تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/06/02 - 18:16
کد خبر: 368104

گلایه خانواده شهدا از مدیریت شهری

کلمه «اسلامی» از تابلوی میدان جمهوری تهران حذف شده است؛ شهرداری معتقد است اشتباه سهوی بوده و خانواده شهدا طی نامه به شورای شهری‌ها خواستار توضیح در این زمینه شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد، مبنی بر اینکه کلمه «اسلامی» از تابلوی جمهوری اسلامی حذف شده است. پس از منتشر شدن تصاویر تابلوی میدان جمهوری اسلامی این موضوع با واکنش بسیاری از مردم تهران، خانواده شهدا و حتی مدیران شهری قرار گرفت.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران اعلام کرد، شهرداری به دلیل تغییر نام میدان جمهوری اسلامی تخلف انجام داده است و تغییر نام خیابان‌ها و میادین بدون هماهنگی شورا ممنوع است. همچنین شهرداری تهران باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشد و هر چه سریع‌تر اصلاح لازم در تغییر نام میدان انجام گیرد.

دستکاری نام خیابان‌ها غیرقانونی و تخلف است

الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: از شهرداری منطقه و واحد ارتباطات شهرداری تهران درباره این موضوع توضیح خواسته‌ام ولی در حال حاضر هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نشده است.

وی افزود: دستکاری نام‌های مصوب در شناسنامه هویتی بخش‌های مختلف تهران غیرقانونی است و چه سهوی و چه عمدی باید موضوع حذف کلمه اسلامی از میدان جمهوری اسلامی پیگیری شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: نام کوچه‌های تهران حتی اگر نام گل باشد جزو شناسنامه هویتی شهر است و دستکاری،‌ مخدوش کردن و نام‌زدایی آن غیرقانونی است حالا چه برسد به اینکه نامی از میدانی در پایتخت مربوط به نماد رسمی کشور باشد.

فخاری بیان داشت:‌ دستکاری در نام‌های مصوب شناسنامه هویتی شهر زیر ذره‌بین شوراست و باید حتماً چرایی حذف نام «اسلامی» از خیابان جمهوری اسلامی بررسی شود.

وی گفت:‌ مدیران حوزه مرتبط حتماً باید در این زمینه به مردم و شورای شهر پاسخگو باشند و هر کوتاهی یا شیطنت در این زمینه قابل پیگیری است.

تجمع خانواده شهدا مقابل شورای شهر

امروز همزمان با برگزاری صحن شورای شهر برخی از خانواده شهدا مقابل ساختمان شورا تجمع کردند و خواستار پیگیری شورای درباره تغییر نام خیابان‌های تهران شدند.

نامه سرگشاده خانواده شهدا به اعضای شورای شهر

به غیر از تغییرنام خیابان‌ جمهوری، نام‌گذاری‌های اخیر در شورای شهر و اقدامات اندک شهرداری تهران جهت سیاه‌پوش شدن تهران در محرم هم مورد نقد جدی خانواده شهدا قرار گرفته است و این نقد امروز در قالب نامه سرگشاده به شورای شهری‌ها ارائه شد.

البته به غیر از جمع‌کثیری از خانواده‌های شهدای ترور، خانواده‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس،خانواده‌های شهدای مدافع از حرم و خانواده‌های شهدای سلامت، مسؤولین هیأت‌های مذهبی، مسؤولین گروه‌های مطالبه‌گر و اهالی و شورای محله سازمان آب نیز نامه سرگشاده به شورای شهری‌ها را امضا کردند.

نمک نخوردیم تا نمک‌دان بشکنیم

خانواده شهدا در این نامه اعلام کردند: «باید بدانید فرهنگ ایرانی اسلامی به ما ملت شهید پرور ایران نیاموخته که نمک بخوریم و نمکدان بشکنیم.اگر روزی جوانان این مرز و بوم از جان مایه گذاشتند تا دشمن جرات تعدی به خاک کشورمان را پیدا نکند، امروز نوبت ماست که خاطره رشادت و ایثارشان را برای نسل‌های بعد زنده نگه داریم که در غیر این صورت نمی‌توانیم پاسخ گوی وجدان انسانیمان باشیم.

فکر نمی‌کردیم که لازم باشید روزی اعلام کنیم که کلمه شهید برای ما قداست دارد گویا اعضای شورای شهر فراموش کرده‌اند همین واژه به ظاهر ساده، دانشگاهی عظیم از مفاهیم را در خود دارد دانشگاهی که عناصر مکتب شیعه را با هر نگاه به ذهن تزریق می‌کند و در صورت بسته شدنش نمی‌توان توقع داشت رنگی از استقامت، وطن پرستی، مجاهدت و ایثار در جامعه باقی بماند.

این نوع برخورد در پاک کردن عنوان شهید به عنوان کسی که بالاترین ایثار را در اعتلای وطن داشته، قدرناشناسی ای را تداعی می‌کند که نه تنها درخور فرهنگ  اسلامی وایرانی نیست بلکه در هیچ کجای دنیا هم منطبق با مرام انسانی و انسانیت نبوده و نخواهد بود.

توجیه‌های عجیب شهرداری برای محرم

پس از پاک شدن عنوان شهید از برخی تابلوها با توجیهات عجیبی روبرو شدیم که اساسا منطبق با فهم انسان داری شعور نبود تا اینکه به نام‌گذاری خیابان سازمان آب به بازرگان و عدم سیاه پوشی شهر برای عزای سید الشهدا(ع) رسیدیم و این بار توجیهات نه تنها عجیب بلکه از درجه بالای بلاهت برخوردار بود و این امر ما را برآن داشت که به صورت جدی پیگیر موضوع شویم تا ضمن رهایی اعضای شورای شهر از جهل خودخواسته یا ناخواسته، اجازه ندهیم دریافت غلطی از فهم مردم شریف ایران در ذهن تاریخ ثبت شود.

مورد اول که با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست و عدم توان بودجه‌ای شهرداری به جهت درگیری در عملیات کرونا صرفا توهین به شعور خود اعضاست.

اما در خصوص نامگذاری خیابان سازمان آب توجیه کرده بودید که مهندس بازرگان خدماتی هم داشته و بنا بر آن خدمات این تصمیم اتخاذ شده است.

اولویت دادن به بازرگان به جای شهدای سلامت

از شما می‌پرسیم آیا صرف چند خدمت بدون در نظر گرفتن خیانت‌ها و رویکرد عملی و نظری افراد کفایت می‌کند برای ثبت نام او بر تابلوهای خیابان‌ها و کوچه های شهرهایی که هنوز بوی خون شهیدان می‌دهند؟! آیا نام تمامی شهدا که جان دادند تا ایران و ایرانی بماند از جمله شهدای سلامت را بر سر در معابر نصب کرده‌اید که نوبت به امثال بازرگان رسیده است؟!

آیا می‌دانید با این تصمیم چه نمکی بر زخم کهنه خانواده های شهدای ترور پاشیده‌اید؟

اگر نمی‌دانید اعلام می‌داریم؛ بدانید و آگاه باشید اگر چنین تصمیمات و عملکردی بر مبنای جهل و عدم درک صحیح از مبانی اسلام و نظام اسلامی باشد، بد کردید و این عملکرد غلط ظلم به شهدا و خانواده‌هایشان به عنوان ولی نعمتان ما است.

اگر عامدانه و آگاهانه چنین رویکردی را اتخاذ کردید؛ بدانید آنچه را که ذات باری تعالی حکم بر زنده ماندنش داده، میراندنی نیست. تلاشتان بیهوده و زحماتتان چیزی جز دامنگیری نتیجه ظلم در دنیا و عقوبت در آخرت، برایتان به بار نخواهد آورد.

ما هرگز اجازه نمی‌دهیم کسانی که به برکت خون شهدا سر سفره انقلاب قدرت گرفته‌اند پا روی اصول حقه انقلاب و اسلام و انسان گذاشته و در مسند و مَرکبِ انقلاب ساخته، علیه اسلام بتازند».

شهرداری تهران: اشتباه سهوی بود

همزمان با بالا گرفتن موج انتقادات در مورد عملکرد شهرداری و شورای شهر درباره تغییر نام گذاری خیابان‌ها و میادین در پایتخت غلامحسین محمدی، مشاور شهردار تهران روز پیش گفت: حذف واژه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری غیرقابل بخشش است ولی در بررسی‌های اولیه که انجام شد تا اینجا مشخص شده که این اتفاق سهوی بوده است.

قیافه تابلو مشکوک است

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره حذف کلمه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری اسلامی گفت: دقیقا مشخص نیست این تابلو چه زمانی نصب شده و قیافه تابلو مشکوک است.

مطالبات مردمی در سال اخر شورای پنجم

به نظر می‌رسد، در حال حاضر مدیران شورای شهر و شهرداری تهران، به دنبال این موضوع هستند که به جای رفع مشکل و عذرخواهی از مردم به دلیل از جریحه‌دار شدن حرمت خانواده شهدا توپ را به زمین دیگر دستگاه‌ها و یا مسؤولان سابق بیندازند.

شورای شهر پنجم امروز سال آخر فعالیت خود را آغاز کرد و شهروندان انتظار دارند حداقل در فرصت باقی‌مانده اقدامات لازم جهت بهبود فضای شهر و پیشگیری از خطاهای مشابه انجام گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top