تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/28 - 16:54
کد خبر: 364148

در شماره جدید نشریه «هفت تیر» منتشر شد؛

بایدهای ۱۱ صفحه‌ای یک نشریه دانشجویی برای مجلس یازدهم +دانلود

بایدهای ۱۱ صفحه‌ای یک نشریه دانشجویی برای مجلس یازدهم +دانلود

روز رای گیری در مجلس مرد با همان ظاهر آرام وارد می شود. رای گیری انجام شده و...کات! سکانس پایانی تاجگردون در مجلس. گرچه رای‌ها لب مرزی است و از ۲۵۱ رای اخذ شده تنها ۱۲۸ رای مخالف است، مجلس این آزمون سخت در برابر خالق و خلق را با سر بلندی پست سر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شماره جدید نشریه دانشجویی «هفت تیر» به به صاحب امتیازی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی منتشر شد؛ این نشریه در پرونده ای به سراغ بایدها و ضرورت های یازدهمین مجلس شورای اسلامی رفته است؛ "کات" به قلم فاطمه اجل لوییان؛ "ظریفانه های بهارستان"، به قلم فاطمه رادخوش؛ "۲۳۱ میلیارد تومان برای چه؟"، به قلم حکیمه امینی مهمترین عناوین این شماره "هفت تیر"  است.

در سرمقاله این نشریه با عنوان کات آمده است:

سکانس اول: صدای آهنگ تند، نور افشانی‌های اعلا، رقص نور های چشمگیر، مردی که سرمستانه می خندد و با انگشتان دست به جمعیت حاضر در میتینگ انتخاباتی اش که بیشتر جوان هستند گاهی عدد سه، گاهی لایک و گاهی چون جوانان نوبلوغ قلبی میان تهی نشان می دهد. خوانندگان یکی پس از دیگری می خوانند و تیراندازان به افتخار مرد صاحب ضیافت تیر هوایی می زنند(این تیر هوایی ها مغز استخوان حافظه ی تاریخی ملت جنگ کشیده را می سوزاند). زنی پیش می آید تا با مرد صاحب ضیافت از مشکلش سخن بگوید ،چرا که مرد رئیس کمیسیون بودجه مجلس در حال اتمام است و با نفوذ! تاکنون بسیاری از اقوام مرد از رانت او بهره برده اند، اما به تندی رانده می شود که: برنامه ی منو خراب نکن! زن خب از اقوام مرد نیست. فقط مردم است. ضیافت تمام می شود و مرد سوار بر بی ام دابلیو سری 7 فول آپشن مراسم را ترک می کند...

شماره جدید نشریه «هفت تیر» منتشر شد

سکانس دوم: بامداد روز انتخابات است. پریناز ادمین سوپرگروه " اد بزن وجوه نقد دریافت کن. کمپین انتخاباتی غلامرضا تاجگردون" پیامی را برای اعضای گروه که در روزهای قبل با واریز مبلغ 200 هزار تومان برای هر 200 نفر جمع شده اند ،مخابره می کند: با سلام. طبق وعد ای که داده شد، فردا در روز انتخابات به جناب مهندس غلامرضا تاجگردون رای دهید و از برگه رای خود عکس گرفته و به پی وی ادمین ارسال نمایید تا صاحب 200 هزار تومان وجه نقد شوید. با تشکر" دویست هزار تومان برای مردمی که در محرومیت هستند مبلع کلانیست، مخصوصا اگر مطمئن باشند این تنها نفعی است که از نماینده شهرشان به ایشان می رسد!

سکانس سوم: مرد باز راهی بهارستان می شود. این بار اما اطلاع رسانی ها دقیق تر عمل کرده و افکار عمومی از تکبر مرد در خشم است و صلاحیت وی برای مستاجر خانه ی ملت بودن در پرده ای از ابهام است. نمایندگان به اعتبار نامه ی مرد اعتراض می کنند و پس از رای نمایندگان به تایید این اخطار قانون اساسی بررسی اعتبارنامه به کمیسیون تخصصی ارجاع داده می شود.مرد در تریبون مجلس خود را مظلوم می نامد و نمایندگان را از روز حشر انذار می دهد . روز حشر را اما عده ای قلیل از طرفداران اسلحه به دست وی در حوزه ی انتخابیه اش می خواهند برای مردم بسازند که چه؟! که تهدید کنند او باید در مجلس بماند، غافل از آن که مجلس جدید از این بازی ها نمی هراسد. مرد متکبر است ومتهم و تیتر اتهاماتش دورقمی است. از جعلی بودن مدرک دکترا تا توزیع مناصب بین بستگان و دوستان،تغییر و اضافه کردن ردیف بودجه ها خلاف قوانین و آیین نامه ها تا حمایت از فتنه و حضور در تحصن ضد نظام اسلامی در مجلس ششم در سال 82،  تا مخفی کردن بخشی از خانواده ی خود(همسر دوم و فرزندش) و اتهاماتی که نمایندگان علی رغم داشتن اسناد معتبر گفتن آن را به زمانی در آینده موکول کردند. مرد ظاهراً آرام است اما نمایندگان از دست و پا زدن های وی با انواع تماس ها و توصیه ها از افراد مختلف برای منصرف کردن نمایندگان از پیگیری این موضوع خبر می دهند تا آن جا که گاه کار به تهدید نماینده ای با برنو کشیده می شود! پرده ای دیگر از این تلاش تخریب نمایندگان سردمدار اعتبار نامه ی تاجگردون است که پول گرفته اند و .... اعتبارنامه در کمیسیون تخصصی تایید می شود. شوک بزرگ! عده ای فاتحه ی مجلس جدید در مبارزه با فساد را می خواند و عده ای حلوا و خرمایی که برای روز مبادای غفلت مجلس آماده داشتند را به رخ می-کشند. حالا کار حساس است. اعتبارنامه در صحن علنی به رای گذاشته می شود در حالی که از یک سو گزارش کمیسون تخصصی مثبت است و از سوی دیگر بررسی کارشناسان دیدبان عدالت و شفافیت و سازمان های نظارتی (حتی دولتی) و از همه مهم تر وزارت اطلاعات گواهی می دهند که مرد مورد نظر نامرد است و مردم می دانند خانه ی ملت جای نامرد نیست.

سکانس آخر: روز رای گیری در مجلس مرد با همان ظاهر آرام وارد می شود. رای گیری انجام شده و...کات! سکانس پایانی تاجگردون در مجلس.گرچه رای ها لب مرزی است و از 251 رای اخذ شده تنها 128 رای مخالف است، مجلس این آزمون سخت در برابر خالق و خلق را با سر بلندی پست سر می گذارد. حالا شیشه از یک لکه تمیز تر است. مرد از مجلس خارج می شود و مردم را در پست اینستاگرامی اش به خونسردی و آرامش می خواند. مردم اما نمی توانند از خروج او شاد نباشند! حالا پس از گذر از این گردنه نوبت به قوه قضاییه  می رسد که پرونده ایشان به انضمام مدارک پیوست شده را مورد بررسی قرارداده و گزارشی جامع به افکار عمومی ارایه کند تا برای همیشه شبهه مصونیت افراد به جهت پست و ارتباطات سیاسی ایشان از پیشانی نظام اسلامی زدوده شود. در این بین اهمیت تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان که البته به صورت خودخواسته توسط تعدادی از نمایندگان در موضوعات داغ اجرا می شود بیش از پیش نمایان شده است. چراکه 123 رای موافق و ممتنع باید در مقابل مردم حوزه ی انتخابیه ی خود پاسخگو باشند چرا علی رغم مستنداتی چنین محکم رای به موافقت بر اعتبارنامه ی مذکور دادند. رد اعتبارنامه ی تاجگردون مانند بررسی پرونده ی طبری در قوه ی قضاییه در مقام مقایسه با آنچه باید باشیم کار خردی است اما در مقایسه با آنچه که بود و هست کاری بزرگ و قدمی نخست در راه مبارک مبارزه با فساد است که نشان می دهد می توان به جوانان انقلابی مجلس امید داشت.

برای دریافت فایل پی دی اف نشریه اینجا کلیک کنید

 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top