تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/04/26 - 17:35
کد خبر: 363973

راهنمای سفر: ۹ جاذبه گردشگری برتر در اتاوای کانادا

موزه طبیعت کانادا به کمک دایناسورها به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد به تمام نسل‌های حیوانات تا به امروز نگاهی بیاندازند، و همچنین از نمایشگاهی موقتی هم برخوردار است. این موزه ملی علوم طبیعی و تاریخ است، و ساختمان‌های تاریخی (زمانی موزه یادبود ویکتوریا بوده) زادگاه موزه‌های ملی کانادایی است. ساخت این ساختمان قلعه مانند در سال 1910 تمام شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتاوا بین سال‌های 1820 تا 1840 از یک پایگاه ساختمانی که کانال ریدو را از رودخانه اتاوا منحرف می‌کرد، رشد و توسعه یافت. رهبری پروژه کانال بر عهده سرهنگ بریتانیایی جان بای (1779-1836) بود، و شهر تا زمانی که در سال 1854 نامش به اتاوا تغییر کرد به نام "باتون" معروف بود. ساختمان‌های پارلمان در سال 1865 درست بالای رودخانه اتاوا ساخته شدند، و در همان سال بود که اولین جلسه پارلمان کانادا پس از تأسیس حکومت کانادا در سال 1867 تشکیل شد. با تمام جاذبه‌های گاتینو در سراسر رودخانه اتاوا در استان کوبک، اتاوا زندگی فرهنگی غنی را توسعه داد. دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی بسیاری در این امر سهیم بودند، از جمله مؤسسات بین‌المللی معروفی مانند گالری ملی و مرکز ملی هنر، آنجا محلی برای اپرا و کنسرت‌ها بود.

راهنمای سفر: ۹ جاذبه گردشگری برتر در اتاوای کانادا

کانال ریدو اتاوا مرکزی را تقسیم می‌کند، و منطقه شمالی به عنوان شهر پایینی و بخش جنوبی به عنوان شهر بالایی معروف شده است. در شهر پایینی می‌توانید گالری ملی کانادا، بازیلیکای نتردام و بازار بیوارد پر جنب و جوش را ببینید. شهر بالایی مدرن‌تر است و تا زیر پارلمان هیل امتداد دارد و شامل بانک ساختمان‌های کانادا است که توسط معمار آرتور اریکسون و با اتاق‌های پر از گیاهان و فواره‌ها ساخته شده است. راه‌های شلوغ عبارت‌اند از خیابان ویلینگتون، خیابان کنت، خیابان اوکانر، خیابان متکالف، و محوطه پیاده رو خیابان اسپارکس – مجموعه از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های کوچک این خیابان را به مقصدی برای خرید در اتاوا تبدیل کرده است.

1. پارلمنت هیل

ساختمان‌های پارلمان، با تمام شکوه سنگ بنای ویکتوریا گوتیک چشم‌انداز 50 متری تپه به سمت رودخانه اتاوا را به خود اختصاص داده است. کتابخانه پارلمان در پشت ساختمان و در طرف مخالف ورودی قرار گرفته است، و یک هشت‌ضلعی فوق‌العاده مجهز است که در آتش سوزی سال 1916 دست نخورده باقی ماند. می‌توانید با یک تور راهنما بلوک مرکزی تاریخی را کشف کرده و بررسی کنید، و عموم مردم می‌توانند هنگام جلسه دولت در دوره پرسش و پاسخ شرکت کنند.

در طول تابستان پلیس‌های Mounted کانادایی به گشت‌وگذار در منطقه جذاب چمنزار در جلوی ساختمان پارلمان می‌پردازند، آن‌ها در یونیفرم مونتی جلیقه‌های قلاب‌دار، استتسون­ها، شلوارها و بوت های تا زانویشان بسیار جذاب به نظر می‌رسند. در صبح‌های تابستان، تغییر نگهبان‌ها با باندهای نظارتی و فلوت‌زن‌ها، همیشه توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. جشن در ساعت 9:50 صبح شروع می‌شود، برای داشتن دید خوب باید حداقل 15 دقیقه زودتر در آنجا حضور داشته باشید. تغییر نگهبان‌ها و تورهای پارلمان یکی از معروف‌ترین کارهای رایگانی است که می‌توانید در طول سفر و اقامت کانادا انجام دهید.

2. کانال ریدو

 

کانال 200 کیلومتری ریدو (اما با 1.6 متر عمق)، اتاوا را با کینگستون در دریاچه انتاریو متصل می‌کند. این مسیر در ابتدا به عنوان مسیر استراتژیکی بین مونترال و دریاچه انتاریو در نظر گرفته می‌شد؛ این نیاز ارتش را در طول جنگ با امریکا در سال 1812 نشان می‌دهد. در تابستان، کانال‌ها و سدها یک آبراهه فعال هستند. به محض اینکه یخ می‌زنند، کانال به منطقه تفریحی برای جشنواره‌های و اسکی‌بازی تبدیل می‌شود، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کارهایی که در زمستان اتاوا انجام می‌شود. Château Laurier یکی از ساختمان‌های بزرگ در سواحل کانال‌هاست. اگرچه حال و هوای یک قلعه قرون وسطایی را دارد، اما در واقع در سال 1912 ساخته شده و نمونه بارز این امر است که چگونه شرکت‌های بزرگ راه‌آهن کانادایی هتل‌های بسیار عظیم را به کانادا اضافه کرده‌اند.

3. موزه جنگ کانادایی

 این موزه در کنار رودخانه اتاوا واقع شده، این موزه مدرن گذشته نظامی کانادا از جنگ بین مردم فرانسه و ایروکو در قرن شانزدهم تا کمک‌های کانادایی‌ها به جنگ‌های جهانی اول و دوم و نقش صلح‌بانان مدرن را نشان می‌دهد. بازدیدکنندگان امریکایی دیدن تاریخچه رویدادهای آشنا مانند جنگ 1812 را از دیدگاه کانادایی‌ها بسیار جالب و جذاب می‌دانند. برخی از نمایشگاه‌ها تعاملی هستند، و مجموعه‌ای از وسایل نقلیه نظامی مانند بیش از 50 تانک، جیپ، موتورسیکلت، کامیون‌های زرهی و حتی اتومبیل هیتلر را به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بدانیم:

4. گالری ملی کانادا

راهنمای سفر: ۹ جاذبه گردشگری برتر در اتاوای کانادا

گالری ملی کانادا فوق‌العاده مدرن که توسط موشه سفدی طراحی شده یکی از شاهکارهای معماری با برج های شیشه‌ای منشور مانند است که خطوط ساختمان‌های پارلمان مجاور را بازتاب می‌دهد. شیشه با Château Laurier قرون وسطایی در تضاد است، با این حال یکی از جاذبه‌هایی به شمار می‌رود که منظره خوبی به شهر اتاوا داده است. در داخل، گالری هنرهای بومی، پیشرفت هنر کانادایی از آثار مذهبی به سمت گروه هفت، بررسی امپرسیونیسم اروپایی را به نمایش گذاشته و همچنین نمایشگاه‌های موقتی در آن برگزار می‌شوند. اتاق هنر اینوییت در سطح پایینی زیر تالار بزرگ شیشه‌ای قرار دارد. برای گشت‌وگذار بیشتر، گالری ملی در کنار بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر پایینی از جمله نتردام، موزه جنگ کانادایی و پارک بزرگ هیل جایگاه خوبی دارد.

بیشتر بخوانیم: مزایای اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک چیست؟

5. برج صلح

منظره پانوراما از قسمت مشاهده بالای برج صلح، بلندترین نقطه اتاوا، شامل تپه پارلمان، کل شهر، رودخانه، گاتینو، و تپه‌های شمالی است. زمانی که در آسانسور هستید و به سمت بالا می‌روید، می‌توانید به زنگ برج نگاه کنید و اتاق یادبودی برای کانادایی‌هایی که در جنگ جهانی اول جان باخته‌اند در آنجا وجود دارد. ورود به برج رایگان است اما ابتدا باید بلیط تهیه کنید.

6. موزه طبیعت کانادا

موزه طبیعت کانادا به کمک دایناسورها به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد به تمام نسل‌های حیوانات تا به امروز نگاهی بیاندازند، و همچنین از نمایشگاهی موقتی هم برخوردار است. این موزه ملی علوم طبیعی و تاریخ است، و ساختمان‌های تاریخی (زمانی موزه یادبود ویکتوریا بوده) زادگاه موزه‌های ملی کانادایی است. ساخت این ساختمان قلعه مانند در سال 1910 تمام شده است.

7. یادبود جنگ ملی

 آرامگاه سربازان ناشناس کانادا در پای مجسمه برنزی برجسته از سربازان جنگ جهانی اول قرار دارد و با قوسی گرانیتی ساخته شده است. در اطراف پایه آن سال‌هایی نشان داده شده که در طول آن‌ها نیروهای کانادایی درگیر جنگ بودند. مراسم تغییر نگهبانان مختصر اما مهم در اینجا توسط بگ پایپ واحدی رهبری می‌شود، و این اثر تاریخ مرکز فعالیت‌های روز یادبود است، زمانی که مرسوم است مردم خشخاش‌هایی را روی آرامگاه بگذارند.

بیشتر بدانیم: راهنمای جامع ویزای استارتاپ کانادا به همراه تمام جزئیات در سال  ۲۰۲۰

8. موزه جنگ سرد کانادا، دیفنبانکر

موزه جنگ سرد کانادا در خارج از اتاوا در تأسیسات بزرگ زیرزمینی و در اوایل دهه 1960 ساخته شده تا از عملکردهای مهم دولت کانادا در رویداد جنگ هسته‌ای محافظت کند. این یکی از پناهگاه‌های زیرزمینی خودکفا، مقاوم در برابر ضربه و ضد تابش است که در طول جنگ سرد در کانادا به عنوان بخشی از EASE (تأسیسات سیگنال‌های ارتش تجربی) ساخته شد. منتقدان سیاسی با استناد به نخست‌وزیر جان دیفنبانکر که ساخت‌وساز آن‌ها را ارتقاء بخشید نام مستعار دیفنبانکر را برای این موزه انتخاب کردند. این پناهگاه عظیم امروزه یک موزه جذاب است که به دوره جنگ سرد اختصاص داده شده است.

9. بازیلیکای نتردام

روبروی گالری ملی، نتردام قرار دارد که بازیلیکای گوتیک زیبایی است و در سال 1846 ایجاد شده است. این بخش به ویژه برای حکاکی‌های چوب ماهون که توسط فیلیپ پاریزو انجام شده و همچنین چهره‌های چهار کشیش، پیامبران و رسولان توسط لوئیس فیلیپ هبرت ایجاد شده بسیار مهم و جذاب است. پنجره‌های شیشه‌ای رنگی این بنا بسیار جذاب هستند. این مجموعه 17 پنجره‌ای صحنه‌هایی از زندگی مسیح و باکره را به نمایش می‌گذارد و بین سال‌های 1956 و 1961 ساخته شده است، این اثر کار هنرمند مونترالی گودو نچری است. ساخت این ساختمان تاریخی از سال 1841 آغاز و در سال 1880 تکمیل شد، این بنا بزرگ­ترین و قدیمی‌ترین کلیسا در پایتخت کشور است.

آژانس مهاجرتی چهره نگار اولین آژانس 360 درجه مهاجرت و توسعه کسب و کار در اروپاست که در ایران نمایندگی دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top