تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/25 - 10:09
کد خبر: 367150

لواندوفسکی سه گل می‌خواهد تا به رکورد تاریخی رونالدو برسد!

لواندوفسکی در هشت دیدار از نه دیدار بایرن مونیخ در رقابت‌های این فصل از لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و در تمامی این بازی‌ها گلزنی کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آریا، روبرت لواندوفسکی موفق شده 14 گل در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و با رکورد لیونل مسی در فصل 2011/12 مساوی کند. فقط کریستیانو رونالدو در سه فصل مختلف (17 گل در فصل 2013/14، 16 گل در فصل 2015/16 و 15 گل در فصل 2017/18) عملکرد بهتری نسبت به لواندوفسکی داشته است.

روبرت لواندوفسکی در شصتمین بازی اش برای بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، موفق شد پنجاهمین گلش را در این رقابت ها به ثمر رساند. تنها کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن 50 گل در 50 بازی برای رئال مادرید، سریعتر به این تعداد گل در یک تیم در لیگ قهرمانان اروپا دست یافته است. از زمان پیوستن روبرت لواندوفسکی به بایرن مونیخ در جولای 2014، فقط کریستیانو رونالدو (63 گل در 67 بازی) گل های بیشتری نسبت به روبرت لواندوفسکی (50 گل در 60 بازی) در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. لیونل مسی (48 گل در 57 بازی)، نیمار (31 گل در 48 بازی) و کریم بنزما (29 گل در 56 بازی) در رده های بعدی قرار دارند.

روبرت لواندوفسکی (50 گل برای بایرن مونیخ) پنجمین بازیکن پس از لیونل مسی (114 گل برای بارسلونا)، کریستیانو رونالدو (105 گل برای رئال مادرید)، رائول (66 گل برای رئال مادرید) و کریم بنزما (52 گل برای رئال مادرید) است که موفق به ثبت 50 گل برای یک باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا می شود. روبرت لواندوفسکی موفق شد در هشت دیدار متوالی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. فقط کریستیانو رونالدو (11) و رود فن نیستلروی (9) آمار بهتری نسبت به وی دارند. لوئیز آراگونس (8) و کریستیانو رونالدو (8) به صورت مشترک در کنار روبرت لواندوفسکی قرار دارند. روبرت لواندوفسکی رکورد گلزنی در دیدارهای متوالی رقابت های اروپایی توسط یک بازیکن بایرن مونیخ که در اختیار یورگن کلینزمن (گلزنی در 7 دیدار متوالی در سال 1996) بود را شکست.

دیدار عجیب بایرن و بارسلونا با نتیجه حیرت آور 8 بر 2 به سود مونیخی ها به پایان رسید تا آنها منتظر تعیین حریفشان در مرحله نیمه نهایی، از بین لیون و منچستر سیتی بنشینند.   در این دیدار، روبرت لواندوفسکی توانست گل ششم تیمش را وارد دروازه ترشتگن کند تا او بتواند به رکورد جالب گلزنی در تمامی دیدارهایش در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا برسد.

لواندوفسکی در 8 دیدار از 9 دیدار بایرن مونیخ در رقابت های این فصل از لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و در تمامی این بازیها گلزنی کرده است. این مهاجم لهستانی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، 5 گل وارد دروازه ستاره سرخ کرد، 2 گل به تاتنهام زد، 3 بار توانست دروازه المپیاکوس را باز کند و 3 گل نیز به چلسی زد و در دیدار مقابل بارسلونا نیز چهاردهمین گل این فصلش را در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند تا فاصله اش را با سایر تعقیب کنندگانش افزایش دهد. 

نزدیک ترین تعقیب کننده لواندوفسکی، ارلینگ هالند است که 10 گل برای سالزبورگ و دورتموند به ثمر رساند و با توجه به حذف دورتموند، خطری بابت کسب عنوان آقای گلی این فصل از لیگ قهرمانان، لوا را تهدید نمی کند. گنبری هم تیمی لواندوفسکی در بایرن، با 7 گل زده در رده سوم قرار دارد.ب ازی برگشت با تاتنهام تنها دیداری بود که روبرت لواندوفسکی برای باوارایی ها به میدان نرفت که چه بسا در صورت رخ دادن این اتفاق، مهاجم لهستانی بایرن می توانست بر آمار گلهایش بیفزاید.

اکنون لواندوفسکی تنها 3 گل با رکورد تاریخی کریستیانو رونالدو در فصل 2013-2014 فاصله دارد. در آن فصل از رقابت ها، رونالدو موفق شد 17 بار برای رئال مادرید گلزنی کند و رکورد بیشترین تعداد گل زد در رقابت لیگ قهرمانان را به نام خود کند. با توجه به شیوع کرونا، دیدارهای مرحله یک چهارم و نیمه نهایی به صورت تک بازی برگزار می شود و این امر باعث شده تا مهاجم لهستانی بایرن مونیخ، در صورت صعود تیمش به فینال، نسبت به رونالدو 2 بازی کمتر انجام داده باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top