تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/22 - 09:07
کد خبر: 366911

گرایش‌های جدید از رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه علامه

رییس دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی رشته‌های جدید دانشگاهی باید بر اساس بررسی و مطالعات دقیق صورت بگیرد، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبایی برای راه‌اندازی یک سری گرایش‌های جدید در حال انجام کار کارشناسی است، اما این نوع برنامه‌ها باید مسیرهای اصلی خود را طی کنند تا در نهایت عملیاتی شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، محمدمهدی فرقانی با بیان اینکه راه اندازی رشته صرفا برای خبرنگاران حوزه علمی شدنی نیست، تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاه دولتی از طریق کنکور دانشجو پذیرش می کند بنابراین نمی تواند صرفا برای یک قشر خاصی رشته ای را طراحی و راه اندازی کند. مگر اینکه بخواهیم برای این افراد دوره های کوتاه مدت، فشرده و غیررسمی را برگزار نماییم و در نهایت گواهی این دوره ها به شرکت کنندگان داده شود.

رییس دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی تاکید کرد: پذیرش دانشجو در دوره های رسمی کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه صرفا از طریق کنکور سراسری امکانپذیر است، بنابراین نمیتواند خاص روزنامه نگاران حوزه علمی رسانه ها اقدام به جذب دانشجو کند.

فرقانی خاطر نشان کرد: راه اندازی دوره های کوتاه مدت در دانشگاه بر اساس تقاضا اتفاق می افتد اگر تقاضا باشد می توانیم دوره های فوق را تعریف، تدوین و ارائه دهیم.

رییس دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی به روند تصویب و راه اندازی یک رشته رسمی دانشگاهی اشاره کرد و گفت: برنامه راه اندازی یک رشته ابتدا باید در دانشگاه تهیه، تدوین شود و سپس ایجاد آن در دانشکده و به بعد از آن در شورای آموزشی دانشگاه مورد بررسی و  موافقت قرار بگیرد و در نهایت مجوز راه اندازی از شورای گسترش وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز کسب شود. اما ایجاد دوره های کوتاه مدت غیر رسمی را می توان صرفا بر اساس درخواست متقاضیان تعریف و ارائه داد.

به نقل از ایسنا، این اظهارات از سوی رییس دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی درحالی مطرح می شود که دکتر غلامی وزیر علوم، روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، دانشگاه علامه طباطبایی را مامور راه اندازی رشته خاص برای خبرنگاران علم و فناوری کرد و گفت: درخواست راه اندازی رشته خاص خبرنگاری باید از طرف دانشگاه ارسال شود، مانند دانشگاه علامه طباطبایی که موظف شد این رشته را با منابع درسی تعریف کند و این رشته بعد از انجام کار کارشناسی در شورای گسترش وزارت علوم تایید خواهد شد که البته من نیز از این درخواست حمایت خواهم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top