تاریخ انتشار: جمعه 1399/05/24 - 10:59
کد خبر: 367079

افزایش سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: با افزایش سن پذیرش دانشجو در این دانشگاه موافقیم؛ زیرا با افزایش سن پذیرش، افراد بیشتری فرصت جذب در آموزش و پرورش را خواهند داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مطابق اساسنامه مراکز تربیت معلم سابق، حداقل سن دانشجو ۱۷ سال و حداکثر آن ۲۲ سال بوده است که در اولین پذیرش دانشجوی متعهد خدمت برای دانشگاه فرهنگیان، کمیسیون توسعه منابع انسانی شورای‌ عالی آموزش و پرورش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را ۲۴ سال تعیین کرد و در سال ۱۳۹۱ نیز بر این اساس دانشجو پذیرش شد.

این کمیسیون در سال ۱۳۹۲ سن پذیرش را بازنگری کرد و به ۲۲ سال کاهش داد. برخی از داوطلبان که نتوانسته اند در این سن جذب دانشگاه فرهنگیان شوند، خواهان افزایش سن تا ۲۴ سال هستند تا امکان انتخاب این دانشگاه را در آزمون سراسری داشته باشند.

حسین خنیفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره توضیح داد: اعلام نیاز، آزمون، پذیرش، مصاحبه، غربالگری و گزینش، تعیین بازه سنی، تحقیقات و پذیرش نهایی تماما به عهده شورای عالی، سازمان سنجش و گزینش آموزش و پرورش است و دانشگاه هیچ دخالتی در این موضوعات ندارد اما دانشگاه موافق جذب سن از ۲۴ سال است.

رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به قانون استخدامی کشور گفت: قانون کار در ایران می گوید افراد می توانند با ۳۰ سال کار در هر سنی بازنشسته شوند یا می توانند با ۶۰ سال سن با هر میزان سابقه کار بازنشسته شوند. یعنی معلمی که با ۱۸ سال سن وارد دانشگاه تربیت معلم شده در ۴۸ سالگی بازنشسته می شود ۱۲ سال تا ۶۰ سالگی او باقی می ماند؛ بنابراین اگر داوطلبی از ۲۴ سالگی نیز جذب دانشگاه شده و در سن ۵۴ سالگی بازنشسته شود، خللی در سیستم ایجاد نمی شود.

خنیفر ادامه داد: چنین معلمی اگر فوق لیسانس بگیرد علاوه بر ۳۰ سال می تواند ۵ سال بیشتر در سیستم آموزشی بماند به طوری که تا ۵۳ سالگی در خدمت آموزش و پرورش و به نفع سیستم خواهد بود.

رییس دانشگاه فرهنگیان همچنین با اشاره به اعتراضات زیاد نسبت به کاهش سن جذب، توضیح داد: با بازنگری قانون جذب و افزایش سن پذیرش داوطلبان موافقیم. زیرا به عنوان مثال برخی افراد در کنکور موفق نمی شوند یا به خدمت سربازی رفته اند که باعث می شود، نتوانند در دانشگاه جذب شوند؛ بنابراین اگر سن جذب تا ۲۴ سال افزایش پیدا کند، دانشجویان بیشتری فرصت جذب در آموزش و پرورش را خواهند داشت.

وی اظهار داشت: برخی معتقدند این افراد شرایط لازم را ندارند که می توان با غربالگری بهترین انتخاب ها را از بین این داوطلبان در این بازه سنی داشته باشیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان توضیح داد: دانشگاه به دو روش ماده ۲۸ (فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف می‌توانند با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و گذراندن دوره‌های تدریس برای شغل معلمی و استخدام رسمی آموزش و پرورش آماده شوند) و جذب از طریق آزمون سراسری، نیرو می پذیرد. از طریق ماده ۲۸ نیروهای بسیار توانمندی جذب شده که حتی بسیاری از آنها از دانشگاه های سطح یک کشور بوده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top