تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/08 - 14:33
کد خبر: 368652

اجرای بزرگترین نمایش روایی کشور در دانشگاه تهران

مرشد میرزاعلی، رئیس دفتر تعزیه و هنرهای آیینی حوزه هنری از آغاز نمایش بزرگ «افلاکیان» ویژه ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانشان در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: نخستین مجلس ما امروز صبح ویژه روز تاسوعا برگزار خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرشد محسن میرزاعلی، رئیس دفتر تعزیه و هنرهای آیینی حوزه هنری ضمن بیان این مطلب به خبرگزاری فارس گفت: امسال کار مشترکی از سوی حوزه هنری و دانشگاه تهران ترتیب دادیم به نام نمایش «افلاکیان» که نزدیک به هفتاد بازیگر و ده طراح در این کار حضور دارند هر روز قرار است یک موضوع از واقعه عاشورا به تصویر کشیده شود که نخستین مجلس مربوط به شهادت حضرت عباس (ع) امروز صبح ساعت 10/30 برپا می شود.

وی در ادامه افزود: نویسنده این کار سیدمصطفی موتورچی، کارگردانان آرش ساربان و حسین گلچین و راوی نقال نیز بنده هستم  که بخش های طومار را خودم نوشتم و آقای ساربان طراحی کردند.

مرشد میرزاعلی با اشاره به اینکه این نمایش پنج شب در مصلای دانشگاه تهران برپا می شود، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی شاید بتوان گفت که بزرگترین نمایش روایی کشور که هم تعزیه و نقالی و هم پرده خوانی، مقتل خوانی، روضه و سینما و تئاتر دربردارد، همین کار است. سال گذشته این پروژه اهواز کلید خورد و بیش از 15 هزار مخاطب داشت امسال در شکل وسیع تر در تهران کار میکنیم.

وی درباره محتوای نمایش ها گفت: امروز داستان حضرت عباس (ع) و شهادتشان روایت می شود، بخش دوم روز عاشورا داستان شهادت امام حسین(ع) است ، سومین مجلس درباره حضرت زینب(ص) و اسرای کربلا و سپس باز می گردیم به حضرت علی اکبر(ع) و قاسم(ع) و مجلس آخر هم یاران اباعبدالله از وهب تا حبیب بن مظاهر، حر و ... هستند.

مرشد میرزاعلی با تشکر ویژه از کوروش زارعی و دوستان حوزه هنری خوزستان برای همراهی شان در این کار گفت: ما تمام تلاشمان را می کنیم تا ارادتمان به سیدالشهدا(ع) را به ایشان هدیه کنیم.

وی درباره مخاطبان حضوری کار گفت: به خاطر شرایط کرونایی مخاطبان حضوری محدود خواهند بود بین 1500 تا 2000 نفر می توانند حضور یابند و باقی از دنیای مجازی می توانند کار را تماشا کنند که در صفحه اینستاگرام بنده اعلام می شود.

میرزاعلی اظهار داشت: ساعات اجرای برنامه ها در روزهای تاسوعا و عاشورا 10/30 صبح و سه شب بعد ، پس از نمایش مغرب و عشاء خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top