تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/05/21 - 15:50
کد خبر: 366852

اولویت با ارزیابی نهادهای پژوهشیِ مرتبط با وزارت علوم

وزیر علوم در سیزدهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور اعضای این شورا در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ارزیابی نهادهای پژوهشیِ مرتبط با وزارت علوم را در اولویت ارزیابی‌ها عنوان کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سیزدهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور اعضای این شورا در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ارزیابی نهادهای پژوهشیِ مرتبط با وزارت علوم را در اولویت ارزیابی‌ها عنوان کرد.

غلامی در این جلسه، موضوع نظارت و ارزیابی را یکی از ارکان مأموریتی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: هرچه این موضوع جدّی‌تر مورد توجه قرارگیرد بر ارتقای کیفیت نظام آموزش عالی و علم و فنّاوری تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: تحقق این موضوع مستلزم همکاری همه معاونت‌های ستاد و تأمین مالی مورد نیاز مرکز نظارت و هیئت‌های نظارت استانی است که باید مورد امعان نظر جدّی قرار گیرد.

وزیر علوم، ارزیابی نهادهای پژوهشیِ مرتبط با وزارت را در اولویت ارزیابی‌ها دانست و تأکید کرد: ارزیابی‌ها باید به طور مستمر و با برنامه‌ای مشخص از نهادهای مختلف آموزشی، پژوهشی و فنّاوری صورت پذیرد و نتایج آن باید بروز تغییرات و به اصلاحات واضح در آنها منجر شود.

غلامی با اشاره به تفاوت مأموریت‌ها و ساختار حقوقی مؤسسه‌هایی مانند مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری با سایر مؤسسه‌های آموزشی، پژوهشی و فنّاوری، تأکید کرد: لازم است به موضوع مأموریت‌ها و ساختار حقوقی اینگونه مؤسسه‌ها که وظایفی غیر از آموزش، پژوهش و فناوری دارند، پرداخته و نظامی جدید برای آنها طراحی شود.

در ادامه این نشست، گزارش ارزیابی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از وضعیت «مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری» و «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام»، ارائه و پس از بحث و تبادل نظر اعضا مقرر شد نتایج این ارزیابی در اختیار حوزه‌های ذیربط در وزارت علوم قرار گیرد تا برای پیگیری آنها اقدام شود.

گفتنی است «مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری» در سال ۱۳۷۰ با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال افریقا، شبه قاره هند، آسیای مرکزی و ناحیه قفقاز برای تبادل اطلاعات علمی، در شهر شیراز تأسیس شده و از سال ۱۳۸۷ نیز با تأسیس «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام» براساس مصوبه وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی، میزبان این پایگاه بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top