تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/28 - 09:21
کد خبر: 364059

ترامپ چطور می‌تواند افکار عمومی داخل آمریکا را منحرف کند؟

مرتضی غرقی: نگرانی که در حال حاضر نمایندگان آمریکا را به مخاطره انداخته آن است که با توجه به شرایط سخت آمریکا از جمله بحران‌هایی نظیر نژادپرستی، کرونا و مسائل اقتصادی، ترامپ به فکر آن بیفتد که به یک کشور دیگر حمله کند و با این اقدام توجه افکار عمومی در داخل آمریکا را به سمت جنگ خارجی ببرد و براساس همین سناریو، کشوری که در آستانه انتخابات است را درگیر بحران خارجی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرتضی غرقی، کارشناس مسائل آمریکا درباره تصویب طرح جدید کنگره به منظور کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران و در آستانه انتخابات این کشور گفت: آنچه امروز تحت عنوان فرا قانون اساسی متوجه رئیس جمهور آمریکاست، قانونی تحت عنوان قانون سرپرستی است که به دولت‌های آمریکا این حق را می‌دهد که بدون مجوز کنگره به بهانه‌های برقراری عدالت به هر کشوری که از نظر آن‌ها متجاوز است، حمله کند و افرادی که مظنون به اقدامات تروریستی هستند را با حملات پیش دستانه متوقف سازد.

وی با بیان اینکه قانون میهن پرستی در زمان بوش به تصویب رسید و در دوره اوباما نیز کمترین استفاده ممکن را داشت، گفت: اما در زمان ترامپ علی رغم شعار‌هایی که ترامپ در مورد عدم جنگ آمریکا با سایر کشور‌ها و خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از کشور‌های دیگر سر داده شد، هیچگاه اجازه لغو این طرح عملیاتی نشد.

غرقی ادامه داد: نگرانی که در حال حاضر نمایندگان آمریکا را به مخاطره انداخته آن است که با توجه به شرایط سخت آمریکا از جمله بحران‌هایی نظیر نژادپرستی، کرونا و مسائل اقتصادی، ترامپ به فکر آن بیفتد که به یک کشور دیگر حمله کند و با این اقدام توجه افکار عمومی در داخل آمریکا را به سمت جنگ خارجی ببرد و براساس همین سناریو، کشوری که در آستانه انتخابات است را درگیر بحران خارجی کند.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: با این حساب حالت فوق العاده‌ای که با این شرایط در آمریکا ایجاد خواهد شد، اوضاع سیاسی را به نفع رئیس جمهور حاکم رقم خواهد زد و به این ترتیب افکار عمومی کمتر به فکر چالش‌های موجود در کشور خود خواهند افتاد.

وی تصریح کرد: اساسا هر چه اختیارات رئیس جمهور در دوران ترامپ کمتر شود به معنای برگ‌های برنده‌ای است که در دست دموکرات‌ها قرار دارد و به لحاظ سیاسی شکست بزرگی برای جمهوری خواهان به حساب می‌آید که نشان دهنده ضعف رئیس جمهوری است که نماینده این حزب محسوب می‌شود.

غرقی با بیان اینکه هدف دموکرات‌ها از این اقدام علاوه بر مهار ترامپ در عرصه سیاست خارجی است، گفت: اگر دموکرات‌ها موفق به این کار شوند در حقیقت یکی از دست‌های رئیس جمهور را برای دخالت در امور فرامرزی آمریکا قطع کرده‌اند و اعتبار ترامپ را کاهش می‌دهند.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: عملیاتی شدن این طرح به معنی آن است که ترامپ رئیس جمهوری بوده که لیاقت چنین اختیاراتی را (یعنی حمله به سایر کشور‌ها بدون مجوز کنگره) نداشته است و به مفهوم آن است که یک رئیس جمهور لیاقت اعتماد و صلاحیت سیاسی هیئت حاکمه در آمریکا را نداشته که این صلاحیت سیاسی در دستان او می‌توانسته به یک تهدید علیه ایالات متحده تبدیل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top