تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/06/05 - 09:46
کد خبر: 368360

اولین رتبه بندی داخلی دانشگاهها تا پایان سال انجام می‌شود

وزیر علوم با بیان اینکه تا پایان سال رتبه بندی داخلی دانشگاهها انجام می شود، گفت: سطح‌بندی دانشگاه‌ها باعث برخی مشکلات و بی‌عدالتی‌ها می‌شد، رتبه‌بندی ملاک جامع‌تری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دهمین نشست هیئت های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و مدیران نظارت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، با اشاره به تلاش‌ها و زحمات هیئت‌های نظارت و ارزیابی در استان‌ها و ستاد وزارت علوم، فعالیت مجموعه نظارت و ارزیابی را قضاوت درباره کیفیت فعالیت ها و عملکرد مؤسسات آموزش عالی برشمرد و گفت: هر چه این نظارت‌ها دقیق‌تر و جامع‌تر صورت گیرد، باعث اعتلای نظام علم و فناوری کشور خواهد شد.

غلامی در این نشست که امروز (سه‌شنبه) به صورت وب‌کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: برای اعتلای آموزش عالی و ارتقای کیفیت باید هم نقاط ضعف را بگوییم و هم نقاط قوت را؛ به گونه‌ای که حاصل آن باعث رفع کسری‌ها و کمبودها شود و نتیجه بررسی‌ها را به شکل گزارشی به مدیر هر مجموعه و موسسه‌ای ارائه کنیم تا مدیریت از نقاط قوت و ضعف خود و مجموعه‌اش اطلاع یابد و بتواند اصلاحات را انجام دهد و ارتقای کیفیت صورت گیرد.

به گفته دکتر غلامی، نکته مهم در بحث نظارت و ارزیابی آن است که اهداف‌مان را تعریف کنیم و از هر بررسی و نظارتی که انجام می‌دهیم این مطلب حاصل شود که از این نظارت کدام قسمت باید بهره‌مند شود و هدف چیست؟ یکی از این اهداف تضمین کیفیت در چارچوب طرح ساماندهی آموزش عالی است.

وزیر علوم با اشاره به طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: در طرح ساماندهی آموزش عالی به دنبال سه هدف اصلی هستیم: ابتدا ارتقای کیفیت، سپس مأموریت گرایی وبحث سوم اثر گذاری مؤسسات در منطقه است.

غلامی در خصوص مأموریت‌گرایی مؤسسات آموزش عالی گفت: ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه باید توسط موسسه و ستاد شناخته شود و محور اصلی فعالیت‌ها تعیین گردد تا مؤسسات با برنامه‌ای مشخص به سمت آن اهداف حرکت کنند.

وزیر علوم در ادامه سخنانش به موضوع رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در بحث رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، شاخص‌ها را تعریف کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم اولین رتبه‌بندی داخلی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را انجام دهیم در این رتبه‌بندی داخلی شاخص‌های اختصاصی متعددی تعریف شده است و ادارات نظارت و ارزیابی می‌توانند جایگاه این رتبه‌بندی را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سطح دانشگاه‌های کشور دیگر معیاری به نام سطح‌بندی وجود ندارد، چون سطح‌بندی دانشگاه‌ها باعث برخی مشکلات و بی‌عدالتی‌ها می‌گردید. رتبه‌بندی ملاک جامع‌تری است و کمک می‌کند تا مجموعه آموزش عالی از ارتقای کیفی برخوردار شود. وزارت علوم پشتیبان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است و نظارت نیز برای آن است که دانشگاه‌های کشور در چهارچوب‌های مورد توافق حرکت کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top