تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/05/12 - 17:38
کد خبر: 365879

مسئولان در بررسی موضوع تعرض جنگنده‌ آمریکایی به هواپیمای ایرانی در مجلس چه گفتند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون با محوریت موضوع بررسی ابعاد مختلف تعرض جنگنده های امریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در فضای سوریه، گفت:این جلسه  با حضور مسئولینی از سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی ماهان و وزارت امور خارجه برگزار شد.

مسئولان در بررسی موضوع تعرض جنگنده‌ آمریکایی به هواپیمای ایرانی در مجلس چه گفتند؟

وی ادامه داد:آقای عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این جلسه ضمن مروری بر واقعه رخ داده درباره هواپیمای ماهان در شامگاه 2 مردادماه، تاکید کرد که این هواپیما در مسیر از پیش تعیین شده و معرفی شده در فضای سوریه در حرکت بوده که متوجه حضور جنگنده های امریکایی در نزدیکی خود شده است.  هواپیمای امریکایی بر خلاف همه قواعد رفتار خطرافرینی داشته و تا 500 پایی به هواپیمای ایرانی نزدیک شده است.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این جلسه عنوان کرد، در پی این رفتار تحریک آمیز هواپیمای امریکایی، خلبان ایرانی به درستی بر اساس دستورالعمل ها، در ارتفاع هواپیما تغییر ایجاد کرده است که این تغییر سریع در ارتفاع موجب آسیب به تعدادی از مسافران و کادر پرواز شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: بهاروند، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه هم درباره ابعاد حقوقی اقدام جنگنده های امریکایی گفت که این تعرض، از چند منظر خلاف حقوق بین المللی بوده است، اولا حضور غیرقانونی نیروهای امریکایی در فضا و خاک سوریه است که به انها حقی برای رهگیری هواپیمایی را نمی دهد. ثانیا ایمنی پرواز، به عنوان یک اصل اساسی حقوق هوانوردی مورد خدشه قرار گرفته است. ثالثا نحوه نزدیک شدن جنگنده هلی امریکایی کاملا غیرحرفه ای و خطرافرین بوده است.

عموئی با بیان اینکه در این جلسه مسئولان هواپیمایی و وزارت امور خارجه بر پیگیری موضوع از طریق سازمان هوانوردی بین المللی (ایکائو) تاکید کردند، اظهار داشت: بهاروند خاطرنشان کرد که موضوع را از طریق دبیرکل سازمان ملل هم دنبال می کنیم.

وی افزود: نماینده هواپیمایی ماهان هم در این جلسه  تاکید کرد که پروازهای ما به منطقه، پس از این واقعه، طبق برنامه ادامه داشته است.

نماینده  تهران در مجلس تصریح کرد:در این نشست اعصای کمیسیون امنیت ملی هم ضمن اعتراض به رفتار غیرقانونی و بی منطق امریکایی ها، بر پیگیری این موضوع در مجامع بین المللی تاکید کردند. همچنین از اقدامات هواپیمایی ماهان و کادر حرفه ای پرواز آن هم مورد تقدیر قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: مقرر شد کمیته های امنیت، حقوق بشر و روابط خارجی راهکارهای مواجهه با این اقدام خطرافرین امریکا را پیگیری کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top