تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/06/12 - 19:13
کد خبر: 369074

طرح بانکداری جمهوری اسلامی به‌زودی در مجلس یازدهم تصویب و قانون می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی جزئیات اصلاح قانون عملیات بانکداری جمهوری اسلامی و قانون عملیات بانکی بانک مرکزی گفت: ظرف چند ماه آینده چارچوب مباحث مربوط به این طرح نهایی شده و در مجلس به تصویب خواهد رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره ایرادات نظام پولی و بانکی کشور و بررسی آخرین وضعیت نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران در مجلس یازدهم اظهار داشت: حدود سه سال و نیم در مجلس دهم کار کارشناسی درباره نظام پولی و بانکی کشور انجام دادیم که برای این کار از نظرات دستگاه‌های مختلف نظیر بانک مرکزی وزارت اقتصاد، سندیکاهای بانک‌های دولتی،‌ سندیکای بانک‌های خصوصی و متولیان بخش اقتصادی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده شده است، در نهایت هم در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و به صحن علنی ارجاع شد.

وی افزود: کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی در صحن علنی مجلس در دوره پیشین به تصویب رسید و وقتی جهت بررسی بیشتر، جزئیات آن به ایام پایانی سال گذشته رسیدیم و به موضوع بررسی لایحه بودجه و تعطیلی مجلس در اثر شیوع کرونا برخوردیم و در نهایت بررسی این موضوع در مجلس دهم ناتمام باقی ماند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم با همکاری نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی این موضوع مورد توافق قرار گرفت که اقداماتی که در دوره قبلی مجلس درباره لایحه نظام پولی و بانکی به جهت اصلاح بانکداری جمهوری اسلامی ایران انجام شده است ادامه یابد و کار تسریع پیدا کند تا در نهایت عملیاتی شود.

پورابراهیمی گفت: طرح نظام بانکداری جمهوری اسلامی مجددا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و به کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ارجاع شد و همین موضوع در دستورکار قرار گرفته است.

وی گفت: حدود دو هفته قبل در مجلس کلیات اصلاح نظام بانکداری جمهوری اسلامی در کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و مدیران ارشد بانک مرکزی تصویب شد و هم‌اکنون در حال بررسی مواد آن هستیم ضمن اینکه کمیته تخصصی این موضوع یعنی کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی نشست‌های متعددی را با کارشناسان بانک مرکزی برگزار کرده و برگزار خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: ظرف چند ماه آینده چارچوب مباحث مربوط به تصویب اصلاح قانون عملیات بانکداری و همچنین اصلاح قانون بانک مرکزی نهایی شود. موارد مربوط به پیشنهادات و انتقادات مربوط به طرح‌های مذکور را جمع‌آوری کرده و از نظرات و پیشنهادات موافقین و مخالفین استقبال خواهیم کرد. ضمن اینکه از دانشگاهیان و اساتید و پژوهشگران حوزه بانکداری می‌خواهم برای تقویت این طرح‌ها کمیسیون اقتصادی مجلس را یاری کنند.

نماینده کرمان در مجلس گفت: برای غنای اصلاح این قانون‌ها از نظرات مجموعه‌های علمی ـ پژوهشی کشور استفاده خواهیم کرد تا این قانون جامع‌تر شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top