تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/05/05 - 15:22
کد خبر: 365066

اعطای امتیاز به داوطلبان آزمون دانشنامه پزشکی در صورت آغاز طرح

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره آزمون دانشنامه تخصصی گفت: تصمیم گرفته شده تا در امتحان دانشنامه برای داوطلبانی که در شهریورماه ۹۹ طرح خود را آغاز می‌کنند امتیازاتی در نظر گرفته شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمهر، دکتر علی اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت توضیحاتی در خصوص برگزاری آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی در سال ۹۹ ارائه داد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی در سال ۹۹، برگزاری این آزمون را از دغدغه‌های اصلی اعضای هیئت علمی بالینی و دستیاران سال آخر پزشکی برشمرد.

وی با اشاره به زحمات سنگینی که دستیاران سال آخر رشته های تخصصی پزشکی در مجموع و به ویژه در ایام سخت کرونا متحمل شده‌اند اظهار داشت: با احترام خاص به استقلال بخش‌های آموزشی و نظرات دانشگاه ها و مرور سوابق تحصیلی دستیاران، احتمالا بیش از سه چهارم از این گروه واجد شرایطی خواهند بود که می‌توانند بدون امتحان متخصص شمرده شده و در اسرع وقت به چرخه ارائه خدمت وارد شوند.

حق‌دوست تصمیم اعلام شده وزارت بهداشت را تامین کننده حداکثری خواسته‌های تمامی ذینفعان دانست و تصریح کرد: به این شکل هم در شهریور ماه نیروهای توانمند و پرانرژی نیازهای اصلی درمان را پاسخ خواهند داد و هم متخصصین جدید فرصت خواهند داشت قبل از شروع سال تحصیلی زمینه استقرار خانواده خود را در محل تعیین شده ساده‌تر فراهم کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزود: البته اهمیت امتحان دانشنامه برای دستیاران ساعی بر کسی پوشیده نیست و این افراد سالها با صرف وقت بسیار زیاد تلاش می‌کنند با ارتقاء دانش و مهارت خود به سطح برتر دست پیدا کنند.

وی گفت: شرایط خاص کرونا و فشارهای ماه های اخیر از یک طرف و نیاز وافر بخش درمان باعث شده است که دغدغه این گروه از دستیاران افزایش یابد به همین دلیل تصمیم گرفته شده تا در امتحان دانشنامه سال جاری (شهریورماه) برای داوطلبانی که در شهریورماه طرح خود را آغاز می‌کنند در امتحان امتیازاتی در نظر گرفته شود تا اگر ایشان از وقت مطالعه خود برای ارائه خدمت و شروع به کار سریعتر، می‌کاهند به شکل‌گیری منطبق بر چارچوب‌های قانونی کمک شوند.

حق دوست اظهار داشت: طبیعی است همه این موارد جزئیات بسیاری دارد که به تدریج به اطلاع خواهد رسید تا دغدغه‌ها کاهش و سئوالات بی جواب باقی نماند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top