تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/11 - 12:30
کد خبر: 365691

انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از سازمان برنامه و بودجه

نائب رئیس مجلس در حالی از عملکرد سازمان برنامه درخصوص بخشی از مصارف هدفمندی یارانه‌ها انتقاد کرده است که لازم است این سازمان بعد از ۵ ماه جزئیاتی از عملکرد بودجه رفع فقر مطلق ارائه کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  تسنیم،  بر اساس  بند 24 تبصره 14 (مصارف هدفمندی یارانه‌ها)ماده واحده قانون بودجه سال 1399  ردیف اعتباری بالغ بر 155 هزار و 500 میلیارد ریال برای کاهش فقر مطلق بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی در نظر شده  گرفته است.

گفتنی است، در قانون بودجه سال 99 صراحتا آمده که حداقل 95 درصد این بودجه باید بین خانواده های مذکور و مابقی برای اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان و تبصره ماده 38 قانون جامع ایثارگران صرف شود.

درهمین خصوص امیر حسین قاضی زاده هاشمی با انتقاد از عدم افزایش مستمری مددجویان کمیه امداد و سازمان بهزیستی گفت: بعد از گذشت پنج ماه هنوز افزایش مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد محقق نشده است.

وی افزود: تاکنون سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت این ردیف بودجه مخالفت کرده و طی یک آیین نامه ای از سازمان بهزیستی و کمیته امداد خواسته با 103 هزار میلیارد ریال آن موافقت کنند. کمیته امداد و سازمان بهزیستی با این موضوع موافق نکردند و برای بررسی به هیات بررسی و تطبیق مصوبات  دولت با قوانین ارجاع شد. هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین   اعلام کرد این اقدام سازمان برنامه و بودجه مغایر قانون بودجه سال 99 بوده اما با این وجود متاسفانه سازمان برنامه و بودجه موافقت خود با پرداخت ردیف بودجه کاهش فقر مطلق اعلام نکرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: 5درصد از این بودجه که مربوط به  اجرای ماده 6 قانون حمایت از معلولان می شود و  تاکنون ریالی به سازمان های حمایتی پرداخت نشده است. متاسفانه هر سال این موضوع رویه ای شده است که سازمان برنامه و بودجه بخش عمده ای از  بودجه ناچیز نهاد های حمایتی پرداخت نمی کند.

دولت در سال گذشته 26 درصد از بودجه سازمان بهزیستی و 27 درصد از بودجه قانون حمایت از معلولان با توجه به گرانی ها و تورم افسار گسیخته موجب مضاعف شدن مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی شده پرداخت نکرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top