تاریخ انتشار: جمعه 1399/06/07 - 00:07
کد خبر: 368586

جزئیات ظرفیت‌های ایجاد شده در دوره دکتری دانشگاه آزاد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، جزئیات فرآیند انتخاب رشته و ظرفیت‌های ایجاد شده در این دانشگاه را برای داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال 99 این دانشگاه تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد با اشاره به نحوه انتخاب رشته برای داوطلبان دوره دکتری، گفت: داوطلبان دوره دکتری برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی باید با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی با بیان اینکه فرآیند انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه آزاد به صورت مستقل و از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می شود، افزود: داوطلبان پس از انتخاب رشته در صورت کسب نمره لازم برای رشته محل انتخابی و ارائه سوابق تحصیلی خود برابر بند ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو برای مصاحبه دعوت خواهند شد. داوطلبان می‌تواند حداکثر ۸۰ رشته محل را برای دعوت به مصاحبه انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده داوطلبان می‌توانند تمامی رشته محل‌های موجود در دانشگاه برای رشته تحصیلی مد نظر را به ترتیب اولویت درخواستی خود انتخاب کنند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد با بیان اینکه همچون سال گذشته قریب به ۱۰ هزار ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: حدود ۵۴ درصد از این ظرفیت متعلق به رشته‌های علوم انسانی، ۱۸ درصد متعلق به فنی و مهندسی، ۱۶ درصد متعلق به علوم پایه، ۸ درصد متعلق به رشته‌های کشاورزی و حدود ۴ درصد متعلق به رشته های هنر است.

سامانه انتخاب رشته دوره دکتری در دانشگاه آزاد تا ۱۰ شهریور ماه فعال است

طهماسب کاظمی با بیان اینکه دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد می‌توانند در سامانه ثبت نام استعدادهای درخشان در دوره دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام کنند، اظهار داشت: تسهیلات و تخفیفات ویژه ای برای ادامه تحصیل داوطلبان از جمله تخفیف برای استعدادهای درخشان، تقسیط های بلندمدت و ارائه تسهیلات بانکی متعدد برای تأمین هزینه‌های تحصیل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بعضی از واحدها تسهیلات خاصی برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد در نظر گرفته‌اند. داوطلبان برای آشنایی با این گونه تسهیلات می‌توانند به پایگاه‌های اطلاع رسانی واحدها مراجعه کرده و یا با واحدها تماس گیرند.

کاظمی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد تمامی منابع خود را برای تسهیل تحصیل دانشجویان در مقاطع مختلف به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: دانشجویان این دانشگاه علاوه بر استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد، می توانند از تسهیلاتی که با انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای بین دانشگاه و برخی بانک‌ها از جمله بانک‌های رسالت، ملی ایران، ملت و صادرات ایران ایجاد شده، استفاده کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه شرایط تحصیل در دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه‌ها کم هزینه‌تر و با تسهیلات بهتری است، گفت: شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در همه دوره‌ها حداکثر ۸۰ درصد شهریه در دوره‌های شهریه پرداز دانشگاه‌های دولتی است.

وی دانشگاه آزاد را بزرگترین شبکه دانشگاهی کشور، بزرگترین شبکه دانشگاهی حضوری جهان و تنها شبکه دانشگاهی یکپارچه در کشور دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک واحد دانشگاهی مانند سایر دانشگاه‌های کشور نیست. این دانشگاه همزمان تمامی ویژگی‌های دانشگاه‌های آموزش محور، پژوهش محور، کارآفرین و شبکه حل مسائل کشور در سطح ملی و منطقه‌ای را در خود دارد که این ویژگی‌ها در هیچ دانشگاه دیگری در کشور وجود ندارد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اظهار داشت: برای تحصیل موفق در دوره دکتری لازم است تا افراد در یک شبکه علمی متشکل از زیرساخت‌های مناسب، اساتید مبرز، فعالان و کنشگران نخبه‌ای که در گروه‌های هم کارکرد به صورت هم زمان در یک حوزه تحقیق و در یک منظومه بزرگ پژوهشی با هم کار می‌کنند، قرار گیرند.

دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین شبکه یکپارچه تربیت نیروی انسانی متخصص است

طهماسب کاظمی گفت: امروز دانشگاه آزاد به عنوان ثمره انقلاب اسلامی، دارای بزرگترین شبکه یکپارچه تربیت نیروی انسانی متخصص در کشور است. دانشگاه آزاد به عنوان یک شبکه مویرگی متوازن، در اقصی نقاط کشور نیز در سطوح عالی تحصیلات تکمیلی حضور دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد دارای بزرگترین زیرساخت فیزیکی و ۲۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی و نوآوری است که زیرساخت‌ها و امکانات آن در بسیاری از شهرهای کشور بی نظیر است.

دانشگاه آزاد در حال تبدیل شدن به برند فناوری و نوآوری در کشور است

مشاور برنامه ریزی راهبردی رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: با زیرساخت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی که در دانشگاه آزاد به وجود آمده، این دانشگاه در حال تبدیل شدن به برند فناوری و نوآوری در کشور است. ایجاد ۳۰ سرای نوآوری که همه ارکان مدیریت نوآوری دانش بنیان را در خود جای داده، ۱۲۳ مرکز رشد، شکل گیری یکی از بزرگترین صندوق‌های نوآوری و شکوفایی دانشگاهی در کشور بخشی از این اکوسیستم بزرگ تولید علم و فناوری است.

طهماسب کاظمی ادامه داد: وجود بیش از ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه آموزشی و تحقیقاتی و صنعتی شامل ۶۷۷۲ آزمایشگاه، ۳۳۹۴ کارگاه مجهز آموزشی و تحقیقات صنعتی، ۴۴۶ آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته دارای ۱۴۰ هزار و ۱۸۶ تجهیزات آزمایشگاهی و ۴۰۰ دستگاه تحقیقاتی پیشرفته که امکان ۲۲۷۰۰ نوع خدمات آزمایشگاهی پیشرفته و در مواردی بی نظیر را فراهم کرده، امکان هر گونه فعالیت علمی را در دانشگاه فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: نسبت آزمایشگاه تحقیقات پیشرفته به دانشجوی دکتری در هر دوره‌ای در دانشگاه آزاد به صورت متوسط بهتر از یک به ۵ است. این یعنی برای هر ۵ دانشجوی دکتری حداقل یک آزمایشگاه تحقیقات پیشرفته در هر دوره پذیرش وجود دارد. در بخش کارگاهی به طور متوسط به ازای هر دانشجوی دکتری در هر سال حداقل یک کارگاه مجهز آموزشی و تحقیقاتی ایجاد شده است.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروزه با ایجاد شبکه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در دانشگاه امکان استفاده تمامی این زیرساخت‌ها برای تمامی دانشجویان فراهم شده است. با اتصال این شبکه به شبکه آزمایشگاهی سایر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور بهترین فرصت برای فعالیت‌های علمی فراهم شده است.

طهماسب کاظمی تأکید کرد: ظرفیت بزرگ و شبکه کم نظیر تولید علم در دانشگاه آزاد، بیش از هفت هزار نفر از اساتید و اعضای هیأت علمی بهترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر کشور غیر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را بر آن داشته تا در این شبکه حضور داشته باشند و بخشی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را از طریق این شبکه دنبال کنند. دانشگاه آزاد با این شبکه بزرگ به یکی از بهترین فضاهای پیشرفت علمی افراد در دانشگاه‌های سراسر کشور تبدیل شده است.

ایجاد سامانه پژوهشیار و اجرای طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی

وی یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در انتخاب دانشگاه آزاد توسط داوطلبان دوره دکتری را قرار گرفتن در فضای نخبگانی و امکان شناسایی سایر افراد فعال و نخبه در حوزه علمی هر فرد و همکاری در این فضا دانست و افزود: با ایجاد سامانه پژوهشیار و اجرای طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی این امکان فراهم شده است که اساتید و دانشجویان در حین انجام فعالیت علمی خود همه همکاران و علاقمندان حوزه علمی و فناوری خود را بشناسند و کنار گروه های هم کارکرد نوآور حوزه خود قرار گیرد. فرصتی که نبود آن در سایر زیر نظامهای علمی کشور یکی از مهمترین چالش‌های فعالیت علمی است.

 ادامه داد: این زیرساخت کمک می‌کند تا دانشجو در کمترین زمان ممکن موضوع مورد علاقه خود را در شبکه مسائل علمی و فناورانه کشور پیدا کند، جایگاه و اهداف خود را در این شبکه عظیم مسائل شناسایی کرده و مسیر حرکت علمی آینده خود را پیدا کند. همکاران فعال در این حوزه در بخشهای مختلف را شناخته و از همین ابتدا در یک همکاری علمی دانشگاهی قرار گیرد. اتفاق مهمی که همه اساتید و فعالان حوزه‌های علمی می دانند در شرایط فعلی در سایر زیر نظام‌ها سال‌ها تلاش لازم است تا به این امکان دست یافت. اگر داوطلبان دوره دکتری این شرایط را از نزدیک ببینند، دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب اول خود در دوره دکتری قرار خواهند داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top