تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/01 - 08:29
کد خبر: 364602

قابل توجه دانشجویان دانشگاه آزاد؛

پاسخ به سوالات پرتکرار کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها

پاسخ به سوالات پرتکرار کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها

همچنین دروس عملی که به‌صورت انجام مطالعات و پژوهش‌های کتابخانه‌ای و اسنادی بوده و برابر اعلام استاد و موافقت گروه آموزشی برگزاری آنها بدون نیاز به حضور فیزیکی دانشجو امکان‌پذیر است، در این حال استاد مربوطه می‌تواند با هماهنگی واحد دانشگاهی مراتب را به دانشجویان اعلام کند.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تعطیلی دانشگاه ها گرچه دانشگاه ها را به سمت آموزش مجازی برد، اما کلاس های عملی با اختلال روبرو شد؛ روزنامه دانشگاه آزاد(فرهیختگان) در گزارشی سوالات پرتکرار کلاس های عملی این دانشگاه را بررسی کرده است.

  1 _  دروس عملی ترم دوم چه زمانی و چگونه برگزار می شود؟
یکی از سوالاتی که ذهن دانشجویان را درگیر کرده بود، این است که نحوه برگزاری کلاس‌های دروس عملی نیمسال دوم چگونه است و با توجه به شرایط کرونایی، کلاس‌ها چندنفره برگزار خواهند شد؟ براساس این دستورالعمل کلاس‌های درس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی دروس نظری- عملی باید طی چند روز به‌صورت پیوسته با درنظر گرفتن ظرفیت هر کلاس (در گروه‌های سه تا هفت‌نفره) و با رعایت فاصه اجتماعی و تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. این کلاس‌های از چهارم مردادماه آغاز خواهند شد.

2 - کلاس‌های عملی که دانشجویان ملزم به استفاده از ابزار کار هستند، چگونه برگزار می‌شوند؟
درخصوص کلاس‌های عملی، کارآگاهی و آزمایشگاهی که دانشجویان با ادوات و ابزار کار به‌صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند، ضروری است به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری این‌کلاس‌ها برای گروه‌های تعیین‌ شده در هر روز به‌صورت پیوسته و در چند روز متوالی برگزار شود. بدیهی است ضدعفونی ابزار کار در هر روز امری الزامی است.

3 - برگزاری دروس عملی که به‌صورت انجام مطالعات و پژوهش‌های کتابخانه‌ای است، چگونه است؟
همچنین دروس عملی که به‌صورت انجام مطالعات و پژوهش‌های کتابخانه‌ای و اسنادی بوده و برابر اعلام استاد و موافقت گروه آموزشی برگزاری آنها بدون نیاز به حضور فیزیکی دانشجو امکان‌پذیر است، در این حال استاد مربوطه می‌تواند با هماهنگی واحد دانشگاهی مراتب را به دانشجویان اعلام کند.

4 -   آیا امکان برگزاری دروس عملی به‌صورت غیرحضوری نیز وجود دارد؟
در آن بخش از دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی که قابل اجرا به‌شکل غیرحضوری است، استاد درس می‌تواند به‌صورت انفرادی در آزمایشگاه یا کارگاه انجام دهد و به‌طور مجازی در اختیار دانشجویان قرار دهد.

5 - کلاس‌ها در چه روزهایی از هفته برگزار می‌شوند؟
هر واحد دانشگاهی باید برنامه زمان‌بندی کلاس‌ها را با هماهنگی همه گروه‌ها از شنبه تا پنجشنبه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که از تجمع بیش از حد در یک روز یا یک ساعت خودداری شود.

6 _ آیا اجرای طرح تعاون در دروس عملی هم وجود دارد؟
بله، دانشجویان می‌توانند کلاس‌های درس عملی را براساس طرح تعاون واحدهای دانشگاهی و با معرفی واحد دانشگاهی مبدأ در واحد دانشگاهی محل سکونت (درصورت ارائه درس) بگذرانند و نتیجه به واحد مبدأ اعلام شود. واحدهای دانشگاهی مبدأ پس از بررسی درخواست‌های ثبت‌‌شده، باید حداکثر تا دوم مردادماه نسبت به ارسال لیست دروس دانشجویان متقاضی به واحد مقصد اقدام کنند. دانشجویان باید این دروس را در نیمسال دوم و دوره تابستان سال تحصیلی 99-98 انتخاب‌واحد کرده باشند.

  7 _ آزمون دروس عملی چگونه است؟
درصورتی‌که در پایان دوره نیاز به برگزاری آزمون کتبی درخصوص دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی دروس نظری- عملی باشد، برگزاری آزمون به‌صورت مجازی (برخط) است.

   8 _ برگزاری دروس تربیت بدنی به چه شکلی است؟
درخصوص دروس تربیت‌بدنی اعم از عمومی و تخصصی، بخش نظری این دروس به صورت مجازی برگزار و ارزیابی پایان نیمسال نیز به‌صورت مجازی انجام می‌شود. در بخش عملی نیز طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان، واحدها و مراکز دانشگاهی باید ابتدا اماکن ورزشی مورد نظر را در سامانه http://salamat. gov. ir ثبت‌نام کرده و سپس اساتید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در هریک از گروه‌های چندنفره دانشجویی (حداکثر 10 نفر) نسبت به تدریس قسمت عملی آن اقدام کنند. در پایان نیمسال، ارزیابی به‌صورت عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

9 _  تکلیف کلاس‌های عملی دروس اخذشده ترم تابستان چیست و چه زمانی برگزاری می‌شود؟
کلاس‌های عملی ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با کلاس‌های عملی باقی‌مانده از ترم گذشته حدفاصل چهارم مردادماه لغایت 31 شهریور برگزار خواهد شد.

10 _ زمان برگزاری کلاس‌های عملی ترم آینده تحصیلی مشخص شده است؟
بله، با توجه به جدول اعلام‌شده در دستورالعمل برگزاری کلاس‌های عملی، این بخش از واحدهای اخذشده توسط دانشجویان از ابتدای آبان ماه آغاز خواهد شد و تا اوایل بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top