تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/05/05 - 16:03
کد خبر: 365080

تأکید آموزش و پرورش بر تلاش برای حذف کلاس‌های ۴۰ نفره

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تهران به ۱۵ هزار کلاس جدید نیاز دارد، گفت:باید تلاش کنیم تراکم دانش آموزی در کلاس‌ها را پایین بیاوریم و کلاس‌های ۴۰ نفره نداشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ محسن حاجی میرزایی در آیین کلنگ‌زنی مدرسه 12 کلاسه بانو کوکب اسکندری مادر شهیدان مظفر که هم‌زمان با سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و در شهر پاکدشت استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: چنان‌که قرآن می‌فرماید شجره طیبه هر لحظه برکات و اثرش متوجه جامعه می‌شود لذا فرزندان شهید خانواده مظفر هم باعث برکت در جامعه شده بودند و امروز هم مادر این شهدای والامقام با اقدام به امر خداپسندانه مدرسه‌سازی، باعث خیروبرکت شده است.

وی افزود: هرچند جمعیت همواره جابجا می‌شود اما مدرسه را نمی‌توان جابجا کرد لذا با توجه به شرایط مهاجرپذیری استان تهران، تراکم دانش‌آموزی در این استان همواره در حال افزایش بوده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به 7 برابر شدن بودجه مدرسه‌سازی در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: علیرغم همه تلاش‌ها استان تهران یکی از استان‌های محروم از حیث فضاهای آموزشی است. تهران به  15 هزار کلاس جدید نیاز دارد و 25 هزار کلاس نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اعتبار 3 هزار و 350 میلیارد تومانی برای مشارکت با خیرین، گفت: ساختن یک مدرسه مانند ساختن ساختمان نیست بلکه ساختن آینده یک جامعه است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی طرح آجر به آجر تلاش داریم زمینه را برای مشارکت 80 میلیون ایرانی در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی فراهم کنیم تا همه مردم به این حرکت مقدس بپیوندند و توجهشان به مدرسه‌سازی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در طرح آجر به آجر مدارسی که نیمه‌کاره ماندند در اولویت تکمیل قرار دارند لذا ساماندهی پروژه‌های مدرسه‌سازی باید در راستای کاهش تراکم و تعدیل تراکم دانش‌آموزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: قطعاً طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت هستند و جایی که می‌توان دانش‌آموز بیشتری را پوشش داد در اولویت است و باید تلاش کنیم تراکم دانش آموزی در کلاس‌ها را پایین بیاوریم و کلاس‌های 40 نفره نداشته باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top