تاریخ انتشار: جمعه 1399/05/10 - 12:12
کد خبر: 365625

انتقاد رهبر انصارالله از عربستان برای محدود کردن حج

رهبر انصارالله یمن با انتقاد از سعودی‌ها گفت که آن‌ها به بهانه کرونا، مناسک حج را به یک «مناسبت سمبیلک» تقلیل داده‌اند، در حالی که هیأت تفریح به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید عبدالملک بدر الدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن اقدام عربستان سعودی در ایجاد محدودیت برای مراسم حج امسال را مخالف نص صریح قرآن دانست و از این کشور انتقاد کرد.

رهبر انصارالله یمن شانگاه پنجشنبه طی سخنانی فرارسیدن عید سعید قربان را به یمنی‌ها و مسلمانان جهان تبریک گفت و اظهار داشت که عید امسال در حالی فرامی‌رسد که حوادث بزرگی برای امت سلمان رخ داده که عدم استقبال حجاج از سایر کشورهای اسلامی و تبدیل آن به یک «مناسبت سمبلیک» از مهمترین این اتفاقات است.

او گفت: «منحصر کردن حج به تعداد بسیار کمی از حضار و حاجیان آن هم از یک کشور مخالفت آشکار با آیات صریح قرآن بوده و زیرپا گذاشتن یکی از ویژگی‌های برجسته مناسک حج به عنوان فریضه جهانی است».

رهبر انصارالله یمن اقدام سعودی‌ها در ایجاد محدودیت در تعداد حجاج را «اقدامی غیرقانونی» دانست و گفت که این گونه اقامات «جنایت بزرگی» در حق یکی از ارکان مهم دین اسلام و بیت‌الله الحرام و مشاعر مقدس است.

سید بدرالدین الحوثی به تاریخ مناسک حج اشاره کرد و گفت که در گذر تاریخ و حتی تاریخ معاصر بیماری‌ها و حوادث زیادی بوده ولی آیین حج از کشورهای اسلامی هرگز تعطیل نشده بود.

او گفت که در شرایط کنونی و با توجه به وجود امکانات پزشکی می‌شد بین کشورهای اسلامی در نحوه انجام اقدامات پزشکی لازم در مناسک حج امسال هماهنگی و همکاری کرد.

او گفت که تصمیمات امسال سعودی‌ها در رابطه با مراسم حج نشان می‌دهد که آن‌ها متأثر از دشمنان اسلام و مسلمین و ائتلاف با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

او ادامه داد: «اینکه رژیم سعودی بسیاری از فعالیت‌ها[ی تجاری و اقتصادی] را از سرگرفته ولی در مقابل از برگزاری باشکوه حج ممانعت می‌کند، دلیل دیگری است بر این که این رژیم مناسک و آیین‌های اسلام را تحقیر کرده و هم‌صدا با دشمنان اسلام شده است».

رهبر انصارالله گفت: «رژیم سعودی به هیأت موسوم به هیأت تفریح که نقش ویران‌گری در تخریب ارزش‌های انسانی و اخلاقی دارد، اجازه داده است فعالیت‌های خود را از سر بگیرد و [جالب اینکه] ویروس کرونا مانع از این کار نیز نشده است!».

حوثی تناقض در تصمیمات سعودی‌ها را جنایت علیه اسلام و شعائر آن دانست و گفت که این جنایت‌ها اوج سلسله جنایت‌های رژیم سعودی از توطئه علیه قدس گرفته تا سایر مقدسات اسلامی فلسطین و خود فلسطینیان است.

رهبر انصارالله یمن حمله به یمن توسط ائتلاف سعودی را نیز یکی از جنایت‌های بزرگ رژیم سعودی علیه کشور و مردم یمن دانست که با نظارت آمریکایی‌ها و همکاری صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

حج امسال به دلیل شیوع کرونا با محدودیت زیاد و با حضور حجاجی از  عربستان سعودی و ملیت‌های مقیم این کشور برگزارش شد. با این حال، برگزاری بسیاری از مراسم هنری و باز بودن مراکز فرهنگی و تفریحی در عربستان سعودی باعث شده است، بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مسلمانان جهان از این تصمیمات متناقض ریاض انتقاد کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top