تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/04 - 22:46
کد خبر: 364983

اعتراض چین به تعرض آمریکا به ساختمان کنسولگری‌اش

پکن امروز، شنبه به نمایندگی آمریکا نسبت تعرض مقامات این کشور به ساختمان کنسولگری چین در هوستون پس از خروج دیپلمات‌های چینی اعتراض کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، وانگ ون‌ بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که این کشور به نمایندگی آمریکا در مورد تعرض به ساختمان کنسولگری این کشور در هوستون اعتراض کرد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: ساختمان کنسولگری چین در هوستون، یک مکان دیپلماتیک و دارایی ملی چین است و مطابق کنوانسیون وین در رابطه با پیمان کنسولی میان چین و آمریکا، واشنگتن نباید به هیچ وجه به آن تعرض کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چین نسبت به ورود غیرقانونی ایالات متحده به کنسولگری این کشور در هوستون شدیدا اعتراض و در این زمینه اعتراضی را به صورت رسمی به طرف مقابل ارائه کرده است.

گزارش‌ها حاکی هستند مقام‌های فدرال ایالات متحده شامگاه روز گذشته (جمعه) با توسل به زور وارد ساختمان کنسولگری چین در شهر هوستون تگزاس شدند که دونالد ترامپ دستور تعطیلی آن را داده بود.

شاهدان گفته‌اند که یکی از این افراد ظاهرا «کلیف سیگرووز» مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور ماموریت‌های خارجی بوده اما هیچ یک از این افراد به پرسش خبرنگاران درباره هویتشان پاسخی ندادند.

براساس این گزارش، پس از آنکه این افراد درب پشتی کنسولگری چین را باز کرده و وارد ساختمان شدند دو تن از اعضای اداره امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا رسیده و در مقابل دروازه به عنوان محافظ ایستاده‌اند این دو نفر نیز پاسخی به پرسش‌های خبرنگاران نداده‌اند.

آمریکا روز چهارشنبه ۷۲ ساعت به چین مهلت داد تا کنسولگری خود در هوستون تگزاس را تعطیل کند آخرین کارکنان این کنسولگری ساعات ۴ بعد از ظهر روز جمعه به وقت محلی کمی پیش از ورود افراد ناشناس ساختمان را ترک کرده‌ بودند.

پکن نیز روز جمعه در اقدامی مشابه از واشنگتن خواست تا کنسولگری این کشور را در چنگدو تعطیل کند. در این باره خبر از تدابیر امنیتی شدید در اطراف این کنسولگری در چنگدو به گوش می‌رسد.

مقامات چین تدابیر امنیتی شدیدی را در خارج از کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو لحاظ کرده‌اند. در حالی‌که کارمندان داخل آن برای ترک کنسولگری آماده می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top