تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/05/06 - 02:02
کد خبر: 365145

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

وضعیت برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان با محدودیت‌های کرونایی

از زمان ورود ویروس کرونا به کشور تا کنون بیش از ۶ ماه می‌گذرد؛ ویروسی که همه مردم، ادارات، صنعت و... را درگیر کرده است. در این بین آموزش عالی و دانشجویان همچنان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که دانشگاه‌ها برای برگزاری آموزش و امتحانات مجازی با ضعف زیرساختی مواجه هستند.

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از زمان ورود ویروس کرونا به کشور تا کنون بیش از 6 ماه می‌گذرد؛ ویروسی که همه مردم، ادارات، صنعت و... را درگیر کرده است. در این بین آموزش عالی و دانشجویان همچنان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که دانشگاه‌ها برای برگزاری آموزش و امتحانات مجازی با ضعف زیرساختی مواجه هستند.

اگرچه تعطیلی آموزش عالی، دانشگاه‌ها را به سمت و سوی آموزش در بستر اینترنت برد؛ اما در برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان با بن‌بست رسید.

چند روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل شیوع موج دوم ویروس کرونا اعلام کرد که از شنبه 28 تیر دستگاه‌های اداری باید با دو سوم کارکنان به فعالیت خود ادامه دهند که و البته این محدودیت برای یک هفته دیگر تمدید شد.

تمدید محدودیت‌ها برای جلوگیری از افزایش مبتلایان به کرونا، باعث شد تا برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان در دانشگاه‌ها دوباره به تعویق افتاده و برگزاری حضوری کلاس‌ها با ابهاماتی مواجه شود.

برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان با محدودیت‌های کرونایی

خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم درباره تعطیلی کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها در پی شیوع دوباره ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌های جدید، گفت: وزارت علوم هیچ تصمیم واحدی برای برگزار شدن یا برگزار نشدن کلاس‌های عملی در دانشگاه‌ها نگرفته است و این موضوع به عهده دانشگاه‌ها است تا با توجه به شرایط و امکانات خود در این باره تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: دانشگاه‌ها با سنجیدن شرایط می‌توانند اقدام به برگزاری یا عدم برگزاری کلاس‌های عملی کنند و در صورت تشکیل زمان آن را هم خودشان تعیین خواهند کرد.

در این گزارش به بررسی وضعیت برگزاری کلاس‌های عملی و حضوری دانشگاه‌ها در تابستان می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید؛

تمدید کلاس‌های مجازی دروس عملی تا ۶ شهریور

کلاس‌های مجازی دروس عملی دانشجویان کارشناسی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانشگاه ارومیه تمدید شد.

همچنین قابل ذکر است، اساتید و دانشجویانی که دروس عملی مقطع کارشناسی‌شان تا ۱۵ مرداد تمام نشود در سامانه یادگیری الکترونیکی فرصت داده می‌شود کلاس‌های مجازی مربوطه را تا ۶ شهریور ماه برگزار و از طرفی اساتید هم نمرات دانشجویان را حداکثر تا تاریخ ۱۰ شهریور در سامانه آموزشی دانشگاه ثبت نهایی کنند.

برگزاری کلاس‌های عملی به‌صورت نوبتی

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه در اطلاعیه‌ای در خصوص شیوه برگزاری کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی نیمسال دوم ۹۸-۹۹ در تابستان امسال اعلام کرد که کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت نوبتی برگزار می‌شود.

بر این اساس، کلاس‌های گروه نخست از ۱۹ تا ۳۰ مرداد (شامل دانشکده‌های دامپزشکی، علوم پایه، شیمی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی) و گروه دوم از ۱ تا ۱۴ شهریور (شامل دانشکده‌های فنی مهندسی، کشاورزی و تربیت بدنی) برگزار خواهد شد.

برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان با محدودیت‌های کرونایی

تعلیق برگزاری کلاس‌های عملی تا اطلاع ثانوی

سیدحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران هم در پیگیری تکلیف امتحانات حضوری دانشگاه تهران گفت: امتحانات حضوری دانشگاه تهران از اوایل تیرماه آغاز شده بود که پس از شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور ابتدا به مدت یک هفته لغو شد و سپس به دلیل تمدید محدودیت ها موقتا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

لغو فعالیت‌های آموزشی تا ۱۱ مرداد

برگزاری کلاس‌های حضوری، عملی و کارآموزی‌های دانشجویان گروه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ۵ تا ۱۱ مردادماه لغو شد.

تمامی امتحانات حضوری دانشجویان مقاطع مختلف از ۵ تا ۱۱ مرداد ماه لغو است و برگزاری آزمون مورد نظر به صورت مجازی بلامانع است.

برگزاری کلاس‌های عملی (کار بر نمونه‌های انسانی) دانشجویان دندانپزشکی اطلاع ثانوی تعطیل است شروع کلاس‌های مذکور پس از رفع محدودیت‌ها و شرایط فعلی با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه عملیاتی خواهد شد.

فعالیت‌های آموزشی منوط به درخواست دانشجویان

طی آخرین صورت جلسه شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص ادامه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه مقرر شد که تنها در صورت تمایل خود دانشجو ادامه فعالیت‌های آموزشی با ارائه درخواست کتبی امکان پذیر است.

همچنین بر اساس این صورت جلسه اساتید جهت پاسخگویی به دانشجویان همچنان می‌بایست در گروه‌های مربوطه حضور داشته باشند و همچنین از حضور دانشجویان در بخش کرونا ممانعت به عمل بیاید.

برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان با محدودیت‌های کرونایی

تعویق برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی  تا ۱۵ مرداد

پس از پیگیری از وضعیت برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی با‌وجود وضع دوباره محدودیت های کرونایی، یعقوب محمدی رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: برگزاری کلاس های عملی و کارگاهی فعلا تا ۱۵ مرداد به تعویق افتاده است.

زمان ثبت نام دروس عملی دانشگاه‌ها اعلام شد

با ابلاغ معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان به دانشگاه‌های دولتی، فنی حرفه‌ای و غیردولتی غیرانتفاعی، کلیه دانشجویان کاردانی و کارشناسی می‌توانند در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت میهمان دروس عملی و آزمایشگاهی را در نزدیک‌ترین دانشگاه محل سکونت خود بگذرانند.

بر این اساس تمام دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی آنها خارج از محل سکونت آنان است می‌توانند برای نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صرفاً برای دروس عملی و آزمایشگاهی از تاریخ ۶ تا ۱۸ مرداد ماه با مراجعه به سامانه جامع سازمان امور دانشجویان به نشانی اینترنتی سامانه سجاد https://portal.saorg.ir و با مطالعه دقیق اطلاعیه و راهنمای ثبت‌نام در سامانه میهمانی دروس عملی دانشجویان داخل نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. (جزئیات بیشتر)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top