تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/06/05 - 11:34
کد خبر: 368398

تذکر نژادبهرام به شهردار تهران: جلوی توسعهٔ دانشگاه‌ها را بگیرید!

اخیراً برخی از دانشگاه‌های تهران، با استناد به دلایل مختلفی همچون ضرورت ارتقای پیوند دانشگاه و شهر اقدام به تهیه طرح‌هایی تحت عنوان نواحی نوآوری نموده‌اند. از جمله می‌توان به طرح ناحیه نوآوری دانشگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ شهرداری تهران و ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف در منطقه ۲ اشاره نمود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به پیروز حناچی، شهردار تهران، درباره رویه غلط دانشگاه‌ها در ایجاد نواحی نوآوری تذکر داد.

این عضو شورای شهر که پیش از این نیز درباره طرح توسعه دانشگاه تهران و حمایت از حقوق همسایگان فعالیت داشته، در کانال تلگرامی خود این تذکر را منتشر کرده است. متن تذکر به شرح زیر است:

با سلام
جناب آقای شهردار؛

اخیراً برخی از دانشگاه‌های تهران، با استناد به دلایل مختلفی همچون ضرورت ارتقای پیوند دانشگاه و شهر اقدام به تهیه طرح‌هایی تحت عنوان نواحی نوآوری نموده‌اند. از جمله می‌توان به طرح ناحیه نوآوری دانشگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ شهرداری تهران و ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف در منطقه ۲ اشاره نمود. این موضوع به چند دلیل واجد اشکال بوده و انتظار می‌رود تسریعا دستور فرمائید نسبت به اصلاح این رویکرد اقدامات لازم به عمل آید:

اولاً بخش قابل توجهی از تکالیف مندرج در طرح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران کماکان و پس از سال‌ها از ابلاغ طرح‌ها، بلاتکلیف مانده و یقیناً در صورت تحرک شهرداری تهران در مسیر پیگیری تهیه و اجرای طرح‌های موضعی، طرح‌های مندرج در طرح‌های فرادست از اولویت بالاتری برخوردارند.

ثانیاً به استناد مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری تحت عنوان طرح مجموعه شهری تهران در سال ۱۳۸۰، مقرر شد از هرگونه توسعه و گسترش فضاهای دانشگاهی در قسمت‌های مرکزی و پر تردد پایتخت جلوگیری به عمل آید، فلذا همکاری شهرداری تهران (شهرداری مناطق) در اجرای چنین خواسته‌هایی فاقد پشتونه حقوقی و قانونی است.

ثالثاً تمرکز بر پیگیری نواحی نوآوری نیازمند تهیه طرح توجیهی و پیگیری جهت تایید و تصویب در مراجع ذیربط بوده و نمی‌توان پهنه‌بندی و ضوابط طرح تفصیلی ملاک عمل را بدون اخذ مجوزهای لازم زیر سوال برد.

رابعاً به استناد بندهای ۱ و ۲ از بخش (ب) مصوبه  مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ به شماره ۳۰۰/۲۳۶۵۲ شورای عالی شهرسازی  و معماری پیرامون طرح ساماندهی پردیس مرکزی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، هرگونه اقدام در خصوص دانشگاه‌های واقع در بافت‌های شهری منوط به ارائه دستورالعمل جامع توسعه فضایی دانشگاه‌های کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده که نتیجه پیگیری‌های اینجانب حاکی از عدم تهیه و ارائه چنین دستورالعملی به نهاد مذکور بوده و لذا ممنوعیت فوق‌الذکر کماکان پابرجا است.

خامساً بر اساس بازدیدهای به عمل آمده توسط کارشناسان کمیته شهرسازی شورا از بافت پیرامونی محلات پیرامون دانشگاه‌های فوق‌الاشاره، جلب مشارکت ساکنین و دریافت نقطه نظرات به منظور حرکت در مسیر ایجاد و توسعه نواحی نوآوری صورت نگرفته و شهرسازی مشارکت مبنا که از مهمترین افتخارات مدیریت شهری کنونی است، در این موارد زیر سوال رفته است.

سادساً موضوعات اخیر به نوعی یادآور تکرار تجربه تلخ طرح ساماندهی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران است که پس از گذشت بیش از ۲ دهه همچنان به سرانجام نرسیده و صرفاً منجر به از هم گسیختگی انسجام اجتماعی و بروز اختلافات و تبعات اجتماعی در بافت محلات پیرامون شده است. لذا ضروری است به‌منظور جلوگیری از تکرار وقایع تلخ اینچنینی در دوره مدیریت شهری کنونی، اقدامات و دستورات لازم از سوی جنابعالی که همواره دغدغه توسعه محله‌محور را مطرح و بر آن تاکید داشته‌اید، صورت پذیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top