تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/31 - 00:23
کد خبر: 364454

یک تشکل دانشجویی خواستار شفافیت آرای نمایندگان مجلس شد

انجمن اسلامی دانشجویان پردیس خواهران دانشگاه قم در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عدم تایید اعتبارنامه تاجگردون خواستار شفافیت آرای نمایندگان نیز شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان پردیس خواهران دانشگاه قم در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عدم تایید اعتبارنامه تاجگردون خواستار شفافیت آرای نمایندگان نیز شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

نمایندگان محترم مجلس شوراى اسلامى، با عرض سلام و احترام. در ابتداى سخن باید گفت دقت و عملکرد هوشمندانه مجلس شوراى اسلامى در بررسى و رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، به عنوان استفاده اى به جا از ظرفیت هاى پیش بینى شده در قوانین براى ساخت مجلسى متعالى‌تر امرى شایسته ى تقدیر و موجب امیدوارى است. آنچه که مورد بحث است این است که با وجود انتشار خبر رد اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون به عنوان تصمیمى تعیین کننده در ترکیب مجلس شوراى اسلامى، چیزى که همچنان در این مسئله و در سایر تصمیم گیری هاى خرد و کلالان مجلس مشاهده مى شود؛ نا گفته باقى ماندن راى و نظر نمایندگان است.

همانطور که مستحضرید، از مطالبات عمده ى ملت بالاخص فعالین دانشجویى در سال هاى اخیر؛ شفافیت آراى نمایندگان در مجلس شوراى اسلامى بوده است، مطالبه اى جدى که انتظار مى رفت با روى کار آمدن مجلس جدید محقق شود، مجلسى که در روزهاى آغازین کار خود، بحث شفافیت را در دستور کار خود قرار داد، اما همچنان اگر نماینده اى علاقه اى به انتشار راى خود در صفحه
مجازى خود نداشته باشد، راى‌ها نامعلوم خواهند ماند و تغییرى به وجود نیامده است.

با توجه به جلوه ى پررنگ مسئله ى شفافیت در شعارهاى انتخاباتى نمایندگان حاضر در مجلس و با توجه به نقش زیربنایى شفافیت در حسن پیگیرى سایر مطالبات مردم از جمله مطالبات اقتصادى و معیشتى، حداقل توقع تا تصویب قوانین به روز و فراهم کردن زیرساخت هاى لازم براى انتشار صریح و الزامى آرا و اقدامات اساسى، این است که نمایندگان به عنوان وکلاى ملت ایران از هر رسانه و تریبونى که در دست دارند براى اعلام راى خود در خصوص تصمیمات تعیین کننده مجلس دریغ نورزند و مردم را در جریان آرا بگذارند، چرا که تکرار رویه قبلى و مبهم ماندن نظر نمایندگان، شایسته ملت ایران و مجلس یازدهم نخواهد بود.

حداقل کارى که با صرف کمترین زمان وهزینه در راستاى تحقق شفافیت آراى نمایندگان مى توان انجام داد، استفاده از ظرفیت پایگاه اینترنتى مجلس شوراى اسلالامى براى انعکاس آراى نمایندگان به تفکیک هر نماینده و با ذکر اسامى موافقین و مخالفین، حاضرین و غایبین و... مى باشد که مطالبه جدى ما مى باشد وانتظار مى رود تا نمایندگان محترم تلاش خود را براى عملیاتى شدن این روش به عنوان یکى از ساده‌ترین مسیرهاى تحقق شفافیت در مجلس به کار گیرند و به وعده هاى خود جامه عمل بپوشانند. امید است تا هرچه سریعتر شاهد بر پایى سازوکارهاى دقیق شفافیت اراى نمایندگان در مجلس شوراى اسلامى باشیم.

انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه قم (واحد خواهران)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top