تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/25 - 11:03
کد خبر: 367161

کسب نمره زبان برای مصاحبه؛ چالش جدید داوطلبان دکتری ۹۹

اخذ مدرک زبان و گرفتن امتیاز آن در مصاحبه دکتری، تبدیل به یک دغدغه جدی برای داوطلبان سال 99 شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پی اچ دی تست، با برگزاری مرحله کتبی آزمون دکتری 99، داوطلبان خود را برای شرکت در مصاحبه و کسب بالاترین امتیاز در آن آماده می‌کنند. ازجمله مواردی که در مصاحبه دکتری حائز اهمیت است و می‌تواند برای داوطلبان امتیازآور باشد، ارائه مدرک زبان است.

نمره زبان در مصاحبه دکتری بر اساس آخرین آیین نامه منتشره، می‌تواند بین 1 تا 8 امتیاز برای داوطلبان به ارمغان بیاورد. اما در سال 99، با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا، گرفتن مدرک زبان به یک چالش تبدیل شده است.

از سال گذشته دانشگاه آزاد اعلام کرد که فقط دانشجویان دکتری می‌توانند در آزمون EPT شرکت کنند؛ بنابراین داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی فرصت اخذ این مدرک زبان و کسب نمره مدرک زبان در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را از دست دادند.

درخصوص آزمون زبان وزارت علوم (MSRT) که متداول‌ترین آزمون زبان برای داوطلبان دکتری است، اگر چه رئیس سازمان امور دانشجویان پیش از این، درباره برگزاری آزمون MSRT گفته بود که این آزمون را در صورت مساعد شدن شرایط و پس از اخذ مجوز برگزار می کنیم، اما با گذشت بیش از دو ماه و در حالی که تعداد شرکت کنندگان این آزمون به مراتب کمتر از کنکورهای سراسری است، هنوز تقویم msrt سال 99 اعلام نشده است.

بر اساس تقویم آزمون تولیمو 99، سه آزمون دیگر در نیمه اول سال برگزار خواهد شد، اما نکته مهم این جاست که این آزمون اگر چه به صورت آنلاین اما در حوزه‌های امتحانی منحصراً در تهران برگزار می‌شود. بنابراین، بسیاری از داوطلبان که ساکن تهران نیستند فرصت شرکت در آزمون تولیمو را از دست خواهند داد. بنابراین، برگزاری این آزمون در تهران، فرصتی نابرابر جهت کسب امتیاز نمره زبان در مصاحبه فراهم خواهد کرد.

برگزاری آزمون زبان دانشگاه تهران هم که مدرک آن برای مصاحبه دکتری دانشگاه تهران و البته برخی دانشگاه‌های دیگر مورد قبول است، به دلیل اوج گرفتن بیماری کرونا در کشور فعلا متوقف شده است.

با وضعیت موجود، به نظر می‌رسد اخذ مدرک زبان برای اغلب داوطلبان دکتری 99 غیرممکن باشد. در این راستا به نظر می‌رسد با توجه به این که  آزمون‌های زبان انگلیسی با تراکم کمتری نسبت به کنکورهای سراسری همراه است، لازم است برای برگزاری ‌ها آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

پیشنهاد دیگری که قابل طرح و توجه است، اجازه شرکت در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه ازاد اسلامی به داوطلبان دکتری 99 آزاد است.

همچنین می توان ترتیبی اتحاذ نمود که برگزاری آزمون تولیمو در شهر تهران متمرکز نباشد و در سایر شهرهای کشور نیز برگزار گردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top