تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/05/12 - 01:35
کد خبر: 365787

ارسال ۴۹۴ پایان‌نامه ویدئویی دانشجویی به پاناسه

معاون ترویج علم وفناوری صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران کشور، گفت: طرحی تحت عنوان پایان‌نامه‌های 3 دقیقه‌ای راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال حاضر 494 طرح دریافت کرده‌ایم و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی از هر جای دنیا که مورد تایید وزارت علوم باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی عبدالعالی معاون ترویج علم و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره طرح حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، گفت: ما طرحی تحت عنوان پاناسه یا همان پایان‌نامه‌های ۳ دقیقه‌ای در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور راه‌اندازی کرده‌ایم که مهلت نخستین فراخوان آن تا آخر مرداد ماه ۹۹ است و در حال حاضر ۴۹۴  کلیپ ارسالی داشته‌ایم.

* ارائه ویدئویی ۳ دقیقه‌ای به زبان ساده و همه فهم

وی افزود: هر فردی در مقاطع تحصیلی دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی که از هر جای دنیا فارغ‌التحصیل شده باشد و مدرک مورد تایید وزارت علوم را داشته باشد می‌تواند پایان‌نامه خود را به زبان ساده، همه‌ فهم و جذاب یک ویدئوی ۳ دقیقه‌ای تولید و آن را به پاناسه ارسال کند. 

 معاون ترویج علم وفناوری صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران کشور، گفت: در کشور سالیانه بیش از ۸۰۰ هزار پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی توسط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دفاع می‌شود و واقعاً مردم از موضوعات، کاربردی بودن و پیشرفت پایان‌نامه‌ها خبر ندارند؛ بنابراین حسن اجرای پایان‌نامه‌های ۳ دقیقه‌ای این است که مردم در جریان موضوعاتی که کار می‌شود قرار می‌گیرند. 

* حلقه واصل سرمایه‌گذار و دانش‌بنیان‌ها 

 عبدالعالی در ادامه افزود: البته وزارتی در مجموعه وزارت علوم به نام ایران داک وجود دارد و پایان‌نامه‌ها در آنجا وجود دارد که دسترسی به آنها کار ساده‌ای نیست و هیچ وقت یک فرد غیر هم رشته‌ای نمی‌تواند پایان‌نامه چندصد صفحه‌ای را با واژه‌های تخصصی مطالعه کند اما در دنیای امروز که دنیای مالتی مدیا است اگر یک پایان‌نامه ۳ دقیقه‌ای به صورت ویدئویی ارائه شود همه اقشار جامعه متوجه می‌شوند که مثلاً فردی در حوزه فیزیولوژی چه کار ارزنده‌ای انجام داده و فرد دیگری درحوزه مخابرات آنتن کوچکی درست کرده که در بدن انسان کاشته می‌شود و از این دست پروژه‌ها‌ مطرح می‌شود که بسیار متنوع هستند.

* ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و پایان‌نامه‌های دانشجویی

وی افزود: به دلیل اینکه ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم مجموعه‌های دانش‌بنیان که به دنبال‌ طرح‌ها و ایده‌ها هستند این پایان‌نامه‌ها را می‌بینند و ما حلقه ارتباطی و وصل کننده مجموعه‌های سرمایه‌گذار و دانش‌بنیان به دانشجویانی که پایان‌نامه‌هایشان را داشتند می‌‌شویم. 

معاون ترویج علم وفناوری صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران کشور اضافه کرد: جوایز قابل توجهی توسط مجموعه صندوق و معاونت علمی برای برندگان مسابقه در قالب حمایت از پایان‌نامه در نظر گرفته شده است که در مرحله اول به ۱۵۰ پایان‌نامه برگزیده ۵ میلیون ریال، مرحله دوم به ۳۰ پایان‌نامه برگزیده ۲۰۰-۱۰۰ میلیون ریال و در مرحله آ‌خر به منتخبین۳۰۰-۵۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده است تا انگیزه‌ای برای دانشجویان باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top