تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/06/06 - 14:26
کد خبر: 368539

حجت‌الاسلام هدایت در شب هفتم محرم هیئت الزهرا دانشگاه صنعتی شریف:

قرآن مخالف است که پول را دولت بین افراد خاصی از جامعه توزیع کند

قرآن مخالف است که پول را دولت بین افراد خاصی از جامعه توزیع کند

خلیفه‌ی دوم این را ایجاد کرده‌بود که می‌گفت عرب باید بخورد و حقوق بگیرد. یعنی عده‌ای به خاطر سابقه‌ای که دارند، باید مفت بخورند، یارانه‌ها برای قشر خاصی از جامعه شد. بعد از تقسیم کامل بیت‌المال، وقتی یک نان رسید، آن یک نان را به هفت قسمت تقسیم کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هیئت دانشجویی الزهرا دانشگاه صنعتی شریف به مانند سال‌های گذشته با شروع ماه محرم به مدت ده شب از روز پنجشنبه سی مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز خواهد کرد.

مسئولان این هیئت برای رعایت حال عزاداران حسینی تونل ضدعفونی ایجاد کرده‌اند و از طرفی تمام تمهیدات مربوطه از جمله اجبار ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و وجود مواد ضدعفونی کننده در مراسم در نظر گرفته شده است.

این مراسم به مدت 10 شب در مسجد و حیاط با سخنرانی حجت الاسلام رستمی و حجت الاسلام هدایت و مداحی محمد رستمی برگزار می‌شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام هدایت در شب هفتم محرم به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

پس از تمام شدن کار، خداوند حجاب زمان و مکان را برداشت و همه کنار قتلگاه را دیدند. آقایی که کنار قتلگاه ایستاده بود، فرمود من به واسطه این آقا از این صحنه انتقام خواهم گرفت. ما الان در مسیر یک انتقام هستیم. یکی از القاب امام زمان (عج) المعقب الخائف است. ایشان به شدت در خوف هستند.

پیامبر (ص) در فتح مکه موهای سرشان را کوتاه کردند و یک موی ایشان بر زمین نیفتاد، وضو گرفتند و قطره‌ای از آن به زمین نرسید. یکی از افرادی که توانست مویی از پیامبر (ص) را به دست آورد، ابوسفیان بود که بخشی از آن را به معاویه داد که در کفن بگذارند و به واسطه این موی پیامبر (ص) عذاب نشوند.

پیامبر، از راه‌های مختلف کفر را مستاصل کرد. کدام روایت را داریم که معجزه پیامبر (ص) قرآن است؟ طبق روایات، معجزه حضرت موسی (ع) اژدها شدن عصا بود، معجزه حضرت ابراهیم (ع) خاموش شدن آتش بود، معجزه حضرت عیسی (ع) زنده کردن مرده بود و معجزه پیامبر اکرم (ص) وجود علی بن ابی‌طالب (ع) به عنوان وصی بود که همه را مستاصل کرد. نبا عظیم و خبر بزرگ پیامبر و معجزه پیامبر (ص)، حضرت امیرالمومنین (ع) به عنوان ولی بود که انحراف از آن تمدن اسلام را زیر و رو کرد. چرا امیرالمومنین (ع) معجزه پیامبر (ص) است؟ زیرا با حضور ایشان عظمت تمدن پیامبر (ص) آشکار می‌شود و اگر آن را پنهان کنند این معجزه به افراد نخواهد رسید. لذا دشمنان قران را پاره پاره نکردند بلکه معجزه پیامبر را پنهان کردند. اگر تمدن حضرت امیرالمومنین (ع) بود، در عالم هیچ زشتی‌ای اتفاق نمی‌افتاد.

در زیارت‌نامه‌ی امیرالمؤمنین که صفوان جمال نقل می‌کند که بیست بار به زیارت نجف رفته‌است، نقل می‌کند که آیه‌ی نبوت پیغمبر، امیرالمؤمنین است و عصای پیغمبر امیرالمؤمنین است. یعنی با وجود امیرالمؤمنین عظمت پیغمبر آشکار می‌شود. و اگر معجزه را مخفی کنند، آن تمدن دستکاری می‌شود.

سوره انشقاق، آیه 19: همان سنت‌هایی که در بنی‌اسرائیل اتفاق افتاد، در امت من اتفاق می‌افتد. سامری امت من، مسیر تمدن امت من را منحرف می‌کند. بت‌پرستی دائما به صورت‌های گوناگون خود را نشان می‌دهد. بت‌پرستی نماد تغییر ساختار است. اقتصاد مشرکانه، سیاست مشرکانه، فرهنگ مشرکانه، و برای اینکه امت را مشرک کنند، لازمه‌اش این است که پوشش اسلامی داشته‌باشند. معاویه بت می‌ساخت، به هندوستان می‌فرستاد، یزید گفت چرا به آنها بفروشیم؟ برای خود نگه‌می‌داریم.

خلیفه‌ی اول ساختارها را رعایت می‌کرد. خلیفه‌ی دوم ساختارها را جابه‌جا کرد. خلیفه‌ی سوم عین بنی‌امیه کار کرد. خلیفه‌ی چهارم، خلیفه را پادشاهی کرد. پنجمی گفت اصلا اسلام نیست.

امام صادق (ع) رسما در ظاهر به خلیفه گفتند: امام؛ ولی این ظاهر را امام حسین (ع) انجام ندادند و دلیل این، درجه فسق یزید نبود بلکه ساختار اجتماعی ایجاد شده در زمان یزید بود. در امر به معروف باید به ساختار توجه کنیم که در چه ساختاری این اتفاق افتاده است.

یک عده در اطراف کربلا برای امام حسین (ع) دعا می‌کردند: اللهم انصر الحسین (ع). بابا! امام حسین (ع) دارد کشته می‌شود. اگر به ساختارها توجه نکنیم، ممکن است ناگهان همه چیز فرو ریزد.

امام حسین گفت آمر به معروف یعنی من امر به معروف می‌کنم. یعنی چه؟ یعنی اینکه این گناهکار در چه بستری گناه می‌کند؟ چه ساختاری باعث شده این این نوجوان از صورت پاکش رها شده و خود را در این جامعه‌ی انقلاب اسلامی اینگونه نشان دهد. آن هم در جامعه‌ی اسلامی! در اینجا اگر یقه‌ی کسی را بگیری برای اینکه موهایت بیرون است، یعنی پاک کردن صورت مسئله است.

ساختارهایی در جامعه عوض می‌شود و اگر به آنها دقت نکنم فونداسیون پایین می‌ریزد، و دقیقا مثل مردم کوفه می‌شود. بعضی گفتند امام حسین برجام را امضا می‌کند، و تمام می‌شود، برجام یعنی قرارداد!

وقتی دست مبارک امام حسین (ع) پر از خون شد، ایشان سر و صورت خود را خونی کردند و گفتند که می‌خواهم این چنین نزد پیامبر (ص) بروم و فرمودند ای رسول‌الله (ص)، عمر سعد و شمر مرا نکشتند، سقیفه مرا کشت. امام حسین (ع) ما را به ساختارهای امام‌کش ارجاع می‌دهد. حضرت زینب (ع) می‌گویند فدای آقایی بشوم که خیامش روز دوشنبه به غارت رفت. عاشورا در روز جمعه اتفاق افتاد! ببنید این مشکل ریشه در کجا دارد، دقت کنیر روز دوشنبه‌ی فساد کجاست.

عبدالله بن عمر عابد و زاهد مدینه بود. وقتی فهمید سر امام حسین (ع) به بالای نیزه رفته، به شام آمد و در کاخ یزید اعتراض کرد. یزید گفت مگر چه کردیم؟ یکی از کارهای رسانه‌ی فرهنگی این است که مرجع تقلیدسازی می‌کند. که بگوید این را مرجع می‌گوید. می‌شود آیت الله العظمی ابن عباس! یا آیت الله العظمی عبد الله بن عمر. چون رسانه‌ای روی این آیت الله العظمی کار کرده‌است.

عمر برای خلیفه‌ی دوم نوشته‌بود که معاویه تو باید این کارها را انجام دهی. من هنوز بت‌پرست هستم، ولی برای اینکه بتوانم ساختارهای حکومت اسلامی را عوض کنم ادای آدم‌های مسئول را درمی‌آورم. لباسی می‌پوشم، ریشی می‌گذارم، لباس روحانیت می‌پوشم، ولی من مامورم و ما اعتقادمان این است که پیامبر (ص) سحر می‌کند و معجزه ندارد. شما نیز احترام بگذارید ولی کاری کنید که ساختارها و اقتصادتان دست خودتان باشد. وقتی ابن عمر نامه پدرش را خواند، ساکت شد، عذرخواهی کرد و برگشت زیرا پدرش قبلا قانون داده بود.

در زیارت عاشورا فقط ساختارها پررنگ می‌شود.

مثالی از ساختار اقتصادی که امام حسین (ع) را کشت: 2% جامعه ثروتمند باشند و 98% بقیه از زیر انگشتان این 2% بخورند. به این ساختار در مدینه عرفا می‌گفتند. خلیفه‌ی دوم این را ایجاد کرده‌بود که می‌گفت عرب باید بخورد و حقوق بگیرد. یعنی عده‌ای به خاطر سابقه‌ای که دارند، باید مفت بخورند، یارانه‌ها برای قشر خاصی از جامعه شد. بعد از تقسیم کامل بیت‌المال، وقتی یک نان رسید، آن یک نان را به هفت قسمت تقسیم کردند. قرآن به شدت مخالف است که پول توسط دولت بین افراد خاصی از جامعه توزیع شود.

«یا مَنْصورُ اَمِتْ»، ای یاری شده بکش! یعنی بکش و بزن و کار را تمام کن. یعنی عبیدالله بن زیاد و یزید را بکش. چه شد که این صدا در کوفه نابود شد؟ چه ساختار اقتصادی «یا مَنْصورُ اَمِتْ» را ساکت کرد؟ چرا ما کربلا را این‌گونه نمی‌بینیم؟ وقتی عبیدالله از شدت وحشت شعار انتقام خودش را خیس کرد، یک لحظه پیچ ساختار اقتصادی را گرفت. عرفا را احضار کرد و گفت جلوی در کاختان آویزانتان می‌کنم. خواص پولدار ترسیدند و گفتند چه کار کنیم؟ گفت بروید بگویید هرکسی از قوم ما در لشکر مسلم است برگردد، وگرنه نوامیس‌شان به خطر می‌افتد و کل یارانه‌شان قطع می‌شود.

 

*

اگر خدا بخواهد به بنده‌ای خیر دهد و او را رشد دهد، در دلش محبت امام حسین(ع) را می‌نشاند

تصاویری از مراسم هفتم شب از محرم‌الحرام 1442 در هیئت‌الزهراء

قرآن مخالف است که پول توسط دولت بین افراد خاصی از جامعه توزیع شود

قرآن مخالف است که پول توسط دولت بین افراد خاصی از جامعه توزیع شود

قرآن مخالف است که پول توسط دولت بین افراد خاصی از جامعه توزیع شود

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top