دوباره محدودیت‌ها گفت: در نامه‌ای که به رئیس جمهور ارسال کردم تاکید بر بازنگری برای ایجاد قرنظینه یا تعطیلی موقت داشتم.

او افزود: خوشبختانه استاندارد تهران اعلام کرد برخی فعالیت‌ها مانند رستوران‌ها، اماکن مذهبی، فعالیت سیمناری و...  تعطیل شوند و فعالیت 30 درصد از پرسنل کارمندی و دولتی دورکاری شود.

کمبود تخت ICU در بیمارستان‌ها

ظفرقندی با اشاره به کمبود تخت icu گفت: شرایط بیمارستان‌ها با افزایش گرفتاری مردم، بدتر شده است به این صورت که اگر قبلا در تهران روزی 30 نفر بستری می‌شدند الان این تعداد به 300 نفر رسیده است.

او افزود: تخت‌های اشغال شده کرونا روز به روز در حال افزایش است و بیمارستان‌ها هم امروزه دچار کمبود تخت ICU هستند که برای رفع این مشکل ما پیشنهاد دادیم یا بیماران به بیمارستان دیگری که ظرفیت دارد ارجاع شوند یا اینکه بیمارستان‌ها بخش‌هایی را تجهیز به ICU کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: برای مثال اطلاع دارم که بیمارستان سینا یک بخش خود را به ICU تبدیل کرده است.

واکنس کرونا ایمنی دائمی ایجاد نمی‌کند

ظفرقندی با اشاره به تولید واکسن کرونا گفت: فعلا دارو و واکسن تایید شده‌ای برای درمان کرونا تولید نشده است حتی پیشرفته‌ترین کشورهایی هم که روی واکسن کار می‌کنند در حد مطالعه انسانی است.

او افزود: حتی اگر واکسن تایید شده‌ای تولید شود، 3 تا 4 ماه طول می کشد عرضه شود اما همانطور که ویروس کرونا در بدن افراد ایمنی ایجاد نمی‌کند، واکسن هم ایمنی دائم ایجاد نمی‌کند بنابراین تنها راه مراقبت و پیشگیری است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top