تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/31 - 20:29
کد خبر: 364573

موبایل اقتصادی دیگری از سامسونگ معرفی شد

گلکسی A01 کور، گوشی اقتصادی جدید سامسونگ است که صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچ LCD دارد، به اندروید ۱۰ گو مجهز شده و با دوربین یگانه، روانه‌ی بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سامسونگ به‌دور از هرگونه هیاهوی رسانه‌ای، گوشی اقتصادی جدید متعلق‌به خانواده‌ی گلکسی A را رونمایی کرده است. گلکسی ای ۰۱ کور (Samsung Galaxy A01 Core) مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی جدید سامسونگ لقب می‌گیرد و برای بازار اندونزی رونمایی شده است. این گوشی تمامی مشخصه‌هایی را که از گوشی‌های اقتصادی انتظار داریم ارائه می‌دهد. گلکسی A01 کور مجهز به صفحه‌نمایش +HD است، در پنل پشتی از دوربین یگانه استفاده می‌کند و به‌صورت پیش‌فرض با نسخه‌ی Go سیستم‌عامل اندروید ۱۰ دردسترس قرار می‌گیرد.

سامسونگ تنوع بالایی از گوشی‌های هوشمند را روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت طی چند سال اخیر به‌صورت منظم گوشی جدید معرفی کرده است، تا حدی که امروزه تشخیص تفاوت‌ها در بین برخی گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی این شرکت کار بسیار سختی است. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند ۲۰۲۰ به سالی پررونق برای صنعت موبایل تبدیل شود. بااین‌حال دنیاگیری ویروس کرونا کارخانه‌ها را به‌تعطیلی کشاند تا پتانسیل شرکت‌ها برای تولید حجم زیادی از گوشی‌های هوشمند پایین بیاید.
قرنطینه‌های ناشی از کووید ۱۹ باعث بیکاری افراد زیادی شد و روی قدرت خرید آن‌ها برای تهیه‌ی گوشی‌های جدید اثر منفی محسوسی گذاشت. سامسونگ با علم‌به این موضوع طی چند وقت اخیر مانور بیشتری روی بازار گوشی‌های میان‌رده اقتصادی داده است. گلکسی A01 کور جدیدترین تلاش شرکت کره‌ای برای جلب‌توجه علاقه‌مندان به گوشی‌های اقتصادی به‌حساب می‌آید. سامسونگ در این بخش از بازار رقبای چینی بسیار قدرتمندی دارد و A01 باید با محصولات متعددی رقابت کند.

همان‌طور که اشاره کردیم گوشی اقتصادی جدید سامسونگ مجهز به اندروید ۱۰ گو است. این نسخه از اندروید برخی تغییرات به‌خود دیده تا سبک‌تر شود و امکان اجرای آن روی دستگاه‌هایی که سخت‌افزار قوی ندارند فراهم باشد. اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نیز در اندروید ۱۰ گو با نسخه‌ی سبک‌تر خود جایگزین شده‌اند. سامسونگ از حضور صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچ PLS LCD با وضوح HD پلاس در گوشی گلکسی A01 کور خبر می‌دهد که در نگاه اول چنگی به‌دل نمی‌زند، اما با درنظرگرفتن قیمت عرضه‌ی گوشی به بازار، گلکسی A01 صفحه‌نمایشی خوب دارد. این صفحه‌نمایش محتوای بصری را با نسبت تصویر ۱۸٫۵:۹ نمایش می‌دهد و حاشیه‌هایی ضخیم دارد.
اصولا نباید از گوشی‌های اقتصادی انتظارات زیادی داشته باشید. بنابراین داشتن دوربین و قطعات سخت‌افزاری ضعیف در بین گوشی‌های اقتصادی اتفاقی عادی است تا درنهایت قیمت آن‌ها پایین بیاید. گلکسی A01 کور در پنل جلویی خود از دوربینی سلفی با حسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در پنل پشتی از دوربینی ۸ مگاپیکسلی به‌همراه فلاش LED بهره می‌گیرد. گوشی جدید سامسونگ بدنه‌ای پلاستیکی دارد و در پنل پشتی آن الگوی شیاردار دیده می‌شود.

سامسونگ در زیر بدنه‌ی پلاستیکی گلکسی A01 کور از تراشه‌ی MT6739 مدیاتک استفاده کرده است که تاریخ رونمایی آن به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. MT6739 پردازنده‌ای مرکزی با چهار هسته‌ی پردازشی دارد. گوشی جدید سامسونگ همچنین به یک گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی مجهز شده است. گلکسی A01 کور از باتری ۳٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه سیم‌کارت هیبریدی مجهز شده است.
گلکسی A01 کور هم‌اکنون در رنگ‌های آبی و مشکی و قرمز دردسترس قرار دارد. قیمت گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A01 کور ۷۴ دلار اعلام شده است. علاقه‌مندان می‌توانند در طرح فروش فوق‌العاده‌ی سامسونگ که مدت‌زمانی محدود دارد، گوشی را با قیمت ۶۷ دلار بخرند.

منبع: gsmarena

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top