تاریخ انتشار: جمعه 1399/04/27 - 09:18
کد خبر: 363986

دانشگاه‌های فرهنگیان و علوم پزشکی ایران، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه فرهنگیان در امتداد اجتماعی شدن سلامت امضاء شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور (سند تحول سلامت) بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان به امضاء رسید.

دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این مراسم گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو معلم است و این گسترده ایجاب می‌کند ما بتوانیم رسالت و هدفی که در بخش سلامت بر عهده ما است را از طریق معلمان کشورمان منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: ما می توانیم از طریق آموزش های مجازی و با توجه شرایط موجود، دانش فنی سلامت را در دورترین نقاط کشور توسعه دهیم و موفقیت در این مسیر با همکاری دانشجو، معلمان میسر می شود.

وی اظهار داشت: امید است با مشارکت دانشگاه فرهنگیان ، طی ۶ ماه تا یک سال آینده بتوانیم این برنامه اجرایی بزرگ و ملی را نهادینه کنیم و در راستای ارتقای کیفیت خدمات سلامت به مردم گام برداریم.

در این جلسه دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان انعقاد این تفاهم نامه را کمک به سیستم آموزش کشور از منظر سلامت و بهداشت دانست و بر اهتمام مدیریت دانشگاه در این راستا تاکید کرد.

وی ضمن ادای احترام به پرستاران، پزشکان و کادر درمان؛ ایثار و جانفشانی آنان در مبارزه با بحران  کرونا را اقدامی شهادت گونه برشمرد و افزود: این عزیزان خم شدند تا ما راست بایستیم و این در تاریخ ملت ایران ثبت خواهد شد.

مدت اجرای این تفاهم نامه از زمان امضاء و مبادله، چهارسال خواهد بود و پس از انقضای مدت تفاهم نامه با توافق طرفین و بار رعایت قوانین و مقررات مربوط قابل تمدید است.

مهمترین مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک شامل بهره گیری از ظرفیت های موجود علمی، تحقیقاتی و تشکل های دانشجویی در جهت اجرای سیاست‌های کلان سلامت، دسترسی دانشجویان به خدمات بهداشتی و حمایتی - مشاوره‌ای به منظور ارتقاء سلامت دانشجو معلمان و طراحی ، تدوین و تهیه برنامه ها و متون آموزشی سلامت با تکیه بر رویکردهای نوین آموزشی است.

برگزاری دوره های آموزشی عمومی بهداشت دانشجو، معلمان، کارکنان و اساتید دانشگاه فرهنگیان، همکاری و مشارکت در زمینه طراحی و اجرای طرح های پژوهشی مشترک از طریق تبادل امکانات و تسهیلات لازم در زمینه ارتقا سلامت و فراهم کردن امکان دسترسی آسان به منابع علمی از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top