تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/11 - 12:28
کد خبر: 368912

رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد

نگرانی از کاهش جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های جهانی

رئیس دانشگاه امیرکبیر نسبت به کاهش جایگاه دانشگاه در رتبه بندیهای بین المللی به دلیل کاهش فعالیت های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مهمترین دغدغه های دانشگاه در آستانه ترم جدید گفت:  مشخصا موضوع بودجه، دغدغه همیشگی ما بوده و هست؛ خصوصا در برهه کنونی، اهمیت و نگرانی درخصوص آن دو چندان نیز شده است.

سید احمد معتمدی افزود: در نگاهی سطحی، شاید این گونه به نظر برسد که با شیوع کرونا و حضور نیافتن دانشجویان در دانشگاه، هزینه های ما کاهش پیدا کرده است، اما واقعیت این است که تورم سال جاری در مقایسه با سال ۹۸، عدد و رقم بالایی است؛ تا حدی که برخی هزینه های ما اکنون حتی به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

منابع افزایش حقوق هنوز تامین نشده است

وی ادامه داد: در مقابل، از طرفی برخی درآمدهای ما از قبیل آزمایشگاهی، خدماتی و ... با کاهش مواجه شده و از سوی دیگر، افزایش ۴۰ درصدی حقوق ها را داشته ایم که البته منابع آن هنوز از جانب سازمان برنامه تامین نشده است، لذا سال ۹۹، سال سختی از لحاظ بودجه ای بوده و درخواستمان این است که مسئولین مساعدت کنند تا بتوانیم امسال را به پایان برسانیم. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه گذشته از بحث بودجه و منابع مالی، عدم حضور دانشجویان و کاهش حضور اساتید در دانشگاه و نیز نیمه تعطیل شدن دانشگاه ها، یکی از نگرانی ها جدی ما است، گفت: اعتقاد ما بر این است که این موارد، در میان مدت و درازمدت قطعا لطمات سنگینی به فعالیت های دانشگاه وارد خواهد کرد.

نگرانی از کاهش جایگاه دانشگاه در رنکینگ های بین المللی

وی ادامه داد: درست است که ما در مواجهه با موضوع کرونا، به منظور جلوگیری از توقف فعالیت های آموزشی، دوره ها را بصورت مجازی برگزار کردیم و با وجود ایجاد وقفه ای کوتاه در قراردادهای صنعتی و فعالیت شرکت های دانش بنیان، کار مجددا از سر گرفته شد، با این وجود اما ادامه این شرایط و روند ترم گذشته و بالطبع عدم حضور دانشجویان، خصوصا دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه، قطعا به فعالیت های پژوهشی لطمه زده و موجب کاهش جایگاه ما در رنکینگ های بین الملل خواهد شد. 

معتمدی عملکرد دانشگاه امیرکبیر و سایر دانشگاه های کشور را با توجه به اصل غافلگیری در مواجه با کرونا درترم گذشته قابل قبول توصیف کرد و افزود: با این حال اما بر این باور هستیم که اگر بخواهیم ترم آتی و در صورت ادامه این شرایط، ترم های پس از آن نیز، با همین سبک و سیاق عمل کنیم، قطعا نمره ما نمره قبولی نخواهد بود.

وی اظهار داشت: تردیدی نیست که با توجه به تجربه ای که بدست آمده است، باید تمهیدات و برنامه های جدید داشته باشیم. در همین راستا ما در دانشگاه امیرکبیر، برنامه هایی را در دست تدوین داریم که مراحل نهایی خود را طی می کند.

تاثیر منفی عدم حضور دانشجو بر پروژه های تحصیلات تکمیلی

وی ادامه داد: همچنین حضور نیافتن در دانشگاه، خصوصا در مورد دانشجویان تحصیلات تکمیلی، از یک سو، اثرات نامطلوب و اساسی به روی پروژه هایشان خواهد داشت و از سوی دیگر نیز فارغ التحصیل شدنشان را به تعویق می اندازد. این امری بدیهی است که این گروه از دانشجویان حتما باید با استاد در ارتباط باشند و بسیاری از کارها را بصورت حضوری، تجربی و کاربردی، در آزمایشگاه انجام دهند. لذا درحال فراهم ساختن شرایطی هستیم که بتوانیم حضور آنها را در دانشگاه تسهیل کنیم.

خانه نشینی دانشجویان آن ها را دچار افسردگی و لطمات روحی می کند

معتمدی اظهار داشت: این یک واقعیت است که با گذشت چند ترم، اگر یک دانشجو خصوصا دانشجوی کارشناسی دانشگاه و محیط آن را نبیند و تجربه نکند، قطعا هم با مشکلات اساسی در روند تحصیل و هم با لطمات بعضا جبران ناپذیر روحی - روانی مواجه خواهد شد. یقینا جوانان فعال، با بی هدف ماندن در خانه و نداشتن برنامه دقیق و مدون روزانه و هفتگی و ... بخودی خود دچار معضلات روحی خواهند شد؛ کما اینکه در حال حاضر نیز با مواردی که به همین علت دچار افسردگی و نگرانی هایی شده اند، روبرو هستیم. با این حال در تلاش هستیم حضور دانشجویان را با رعایت پروتکل ها در دانشگاه فراهم کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top