تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/10 - 22:18
کد خبر: 368864

چند نکته درباره نماهنگ ۱۰+ شبکه پویا

قبل‌ترها خیلی وقت‌ها معترض بودیم که چرا نکات ظریف تربیتی در تولیدات صداوسیما لحاظ نمی‌شود. حالا چندسالی است تغییرات مثبتی در شبکه پویا و نهال اتفاق افتاده و محوری‌ترین مفاهیم تربیتی، مبنای ساخت تولیدات قرار گرفته‌است؛ مهم‌ترینش «منظومه صیرورت کودک ترازِ تمدن نوین اسلامی».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کانال تلگرامی میراث پدر به نقل از سیده راضیه حسینی فعال رسانه ای درباره نماهنگ +۱۰ شبکه پویا نوشت:

اول؛ دوستی داشتم که تا سال‌ها از شرکت در هر نوع مراسم تعزیه فراری بود. بچه که بود، صحنهٔ بریده‌شدنِ سر طفلان مسلم، خاطره بدی توی ذهنش به جا گذاشته بود و تا سال‌ها همین خاطره، ناخواسته او را از تعزیه و مجلس عزا دور می‌کرد.

دوم؛ چندسال پیش متخصصین متدیّن در حوزه کودک، بروشوری از مهم‌ترین نکات تربیتی تهیه کردند که پدر و مادرها موقع بردن بچه‌ها به مجلس روضه، باید به آن دقت کنند؛ نکته‌هایی که بر اساس اصول روانشناسی رشد تنظیم شده و می‌گوید وقایع کربلا باید متناسب با سن کودک تصویرسازی و روایت شود. این ملاحظات برای این است که تصاویری تلخ خارج از محدوده درک کودک در ذهن او شکل نگیرد و او را از مفاهیمِ حیاتیِ عاشورا، به‌اصطلاح زده نکند.

سوم؛ قبل‌ترها خیلی وقت‌ها معترض بودیم که چرا نکات ظریف تربیتی در تولیدات صداوسیما لحاظ نمی‌شود. حالا چندسالی است تغییرات مثبتی در شبکه پویا و نهال اتفاق افتاده و محوری‌ترین مفاهیم تربیتی، مبنای ساخت تولیدات قرار گرفته‌است؛ مهم‌ترینش «منظومه صیرورت کودک ترازِ تمدن نوین اسلامی».

چهارم؛ یک نماهنگ با موضوع عاشورا در شبکه پویا پخش شده و تشخیص داده شده که «تصاویرِ» به‌کار رفته می‌تواند بر روی ذهن کودکانِ زیر ده‌سال تاثیرات منفی بگذارد؛ برای همین برچسب ۱۰+ کنارش درج شده‌است‌. حالا عده‌ای دوره افتاده‌اند که آی چه نشسته‌اید! سند ۲۰۳۰ دارد اجرا می‌شود و عاشورا خشونت‌آمیز معرفی می‌شود! اصلا هم برایشان مهم نیست که ده‌ها نماهنگ در خصوص عاشورا در همین شبکه پخش می‌شود و مدام مفاهیم عاشورایی با زبانی مناسبِ سن بچه‌ها نشان داده می‌شود. یعنی نتوانسته‌اند بین «تصاویر» یک نماهنگ خاص و «مفاهیم» قابل نمایش به شکل‌های مختلف، یک تفکیک ساده قائل شوند.

پنجم؛ دغدغه‌ها را دستمالی و مندرس کرده‌ایم. نفهمیده‌ایم سند ۲۰۳۰ دقیقا چه هدفی را دنبال می‌کند و چطور اجرا می‌شود؛ در سطحی‌ترین حالت ممکن تفسیرش می‌کنیم، بر اساس همان تفسیر سطحی، مصداق‌یابی می‌کنیم و بلافاصله چماق تکفیر را بلند می‌کنیم. هم دغدغه‌های به‌حق پیرامون سند ۲۰۳۰ را ذبح کرده‌ایم، هم به جان خودی‌ها افتاده‌ایم.

ششم؛ رسانه‌های جریانِ ضد دین دارند با تمام توان برای کودکان دنیا برنامه‌سازی می‌کنند و هر روز انیمیشن‌هایی جذاب از شبکه‌های مختلف آن‌طرف آب، ذهن بچه‌های معصوم کشورمان را به همجنسبازی و روابط آزاد و دوری از خدا و دین، آلوده می‌کنند. این میان، شبکه پویا و نهال، قدرتمند و اثرگذار وارد میدان شده و با تولید محتواهایی جذاب برای کودکان، مقابل این هجمه فرهنگی-اعتقادی ایستاده. اما ما، به‌جای کمک، سنگ پرت می‌کنیم و یک نقد ساده را به یک جریان تخریبِ گسترده تبدیل می‌کنیم.

یک جنگ تمام‌عیارِ رسانه‌ای در جریان است؛  و ما هنوز اندر خم یک‌کوچه‌ایم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top