تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/06/12 - 20:19
کد خبر: 369081

الکاظمی: حاکمیت عراق خط قرمز است

نخست وزیر عراق تاکید کرد که حاکمیت عراق خط قرمز است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مصطفی الکاظمی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: حاکمیت عراق خط قرمز است و ما در تلاش برای بنیانگذاری مفهوم حاکمیت هستیم.

وی افزود: می خواهیم که پشتیبانی‌های مالی لازم را نظم بخشیده و همسو با پروژه‌ها از جمله پروژه مترو بغداد همراهی کنیم.

الکاظمی گفت: فرانسه شریک مهمی برای عراق است و پاریس خواهان گسترش این شرکت بین دو کشور است.

وی تصریح کرد: عراق در راستای فعال سازی سند همکاری راهبردی بین دو کشور تلاش می‌کند و عراقی‌ها نقش فرانسه در مبارزه با تروریسم را ارج می نهند.

نخست وزیر عراق گفت: فرانسه حامی حاکمیت عراق است و فرانسه مساعدت زیادی در زمینه بازسازی شهرهای آزاد شده کرده است و ما در راستای یک پروژه مشترک انرژی هسته‌ای برای تولید برق تلاش می‌کنیم.

امانوئل ماکرون نیز در این کنفرانس مطبوعاتی  گفت: نبرد علیه گروه تروریستی داعش ادامه دارد و ما متعهد به حمایت از عراق هستیم.

وی افزود: ما در کنار شما خواهیم بود و سفرم به بغداد بیانگر تعهد فرانسه به عمق دوستی بین دو کشور است و خواهان همراهی با پروژه‌های مهم در عراق بویژه مترو بغداد و پروژه های انرژی هستیم.

ماکرون گفت: با الکاظمی درباره تقویت همکاری نظامی در مبارزه با گروه داعش گفت‌وگو کردیم. ما بسیج جامعه جهانی برای منافع عراق را حمایت می کنیم و معتقدیم که ماههای آینده درخصوص فعالیت دولت این کشور مهم خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top