تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/05/19 - 13:32
کد خبر: 366568

روایت خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» از آزمون کارشناسی ارشد در قالب یک داوطلب؛

پروتکل‌های رئالیسم!

پروتکل‌های رئالیسم!

خوش و بش موسسات کنکوری با معاونین سازمان سنجش و وزارت علوم از کجا نشأت می گیرد؟! جالب اینجاست که بعد از برگزاری کنکور هنوز هم سازمان سنجش و مجلس در حال جبهه‌گیری مقابل هم هستند بدون اینکه عایداتی و منافعی به دانشجویان و داوطلبان کنکور برسد و تصمیمی مساعد حال این نخبگان کشوری منعقد شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از کش و قوس‌های فراوان و تضاد روایت‌ها، بار دیگر و اینبار بر سر درصد رضایت داوطلبان کنکور و نحوه برگزاری کم‌نقص آزمون‌ها خبرساز شده است.

از جمله آمارها و درصد رضایت داوطلبان کنکور موجب تعجب شد، می‌توان از آمار رضایت 85 درصدی حاضران در آزمون دکتری به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نام برد که توسط وزیر علوم اعلام شد و علاوه بر انتقادات و نظرات مخالف در میان روایت شرکت‌کنندگان، یکی از نمایندگان مجلس نیز با «گاف» خواندن آن، متذکر شده بود که غلامی وزیر علوم ساعت ۱۳:۳۰ این آمار ۸۵ درصدی را اعلام کرده، درحالی که سازمان سنجش نیم‌ساعت بعد از اظهارات وزیر علوم، پیامک‌های نظرسنجی را به داوطلبان ارسال ‌کرده است!

اما اگر از میزان رضایت داوطلبان آزمون دکتری بگذریم باید به سراغ کنکور کارشناسی ارشد برویم، «خبرنگار» ما که یکی از شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد بود، پس از پایان جلسه آزمون روایتی صفر تا صد از مناقشه نهادها و برگزاری آزمون ها با رعایت پروتکل بهداشتی نوشت:

حدوداً از دو ماه قبل از موعد برگزاری آزمون شل کن سفت کن نهادهای ذیربط و غیر مربوط شروع شد و آن موقع بود که علاوه بر استرس خود آزمون هزار و یک استرس دیگر هم بر آن مضاعف شد و داوطلبان از یک سو نگران و مضطرب خود آزمون بودند از یک طرف دیگر نگران شرایط کرونایی، رعایت نشدن نکات و پروتکل های بهداشتی و از همه مهم تر برگزار شدن یا نشدن کنکور که مقوله اصلی این داستان تاسف برانگیز اما واقعی ماست!

در این مورد خیلی راحت و بدون هیچ مصلحت اندیشی باید بگویم مسئولین مربوطه حتی خودشان هم نمی دانستند که چه می خواهند بر سر این دانشجویان زبان بستهِ بی پناه بیاورند و به جای چاره اندیشی راهبردی و حکیمانه درگیر تعارض منافع و سبک سنگین کردن منافع و عایدات حاصل از کنکور برای صندوق جیب خودشان بودند که در آخر هم به مقصودشان رسیدند اما به قیمت کمترین توجهی به نظر و رای دانشجویی که موذن جامعه است.

از یک سمت مجلس شورای اسلامی می‌گوید شرایط سخت است کنکور باید تعویض شود رئیس مجلس حمایت می کند رئیس کمیسیون آموزش حمایت می‌کند توییت می‌زنند و فریاد می‌کشند!

شب قبل از برگزاری آزمون ارشد رییس مجلس توییت می زند که رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون دکترا نگران کننده بوده است و باید فکری اندیشید اما به فردایش آزمون ارشد برگزار می‌شود. از طرفی در مورد سازمان سنجش هم اگر بخواهیم منصفانه برخورد کنیم انصافاً یکی از سازمان‌های پاکدست و درستکاری کشور بوده در سالهای گذشته اما اینکه به یکباره این گونه برخورد می‌کند و دانشجویان را و یا بهتر بگویم بدنه اجتماعی را اینگونه تضعیف می‌کند نمی دانم دلیلش چیست!

اما خوش و بش موسسات کنکوری با معاونین سازمان سنجش و وزارت علوم از کجا نشأت می گیرد؟! جالب اینجاست که بعد از برگزاری کنکور هنوز هم سازمان سنجش و مجلس در حال جبهه‌گیری مقابل هم هستند بدون اینکه عایداتی و منافعی به دانشجویان و داوطلبان کنکور برسد و تصمیمی مساعد حال این نخبگان کشوری منعقد شود.

خلاصه اینکه ما هم یکی از داوطلبان آزمون ارشد بودیم و به قولی توانستیم امتیاز این مرحله را بگیریم و صدای خودمان را از حنجره مان به بیرون انتقال دهیم و در کنار دانشجویان از مطالبه به حق خود دفاع کنیم هرچند صدایمان هم به جایی نرسید...

این را بگویم که بعد از کلی سر و صدا گفته بودند حتماً و قطعاً تمامی آزمون ها با رعایت تمامی پروتکل ها و نکات بهداشتی اجرا می شود اما می خواهم یک روندی را که تجربه کردم و به عینه مشاهده کردم را باز تشریح کنم:

محل آزمون ما در دانشکده فیزیکِ دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود، دانشگاهی که جزء رتبه‌های اول دانشگاهی کشور محسوب می‌شود و از آن انتظار می‌رفت که در رعایت آن پروتکل‌های رئالیسم خوش بدرخشد اما متاسفانه...

فضای حاکم بر جلسه آزمون فضای بسته بود که حتی برای رضای خدا هم که شده یک تهویه هوا برای حفظ جان خودشان و نه برای سلامتی ما در آنجا نصب نکرده بودند بدون آن فاصله‌گذاری اجتماعی حداکثری رعایت شود، خلاصه راحت بخواهم صحبت کنم باید بگویم که... درست است که کنکور برگزار شد اما روسیاهی آن به زغال ماند.

اما عدم رعایت پروتکل های بهداشتی محدود به این روایت نیست؛ بلکه داوطلبان دیگری در سراسر کشور بودند که با ارسال پیام به «خبرنامه دانشجویان ایران» نسبت به عدم رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در محل آزمون معترض بودند که در ادامه می‌خوانید؛

یکی از داوطلبان اهل ایلام می‌گوید:

«من امروز ساعت ۸ صبح در شهر ایلام حوزه دانشگاه پیام نور شهر ایلام ساختمان خلیج فارس آزمون ارشد داشتم.

مشکلات آزمون این بود که: آزمون ساعت ۸:۳۰ برگزار شد در صورتی که قرار بود ۸ برگزار بشه. خبری از تب سنجی نبود. هیچ کارشناس بهداشتی وجود نداشت. هیچ آمبولانسی وجود نداشت. کسانی هم که از ماسک استفاده نمی‌کردن، شخصی هم وجود نداشت که به داوطلبان ماسک بده!»

 

داوطلب دیگری که در دانشگاه شیراز در آزمون شرکت کرد، نوشت:

پروتکل‌های رئالیسم!

یکی دیگر از داوطلبان هم که در دانشگاه تهران حاضر بود، نوشت:

یکی دیگر از داوطلبان هم که در دانشگاه تهران حاضر بود، نوشت:

 

داوطلبی از رشت در توییتر خود نوشت:

پروتکل‌های رئالیسم!

 

از سوی دیگر علیرضا وهاب‌زاده مشاور رسانه ای وزیر بهداشت با انتشار یک استوری نوشت: این بود اجرای پروتکل‌های‌تان؟!

پروتکل‌های رئالیسم!

پروتکل‌های رئالیسم!

 استوری حجت الاسلام هاشمی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه خوارزمی در انتقاد به عدم اجرای پروتکل های بهداشتی: در برخی حوزه ها فاصله از حد نرمال هم کمتر بود!

پروتکل‌های رئالیسم!

*گزارش از علی پارسا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تيزهوشاني کنکوري مرده
1399/05/19 - 16:37

خدارا شکر حداقل شما حرف ما را زديد. کشورهاي ديگر کنکورشان را پاييز برگزار ميکنند تا شرايط را تا ان زمان کنترل کنند. ما با رتبه 11 بايد براي سود برخي ها به اجبار بميريم.
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top