تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/01 - 18:49
کد خبر: 367970

« چهل‌تیکه » ویژه دهه اول محرم

مجموعه ۱۰ قسمتی رادیو نمایش با عنوان «دانایی توانایی» داستان زندگی حرّ بن یزید ریاحی را روایت می‌کند؛ « چهل‌تیکه » با آغاز دهه محرم میزبان صادق آهنگران خواهد بود و این برنامه با حال و هوای حسینی روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه ببینید:

« چهل‌تیکه » ویژه دهه اول محرم

«چهل تیکه» با حال و هوای محرم/صادق آهنگران مهمان علیمردانی می‌شود

برنامه تلویزیونی «چهل تیکه» با آغاز دهه محرم از اول تا هفتم شهریورماه با حال و هوای این ایام از تلویزیون پخش خواهد شد. مهمان ویژه این برنامه صادق آهنگران مداح نام‌آور دوران دفاع مقدس است که جمعه شب هفتم شهریور ماه مهمان «چهل تیکه» خواهد بود.

این برنامه تلویزیونی در اولین روز از پخش خود، شنبه یکم شهریورماه میزبان روانشناس برجسته ایرانی غلامعلی افروز خواهد بود. کاظم هژیر آزاد بازیگر سینما و تئاتر یکشنبه شب دوم شهریورماه، مرتضی ضرابی بازیگر و چهره‌پرداز سینمای ایران، دوشنبه شب سوم شهریورماه و حسن سلطانی مجری با سابقه تلویزیون سه‌شنبه شب چهارم شهریورماه، چهارشنبه شب پنجم شهریورماه نیز امرالله احمدجو کارگردان سریال به یادماندنی «روزی روزگاری» و پنجشنبه محمدرضا سرشار نویسنده و منتقد ادبی که با برنامه رادیویی «قصه ظهر جمعه» در میان مخاطبان رادیو در یاد‌ها مانده است در «چهل تیکه» روبروی محمدرضا علیمردانی قرار خواهند گرفت.

برنامه تلویزیونی چهل‌تیکه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی الهام حاتمی و اجرای محمدرضا علیمردانی از روز شنبه تا جمعه ساعت 23 از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

 داستان حربن یزید ریاحی را در رادیو نمایش بشنوید

مجموعه 10 قسمتی رادیو نمایش با عنوان «دانایی توانایی»، داستان زندگی حر بن یزید ریاحی را روایت می‌کند. در این فصل از برنامه «دانایی توانایی»، کتاب «نخل‌ها و نیزه‌ها» نوشته داوود غفارزادگان، به همت محمد رضاعلی بازخوانی می‌شود. این کتاب، داستان زندگی حر بن یزید ریاحی است. در پایان هر برنامه، دانش‌‌آموزان علاقه‌‌مند می‌‌توانند برای شرکت در مسابقه کتابخوانی با مراجعه به سایت www.radionamayesh.ir و پاسخگویی به سؤالات، از جوایز ارزنده این مسابقه برخوردار شوند.

برنامه «دانایی توانایی» به تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد، گویندگی نگین خواجه‌نصیر، بازخوانی و اجرای محمدرضا علی در رادیو نمایش تولید شده و دانش‌آموزان علاقه‌‌مند می‌‌توانند از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 17 شنونده این برنامه رادیویی روی موج اف ردیف صد و هفت و نیم مگاهرتز باشند.

رادیو نمایش این برنامه را با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تولید می‌‌کند و جوایز آن از سوی اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی به دانش‌آموزان برگزیده تقدیم می‌‌شود.

    « سفر سبز» به‌سوی افغانستان

پخش مجموعه تلویزیونی « سفر سبز» به نویسندگی حسین پاکدل و کارگردانی حسین لطیفی از دوشنبه سوم شهریور در آی‌فیلم2 آغاز می‌شود. سریال "سفر سبز" محصول سال 1381 شبکه سه سیما، این بار برای افغانستانی‌ها و تاجیکستانی به نمایش گذاشته می‌شود.

این مجموعه درباره زوجی مسیحی است که به ایران می‌آیند و پسربچه‌ای را به عنوان فرزندخوانده با خود به آلمان می‌برند. آنها در مسافرت‌های مختلف به کشورهای گوناگون سه پسربچه را به‌عنوان فرزندخوانده قبول می‌کنند. یک پسر سیاه‌پوست، یک پسر ایرانی و یک پسر دورَگه. پس از مدتی که بچه‌ها به سن جوانی می‌رسند پدرخوانده آنها فوت کرده و قبل از فوت حقیقت را به آنها می‌گوید. پسر ایرانی تصمیم می‌گیرد به ایران برگردد و... .

بازیگرانی چون علی نصیریان، پارسا فیروزفر، محمدرضا شریفی‌نیا، مجید مظفری، عزت‌الله انتظامی، گوهر خیراندیش، لادن مستوفی و حمیده خیرآبادی در این مجموعه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«سفر سبز» قرار است هر روز ساعت 17 به‌وقت تهران و کابل و 17:30 به‌وقت دوشنبه تاجیکستان، روی آنتن می‌رود. بازپخش آن نیز در سه نوبت با فاصله 6 ساعت خواهد بود.

 «تکیه» شبکه افق در ماه محرم برپا شد

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، ویژه برنامه تلویزیونی «تکیه» با شعار «هر خانه یک تکیه عزا» از شبکه افق پخش می‌‌شود. این برنامه با حضور علی غلامی و امیر عباسی هر شب، ساعت 24 به صورت زنده روی آنتن می‌‌رود و موضوع آن، گفت‌‌و‌گوهایی درباره فلسفه قیام عاشورا و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. در بخش‌های مختلف این برنامه، نوحه‌‌خوانی و مداحی با حضور مداحان برجسته ایرانی هم به نمایش در می‌‌‌آید.

 ساعد باقری در رادیو «گنجینه الاسرار» می‌خواند

ویژه برنامه «میراث عاشورا» از شنبه (یکم شهریورماه) با محوریت بازخوانی «گنجینه الاسرار» از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. برنامه «میراث عاشورا» به بازخوانی کتاب گنجینه الاسرار اثر «عمان سامانی» به روایت ساعد باقری اختصاص دارد. عمان سامانی در این کتاب صحنه های واقعه عاشورا را به نظم کشیده است که ساعد باقری در رادیو فرهنگ آن را روایت می‌کند. برنامه «میراث عاشورا» به همت گروه کتاب شبکه فرهنگ تولید شده است که شنبه ساعت 15 روی موج اف‌.ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

 پخش زنده سخنرانی‌‌های «سیدحسن نصرالله» از شبکه الکوثر

شبکه الکوثر سخنرانی‌ های «سیدحسن نصرالله» را در ایام سوگواری امام حسین(ع) به صورت زنده از لبنان پوشش می‌دهد. سخنرانی‌‌های «سیدحسن نصرالله» از امشب شنبه اول شهریور تا پایان دهه اول محرم، شب‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه پخش می‌شود. شبکه الکوثر از ساعت 22 به وقت تهران اقدام به پخش زنده سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان می‌‌کند؛ زمان این برنامه زنده 55 دقیقه است.

 «قصه واقعه» را هر شب در رادیو نمایش بشنوید

مجموعه رادیویی«قصه واقعه» با حضور نزدیک به 50 نفر از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، روی آنتن رادیونمایش می‌رود. بابک صفی‌خانی، نویسنده و تهیه‌کننده مجموعه رادیویی«قصه واقعه» درباره این نمایش گفت: مجموعه رادیویی«قصه واقعه» براساس قیام عاشورا نوشته شده، اما حوادث را از 125 سال قبل بررسی کرده و در نهایت قصه به روز عاشورا می‌رسد.

وی افزود: نکته قابل توجه در این نمایش رادیویی، این است که در داستان آن بیش از 90 شخصیت وجود دارد و نزدیک به 50 نفر از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در قالب این شخصیت ها به ایفای نقش پرداخته‌اند و البته برخی از بازیگران در چند نقش بازی کرده‌اند.

صفی خانی در پایان تأکید کرد: این یک روایت معمول رادیویی که صرفأ جنبه گویندگی داشته باشد، نیست. بلکه راوی گهگاه وارد قصه می‌شود و قصه راپیش می‌برد از این جهت خانم فریبا متخصص روایت این مجموعه رادیویی را بر عهده دارد چرا که لحن متنوع ایشان جنبه بازیگری را نیز داراست.

مجموعه رادیویی «قصه واقعه» به نویسندگی و تهیه کنندگی بابک صفی خانی، کارگردانی رامین پورایمان، صدابرداری مجیدآیینه، افکتوری محمدرضا قبادی فر، از اول شهریور ساعت 20:30 روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

ماجرای دوستی یک خبرنگار و خیّر در برنامه امشب «مکث»

در دومین قسمت از فصل سوم برنامه «مکث» ویژه ماه محرم که شنبه شب ساعت 19:30 قبل از اخبار 20:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، کوروش سلیمانی میزبان عزالدین عباسی و شهریار کریمی است که به واسطه ماجرای جالبی با هم آشنا و حالا دوست و همکار شده‌اند. ماجرا از این قرار است که پدر کریمی به خاطر مشکل مهریه در زندان بوده و عباسی که خیر است و زندانیان بدهکار و محکومان قتل‌های غیرعمد را با پرداخت پول و گرفتن رضایت آزاد می‌کند او را نیز به خاطر پسر کوچکش شهریار آزاد می‌کند تا اینکه سال‌ها بعد شهریار کریمی که حالا خبرنگار شده است با این خیر همراه شده و حالا هر 2 با همکاری یکدیگر بیش از صد رضایت برای مجرمان قتل‌های غیرعمد گرفته‌اند و همچنان در این مسیر تلاش می‌کنند.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد، قصه‌ها و روایات آدم‌ها از یک موقعیت خاص به سمت حال خوب را روایت می کند و سراغ ماجراهای اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی جذاب ضبط و پخش می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top