تاریخ انتشار: جمعه 1399/05/03 - 11:32
کد خبر: 364786

درخواست لاری از دانشجویان پزشکی

در مجموعه کتاب‌هایی که در این فضا در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد باید کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان از دسته کتاب‌های غیر مذهبی نیز وجود داشته باشد تا دانشجویان به حضور در این فضا جذب شوند و هم جواری در این فضا با انگیزه‌های فرهنگی به رشد دانشجو در ابعاد معنوی نیز کمک کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت برگزار شد.

سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دبیر ستاد اقامه نماز و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت درباره این جلسه گفت: این جلسه که با محوریت بررسی راه‌کارهای چگونگی جذب بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت به پا داشتن نماز در اول وقت و به جماعت برگزار شد.

وی اظهار داشت: در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد دبیرخانه‌های مشترک ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت در سال ۹۸ توسط ردیس دبیرخانه‌های مشترک ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت ارایه شد که نشان داد تلاش‌های خوبی از جمله بهسازی، تعمیر و تجهیز مساجد و نمازخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال گذشته انجام شده و بنا شد برآوردی صورت بگیرد تا بدانیم چه میزان بودجه برای ادامه این فضاسازی باید پیش بینی شود.

لاری مهمترین دغدغه خود در حوزه نماز را  توجه به نماز جماعت به عنوان یک پدیده مذهبی، معنوی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: باید ببینیم چه باید کرد تا نماز جماعت بیشتر مورد توجه دانشجویان قرار گیرد و باشکوه بیشتری در دانشگاه‌ها برگزار شود، برای ما مهم است این مشارکت به صورت دلی باشد و راه کارهای بسیار خوبی در این خصوص ارایه شد. از جمله این‌که باید فضای نمازخانه‌ها و مساجد در دانشگاه‌ها چند منظوره باشد یعنی تنها برای وقت نماز از این فضا استفاده نشود بلکه نمازخانه‌ها و مساجد، کانونی برای برنامه‌های فرهنگی باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: باید تلاش شود بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی که امکان پذیر است در مساجد و نمازخانه‌های دانشگاه‌ها برگزار شود از جمله کرسی‌های آزاد اندیشی تا دانشجویان در این فضای معنوی و مقدس در خصوص موضوعات مختلف به بیان نظرات و ایده‌های خود بپردازند.

وی افزود: باید متولیان مدیریت نمازخانه‌ها و مساجد دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشجویان باشند؛ دانشجویانی که روحیه خدمت در چنین فضاهای خالصی را دارا هستند و ما نیز به صورت کار دانشجویی این مسؤولیت را به دانشجویان واگذار کنیم تا در کنار ایجاد نظم و آرامش فضای نمازخانه به خواسته‌های دانشجویان پاسخ بدهند و این فضا را برای آرامش دانشجویان در ساعات پس از نماز جماعت و استفاده از برنامه‌های فرهنگی مهیا کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر این‌که نمازخانه‌ها و مساجد ما باید دارای فضای کتابخانه باشد، افزود: در مجموعه کتاب‌هایی که در این فضا در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد باید کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان از دسته کتاب‌های غیر مذهبی نیز وجود داشته باشد تا دانشجویان به حضور در این فضا جذب شوند و هم جواری در این فضا با انگیزه‌های فرهنگی به رشد دانشجو در ابعاد معنوی نیز کمک کند.

وی افزود: باید تلاش کنیم از حضور اساتیدی که برای دانشجویان الگو هستند در فضای نمازخانه‌ها و مساجد دانشگاهی بهره ببریم به نحوی که برخی برنامه‌های اساتید را در این فضا برگزار کنیم تا دانشجویان در فضای معنوی مساجد و نمازخانه‌ها بتوانند اساتید خود را ملاقات کنند، می‌توانیم مشاوره‌های خود را در نمازخانه‌ها داشته باشیم به این شکل که استاد مشاوره‌های فرهنگی می‌توانند از فضای معنوی مساجد و نمازخانه‌های دانشگاه برای ارایه مشاوره‌های خود استفاده کنند.

لاری با بیان این‌که اجرای برنامه‌هایی از این دست فضای نمازخانه‌ها را پرکاربردترخواهد کرد، افزود: موضوع مهم دیگر نماز جماعت‌ها در فضای خوابگاهی است که بسیار مهم است. دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی به جز موضوع نماز نیاز به مشاوره‌های مختلف دارند تا مشکلات و موضوعات خود را به جز واحدهای مشاوره با مشاوران مذهبی در میان بگذارند. در این بخش پیشنهاد شد که اگر از نظر شرعی ایرادی وجود نداشته باشد در نمازخانه‌های دختران امام جماعت خانم داشته باشیم تا ارتباط بهتری با خانم‌ها برقرار کنند.

وی اظهار داشت: امیدواریم تا دانشجویان به سمت نماز و قرآئت نماز در اول وقت حرکت کنند بر همین اساس بنا شد شاخصی تعیین شود تا به این ارزیابی که در هر دانشگاه بر اساس تعداد دانشجویان چه تعداد  دانشجو در فضای نمازخانه‌ها و مساجد حضور پیدا می کنند، برسیم. در این مسیر باید دانشگاه‌های موفق را شناسایی و تجارب موفق این دانشگاه‌ها را در اختیار دیگر دانشگاه‌ها قرار دهیم.

سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دبیر ستاد اقامه نماز و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت، دکترمحمدمهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت و دبیر شورای امر به معروف و نهی ازمنکر وزارت بهداشت، دکتر فاطمه ناهیدی مشاور وزیر بهداشت در امور زنان و عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت، دکتر کیانوش جهانپور ریس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و عضو ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت هستند.

همچنین حجت السلام احمد فرازیان امام جماعت ستاد وزارت بهداشت و عضو ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت، دکتر صیاد یوسفی رئیس مرکز مقاومت بسیج وزارت بهداشت و عضو ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت، شمسی معاون حفاظت اسناد مرکز حراست وزارت بهداشت و مسعود وادی پور رئیس دبیرخانه‌های مشترک ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top