تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/25 - 15:58
کد خبر: 367200

محمدامین سلیمی

فتاح دل‌ها

فتاح دل‌ها

آقای فتاح از چند ملک نام برد که صاحبان آن باید تخلیه کنند که فردای آن روز مشخص شد برخی از اطلاعات اعلامی ایشان مخدوش و محل سوال بیشتر است. البته که هرکدام از این املاک اگر به صورت خلاف در اختیار دوستان قرار گرفته اعم از سپاه و ارتش تا سیاسیون مختلف حتما باید بازگردد. اما چرا فکر میکنم این اقدام تقلیل نقش بنیاد در عرصه شفافیت و فعالیت اقتصادی است؟

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدامین سلیمی// پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان است. بنیاد کجاست؟ جایی که به تحلیل بسیاری دومین بنگاه اقتصادی کشور است دارای ده ها هلدینگ و صدها شرکت در زمینه های مختلف اعم از تجاری، جهانگردی؛ کشاورزی، صنایع غذایی، حمل و نقل، انرژی، بانکی، آموزشی و ... که گردش مالی این شرکت‌ها بیش از ده‌ها هزار میلیارد تومان است.

آقای فتاح از چند ملک نام برد که صاحبان آن باید تخلیه کنند که فردای آن روز مشخص شد برخی از اطلاعات اعلامی ایشان مخدوش و محل سوال بیشتر است. البته که هرکدام از این املاک اگر به صورت خلاف در اختیار دوستان قرار گرفته اعم از سپاه و ارتش تا سیاسیون مختلف حتما باید بازگردد. اما چرا فکر میکنم این اقدام تقلیل نقش بنیاد در عرصه شفافیت و فعالیت اقتصادی است؟

آنچه فتاح کرده است نهایتا در قد و قواره خبرنگاران تحقیقی و فعالان عدالتخواه شاید قابل تعریف باشد اما در سطح رییس بنیاد به عنوان منصوب مستقیم رهبری یک شوخی بیش نیست. این حرف که فلان ملک 200-300 میلیارد ارزش دارد و فلانی پس بدهد تا ما در نقاط محروم مدرسه بسازیم شاید برای مردم جذاب باشد اما برای هر خبرنگاری که گردش مالی بنیاد را بداند در حد یک بازی افشاگرانه بیش نیست.اسم آوردن جنجالی از چند نفر که حاشیه رسانه خوبی هم دارند و بازی با متراژ املاک و ارقامی که پول خرد بنیاد هم نیست و تقلیل نقش بنیاد در این سطح برای من نامبارک است.

آقای فتاح اگر دغدغه دارند بسم الله

بعد از 40 سال سامانه شفاف اموال و املاک بنیاد کجاست تا همه بتوانند ببینید گردش مالی شرکت های بنیاد چقدر است و درآمد آن چگونه هزینه میشود؟این انبوه کارت هدیه به بهانه کرونا از کدام منابع تامین میشود و به چه کسانی میرسد؟. این سیاست پول پاشی درست است یا غلط؟ آیا بنیاد مثلا در گرانی مسکن در شرق کشور نقشی دارد؟ از اساس الگوی کاری بنیاد طی این سالها چه بوده ؟ مال‌سازی، هتل‌سازی و تامین زمین برای مدارس خصوصی از کی در دستور بوده و راه اصلاح ساختاری آن چیست؟ شفافیت حقوق و دستمزد مدیران و مسئولان بنیاد چه میشود؟ نحوه چینش و انتصاب اعضای هیئت مدیره شرکت ها چگونه است؟

این موارد تنها چند مثال ساده از کارکردهای اصلی بنیاد است که نخبگان نباید اجازه بدهند به فراموشی سپرده شود.

هیچ مشکلی با بازگشتن هر ملک غیر قانونی به بنیاد از سمت هر کسی ( اعم از سپاه تا خانم ابتکار و احمدی نژاد) ندارم اما زمین مطالبات از بنیاد و تشریح عملکردش خیلی بزرگتر از این حرفهاست اگر تبیین نکنیم در تخدیر ملت و آدرس غلط دادن برخی دیگر شریکیم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1399/06/10 - 15:22

با اقای فتاح موافقم
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top