تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/05/19 - 12:50
کد خبر: 366557

تذکر یک نماینده درباره بیمه کارگران ساختمانی به وزیر

نماینده چناران در مجلس از نحوه تعیین حق بیمه بازنشستگان و عدم پرداخت حق بیمه درمان بیماری برای کارگران ساختمانی انتقاد کرده و از آن تحت عنوان اجحاف دولت در حق این قشر یاد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم،  حسین عباس زاده امامی نماینده چناران در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 مرداد) قوه مقننه، در تذکر شفاهی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: کارگران ساختمانی یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که با سختی تمام کار می کنند اما شغل آن ها در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار نگرفته و از مزایای این بخش بهره مند نمی شوند.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی قشری زحمتکش هستند که خانه می سازند اما بی خانه هستند و به اقتضای شغلشان در گرمای طاقت فرسای تابستان و سرمای سخت و سوزان زمستان نمی توانند از وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده کنند و این سختی کار مشکلات آن ها را مضاعف کرده است.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز  در مجلس تصریح کرد: دست های پینه بسته و خشن، چهره های تکیده و شیار جبین کارگران ساختمانی نشان از زحمات بسیار این قشر دارد اما غفلت دولت و عدم حمایت از آن ها خستگی بیشتری را در چهره آن ها نمایان می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: تعیین بیمه بازنشستگان کارگران ساختمانی به طور ناعادلانه 35 سال تعیین شده که نیازمند اصلاح قانون است همچنین سازمان تامین اجتماعی علیرغم دریافت 30 درصد حق بیمه نه تنها بیمه بیکاری به آن ها پرداخت نمی کند بلکه اگر در ساختمان های فاقد پروانه یا تعمیرات جزیی یا حین تردد به محل کار دچار حادثه شوند به آن ها غرامت حوادث ناشی از کار پرداخت نمی شود و این در حالی است که این شغل دارای بیشترین حوادث است.

امامی یادآور شد: اخیرا در شرایط کرونا به همه اقشار به طور مستقیم و غیرمستقیم آسیب وارد شده اما کارگران ساختمانی به دلیل نبود کار منبع درآمد خود را از دست داده اند و در این شرایط دولت با بی تدبیری تمام، هزینه صدور کارت مهارت کارگران ساختمانی که تاکنون 5 هزار تومان بوده 10 برابر افزایش داده و هزینه ثبت نام آن ها که 2 هزار تومان بوده به 108 هزار تومان افزایش داده و برای هزینه آزمون که قبلا دریافت نمی شد 50 هزار تومان دریافت می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top