تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/11 - 16:43
کد خبر: 365726

مشکل بیمه نبودن خبرنگاران باید رفع شود

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع مشکل بیمه خبرنگاران حتی با راهکاری متفاوت از آنچه در حال حاضر پیش بینی شده، تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، سید امیرحسین قاضی زاده امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی در مشهد درباره گزارش مدیرخانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی مبنی بر اینکه متاسفانه وضعیت بیمه بسیاری از خبرنگاران فعال رسانه‌ها همچنان دچار مشکل است، اظهار کرد: خبرنگاران از جمله اقشار نخبه و تصمیم ساز جامعه هستند و برای بیمه گروه‌های مختلف در سال‌های اخیر تدابیر خوبی اندیشیده شد که باید همه خبرنگاران نیز پس از احراز شغلی با هر شیوه و مکانیسم مشخصی از تسهیلات بیمه برخوردار شوند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی بودجه بیمه برای برخی گروه‌ها همچون کارگران ساختمانی از محل هزینه‌های پیمانکاران ساختمانی، پیشنهاد کرد: می‌توان با بررسی تجربه‌های موفق جهانی در حمایت از اصحاب رسانه، تمهیداتی پیش بینی کرد تا بیمه مشخصی برای خبرنگاران و نمایندگی‌های خبرگزاری‌ها و مطبوعات از محل درآمد فروش اینترنت یا درآمدهای مخابرات و امثال آن پیش بینی کرد.

وی همچنین خواستار تشکیل تیم رسانه‌ای حقوقی و مطبوعاتی برای ارائه پیشنهاد جامع جهت حمایت از اصحاب رسانه و پیش بینی درآمد پایدار و حمایت‌های معیشتی متناسب از خبرنگاران برای طرح در مجلس شورای اسلامی شد.

قاضی زاده افزود: برخی نمایندگان مجلس که سابقه مطبوعاتی دارند می‌توانند به عنوان پیشگام و پیشران حمایت از اصحاب رسانه موثر باشند و با احصای مسایل خبرنگاران و تدوین آیین نامه‌های جامع برای خبرنگاران در مجلس فعلی که عزم کار انقلابی و نشاط بالایی دارد، نقش ایفا کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین از پیشنهاد خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی برای تشکیل فراکسیون رسانه در مجلس یازدهم، استقبال کرد.

مشهد، قطب دوم فضای رسانه‌ای کشور

نایب رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این نشست خبرنگاران را چشم صادق جامعه خواند و اظهار کرد: رسانه نگاران صادق رسانه‌های شناسنامه دار مسایل را آنگونه که هست می‌بینند و دچار افراط و تفریط نمی‌شوند.

غلامرضا بنی اسدی افزود: مشهد قطب دوم فضای رسانه‌ای کشور و قطب اول فضای مجازی در عرصه رسانه‌های کشور است و نیازمند توجه بیشتر در این عرصه هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت اعضای هیأت مدیره خانه‌های مطبوعات به صورت کاملاً غیرانتفاعی و بدون حقوق است، خواستار توجه بیشتر و بودجه مشخص برای حمایت از این تشکل صنفی رسمی رسانه‌ای شد.

مجلس به وضعیت افسار گسیخته شبکه‌های اجتماعی ورود کند

مجتبی محمودی، مدیرخانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به لزوم حمایت از مطبوعات و رسانه‌ها تصریح کرد: سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اغلب مبتنی بر حمایت از مطبوعات و رسانه‌های صاحب نام است و خبرنگاران و اصحاب رسانه به خصوص در استان‌ها از این حمایت‌های حداقلی هم محروم مانده اند.

وی با اشاره به ضرورت گرامیداشت یاد شهدای عرصه رسانه مانند شهید صارمی و زنده یاد کاظم اخوان، وضعیت افسارگسیخته و بدون متولی و نظارت مشخص شبکه‌های اجتماعی را دور از شان نظام اسلامی و غیرشایسته دانست و خواستار ورود جدی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این عرصه شد.

تخصیص بودجه به خانه‌های مطبوعات

محمد جواد رنجبر، دیگر عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم بازنگری در قانون مطبوعات گفت: به سرانجام رسیدن لایحه سازمان نظام صنفی رسانه‌ای یک ضرورت بوده که برای سال‌هایی در دولت در حال چرخش است و متاسفانه هنوز به مجلس ارسال نشده است؛ ضمن اینکه باید طرحی برای پاسخگوترکردن مسئولان در کشور وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی طی دو سال گذشته یک ریال بودجه دولتی دریافت نکرده است، خواستار اختصاص ردیف بودجه ویژه خانه‌های مطبوعات استان‌های کشور در بودجه سال ۱۴۰۰ شد.

لزوم ایجاد وحدت رویه و حمایت قانونی از خبرنگاران

محمد جمال رستم زاده، خزانه‌دار خانه مطبوعات و رسانه‌های استان نیز در این نشست با بیان برخی مسائل حقوقی پیش پای مطبوعات و رسانه‌ها اظهار تاسف کرد: گاهی شاهد احضار خبرنگاران و مدیران رسانه ها رسمی در مسائل مطبوعاتی به دادگاه‌های مختلف و حتی مراجع انتظامی و نظامی و نیز در نظر گرفتن جرایم کیفری هستیم که باید در این خصوص وحدت رویه و حمایت قانونی وجود داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top