تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/06/13 - 13:57
کد خبر: 369146

تمام مدارس ۱۵ شهریور دایر است

وزیر آموزش و پرورش به تشریح ایجاد شاد و کاهش زمان کلاس‌های درس حضوری به ۳۵ دقیقه پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: شاد عرصه ارائه خدمات متنوع آموزشی است 

وی اضافه کرد: کرونا آمد و با سرعت و غافلگیرانه آمد و همه را در برگرفت و همه شؤونات زندگی مردم را تحت‌ تأثیر قرار دارد و ما در قرن اخیر تا این حد با پدیده با این شمول و گسترده نداشتیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: یکی از تأثیرات بر آموزش بود و آموزش زیرساخت عدالت اجتماعی است و یک حق برای مردم است و برای دستیابی به جامعه عادلانه، نظام آموزشی عادلانه داشته باشیم.

وی افزود: آموزش بیش از یک میلیارد دانش‌آموز و دانشجو تحت الشعاع کرونا قرار گرفت و وقفه در آموزش اثرات فردی سخت و تبعات اجتماعی گسترده کوتاه مدت و بلند مدت دارد‌ و همه به دنبال راه‌حل بودند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه‌حل قاطع در این زمینه هنوز وجود ندارد، گفت: ما در گام اول از تلویزیون کمک گرفتیم و ۴ کانال آموزشی به کمک آمد. این ارتباط یکطرفه بود و اطمینان از رفع اشکال و پیگیری تکلیف نبود و به دنبال راه تکمیلی بودیم.

وی اضافه کرد: با کمک همراه اول، شاد ایجاد شد البته مشکلاتی وجود داشت اما با همکاری تیم قوی فنی کم‌کم برطرف شد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه وارد زیست بوم جدید شدیم، گفت: جوامع در حال انتقال بودند اما کرونا جوامع را به این زیست بوم جدید پرتاب کرد که باید هم از ظرفیت‌ها استفاده کرد و موانع و مشکلات را برطرف کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان در گذشته از معلمان یکسان از نظر تواتمندی آموزش بهره نمی‌بردند اما اکنون امکان ارائه آموزش بهترین معلمان برای همه در شاد وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برخی امکان دسترسی به این فضا را ندارند و تضمین می‌کنیم که آموزش را برای تمام سطوح جامعه و صرف نظر از هر شرایطی قرار دهیم اصل را بر حضور گذاشتیم و هرجایی که حضور با محدودیت همراه باشد، دانش‌آموزان را گروه‌بندی می‌کنیم. اگر محدودیت حضور بود هم از تلویزیون، هم شاد و توزیع درسنامه است.

وی ادامه داد: زمان ‌هایی معلمان در مدرسه حضور دارند و در آموزش تلویزیونی، اگر مشکلی بود، دانش‌آموزان می‌توانند مراجعه کنند و برطرف ‌شود.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین رونمایی از نسخه جدید شاد، اظهار کرد: از ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می شود و به جد در تلاش هستیم، آمادگی لازم را برای شروع باشکوه انجام دهیم؛ همکاران من تمام وقتشان را گذاشتند تا مدارس را آماده استقبال کنند.

وی به رونمایی از شبکه شاد، گفت: امروز از نسخه جدید شبکه «شاد» رونمایی می‌کنیم؛ شاد جدید دارای ظرفیت  و امکانات جدید است و معلمان می‌توانند ارتباط زنده صوتی و تصویری داشته باشند همچنین دریافت تکالیف کرده و برای تکالیف ارائ نظر کنند ضمن اینکه دانش‌آموزان را حضور و غیاب کنند و آزمون با کیفیت بگیرند و با سایر معلمان تبادل تجربه داشته باشند.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: مطمئن هستم این محیط سازگار با کاربران است ضمن اینکه برای معلمان دوره‌های آموزشی پیش‌بینی کردیم و این قابلیت‌ها در معرض عموم نیز هست.

وی در خصوص نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان است؛ ما سال گذشته دو سوم سال و محتوا را طی کرده بودیم اما امسال شرایط متفاوت است و دانش آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جا بتوانیم حضور با رعایت پروتکل است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم و برخی در روزهای زوج و برخی روزهای فرد بیایند‌.

وی با بیان اینکه حضور هر دانش‌آموز در کلاس ۳۵ دقیقه است، افزود: زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و تلاش می‌کنیم ورود و خروج به تفاوت باشد تا تزاحم ایجاد نشود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: نیاز به همراهی خانواده ها برای تردد و ورود و خروج به مدرسه است. در این شرایط نمی توانیم فرصت ها را نادیده بگیریم و باید آموزش را تعقیب کنیم و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم؛ اگر دانش‌آموزان آگاه باشند هم خود و هم خانواده‌ها رعایت می‌کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top