تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/01 - 11:09
کد خبر: 367895

نداشتن بصیرت عامل سقوط جامعه‌

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر برای ۲۰ هزار شهید عرصه خدمت مراسم ‌نکوداشت برگزار می‌کنیم برای تشخیص مسیر درست انتخاب است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز(شنبه) در سومین‌ کنگره بزرگداشت وزرا و شهدای کارمند که در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد، گفت: جامعه ای که بصیرت نداشته باشد مسیری که طی می کند نتیجه اش سقوط است،لذا برای جلوگیری از سقوط انسان ها، خداوند نشانه هایی را برای تشخیص راه درست و رسیدن به کمال توسط معصومین معرفی کرده است.

وی افزود: بر این اساس در شرایط فعلی اگر می خواهیم به کمال مطلوب برسیم باید به اباعبدالله الحسین تاسی کنیم؛ البته تقابل جریان ارزشی و جریان بی بصیرت همواره وجود داشته و دارد که اوج آن را می توان در صحرای کربلا و واقعه عاشورا ملاحظه کرد.به عنوان مثال سرگذشت «زهیر بن قین و طلما» در واقعه عاشورا از جمله نمونه‌های این دو جریان است، زیرا اولی علی‌رغم اینکه نمی‌خواهد در کنار امام حسین (ع) در کربلا حاضر شود در نهایت به جمع لشکریان حضرت می‌پیوندد و به شهادت هم‌ می‌رسد ولی «طلما» علی‌رغم درخواست امام حسین (ع) از وی برای همراهی ایشان، از همراهی حضرت به بهانه رسیدگی به امور خانواده خود، سر باز می‌زند.

رئیس بنیاد شهید با تاکید بر اینکه امروز هم چنین‌تقابلی وجود دارد، تاکید کرد: شهدا عندربهم یرزقون هستند بنابراین برگزاری یادواره شهدا در جامعه ای که در مقابل بزرگترین ظلم بشریت ایستاده، برای نشان دادن راه صحیح و الگو قراردادن رفتار و عملکرد آنها است؛ امروز اگر برای ۲۰ هزار شهید عرصه خدمت مراسم ‌نکوداشت برگزار می ‌کنیم برای تشخیص مسیر درست انتخاب است.

اوحدی با اشاره یه اینکه در هیچ برهه ای از تاریخ بشریت این مقدار فشار و جنایت علیه ملتی که مقابل ظلم ایستاده نبود، گفت: فشارها به نحوی است که داروی جانبازان شیمیایی را از ما دریغ کردند و حتی از فروش واکسن آنفلوانزا به ما هم جلوگیری می ‌کنند، این در حالی است که دشمنان در طی ۴۱ سال تقابل با ایران همواره شکست خورده اند که آخرین نمونه آن هفته گذشته روی داد.

وی تصریح کرد: در روز صنعت دفاعی از موشک های بالستیک رونمایی شد، آن هم کشوری که در دفاع مقدس در محدودیت های بسیاری در تامین اقلام ‌مورد نیاز جبهه ها داشت اما اکنون می بینیم که موشک های بالستیک و کروز نقطه زن را تولید می کند.علاوه بر این در عرصه سلامت نیز ما به موفقیت های بسیاری دست یافته ایم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top