تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/01 - 20:03
کد خبر: 367995

کاهش مخاطرات بیماری کرونا با تقویت نرم افزار «دولت همراه»

سازمان فناوری اطلاعات خواستار همکاری دستگاههای اجرایی برای تقویت سکوی دولت همراه در جهت کاهش مخاطرات همه‌گیری بیماری کرونا در میان شهروندان ایرانی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجید فولادیان مدیرکل دفتر پایش، نظارت و پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران وظیفه اصلی سکوی دولت همراه را فراهم کردن زیرساخت دسترسی به خدمات دولت الکترونیکی و دولت موبایل عنوان و جزئیات این طرح را تشریح کرد.

وی گفت: دولت همراه، یک خدمت حاکمیتی است که از سوی دولت به مردم (G۲C) و در سطح ملی ارائه می‌شود و تمامی اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این پروژه که هم اکنون در سه بستر پیامک، برنامه کاربردی (APP) و USSD آماده خدمت‌رسانی است به گونه‌ای طراحی شده که پس از عبور از بستر نرم افزاری مرکز ملی تبادل یکپارچه اطلاعات (GSB) و PGSB در اختیار سکوی دولت همراه قرار می‌گیرد و سپس به متقاضیان ارائه می‌شود.

فولادیان در مورد خاستگاه قانونی این پروژه به سه بند قانونی مجزا از یکدیگر مانند بند ج مصوبه شماره ۱۲۸۳۰۴/ت  ۵۲۰۷۵ ه هیات دولت مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۹۵ در خصوص ایجاد مراکز داده دولت به همراه نظام به روزرسانی مستمر و برخط داده‌ها و اطلاعات اشاره کرد و گفت: همه این قوانین تاکید دارند که دستگاه‌های اجرایی به منظور ارائه خدمات خود روی تلفن همراه و با حداقل هزینه  به مردم، به جای اینکه به طور جداگانه و با صرف هزینه زیاد به ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی نظیر طراحی اپلیکیشن بپردازند، می‌توانند از این سکوی الکترونیکی با رعایت ضوابط قانونی و امنیتی استفاده کنند.

مدیرکل معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در تشریح ساختار کلی اپلیکیشن دولت همراه گفت: ما در این پروژه یک زیرساخت ابری کلی برای خدمات دولتی روی موبایل فراهم کرده‌ایم تا مدیریت همه بخش‌های پروژه روی آن قرار بگیرد. لذا این زیرساخت به صورت سخت افزاری و نرم افزاری برای هر یک از بخش‌های اپلیکیشن، پیامک و USSD به صورت مجزا طراحی شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت سکوی دولت همراه گفت: تعداد خدمات در هر یک از بسترها حدود ۱۰۰ خدمت است و تعداد کل کاربران نیز بالغ بر ۸ میلیون نفر برآورد شده است. اما چنانچه از منظر تعداد تراکنش به بررسی آمار بپردازیم، از ابتدای شروع به کار دولت همراه تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون تراکنش به ثبت رسیده است.

فولادیان درباره نحوه همکاری دستگاه‌های دولتی در راستای تقویت سکوی دولت همراه گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در کشور و لزوم کاهش مراجعات حضوری و فاصله‌گذاری اجتماعی، همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های دولتی می‌تواند زمینه تسهیل هرچه بیشتر مردم به خدمات دولت از طریق سکوی دولت همراه را دربرداشته باشد.

نصب نرم افزار دولت همراه از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند و یا لینک‌های معرفی‌شده در سایت دولت همراه به نشانی https://mob.gov.ir بدون نیاز به ارائه مدرک خاصی امکان‌پذیر است. اما استفاده از خدمات دولتی نیازمند احراز هویت است که این امر از طریق سامانه شاهکار و ثبت احوال انجام می‌پذیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top