تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/15 - 18:21
کد خبر: 369303

علیزاده خبر داد: تحصیل دانشجویان عراقی در ایران تسهیل می‌شود

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: با عملیاتی شدن تفاهم‌نامه مشترک، تحصیل دانشجویان عراقی در ایران تسهیل می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان امور دانشجویان، با حضور رایزن علمی-فرهنگی عراق، معاون مرکز همکاری‌های علمی بین الملی وزارت علوم و نماینده وزارت امور خارجه در سازمان امور دانشجویان راهکار‌های تسهیل حضور دانشجویان عراقی در ایران بررسی شد.

علیزاده خبر داد: تحصیل دانشجویان عراقی در ایران تسهیل می‌شود

عبدالحمید علیزاده در این نشست با بیان اشتراکات فرهنگی، دینی و همجواری عراق با ایران و همکاری‌های گسترده در زمینه‌های سیاسی اقتصادی بین دو کشور گفت: برای تقویت همکاری‌های علمی دانشگاهی با عراق آمادگی داریم.

وی افزود: هم اکنون 51 دانشگاه و موسسه آموزش عالی ایرانی منتخب مجوز پذیرش دانشجوی بین المللی دارند که از میان این تعداد ما با بررسی توانمندی‌های دانشگاه‌ها و نیاز‌های دانشجویان عراقی 28 دانشگاه منتخب را برای تحصیل دانشجویان عراقی با شیوه بورسیه این کشور در ایران به وزارت علوم این کشور معرفی کردیم.

علیزاده تاکید کرد: البته برای دانشجویان عراقی که با هزینه شخصی در ایران تحصیل می‌کنند محدودیتی در انتخاب دانشگاه محل تحصیل وجود ندارد و می‌توانند در هر یک از 51 دانشگاهی که دانشجوی بین المللی پذیرش می‌کنند تحصیل کنند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی گفت: با عملیاتی شدن تفاهم نامه مشترک، امکان اعطای بورسیه‌های تحصیلی از طرف دانشگاه‌های ایران به دانشجویان ممتاز عراقی وجود داشته و به طور ویژه آمادگی پذیرش مربیان و اساتید دانشگاه‌های عراقی به صورت بورسیه وجود دارد که این دسته از متقاضیان می‌توانند از این فرصت برای تکمیل تحصیلات خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اصلاح آیین نامه قانون تردد دانشجویان خارجی و خانواده‌های آنان توسط هیات دولت گفت: دانشجویان عراقی بیشترین نفع را از اجرای این آیین نامه می‌برند، زیرا به دلیل همسایه بودن و مسافت کم، رفت و آمد آن‌ها بیش از دانشجویان دیگر کشورهاست.

در ادامه این نشست عطالله کوهیان معاون مرکز همکاری‌های علمی بین الملی وزارت علوم با تاکید بر اینکه باید سطح همکاری‌های علمی ایران و عراق از حوزه دانشجویی فراتر رود گفت: تعدادی از دانشگاه‌های ایران برای ایجاد شعبه در عراق اعلام آمادگی کرده اند و وزارت علوم از این طرح حمایت می‌کند.

وی افزود: همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با موسسات پژوهشی عراق و همکاری اساتید ایرانی و عراقی در راهنمایی پایان نامه‌های تحصیلی دانشجویان عراق می‌تواند از دیگر حوزه‌های همکاری علمی دو کشور باشد.

کوهیان تاکید کرد: برای پیگیری بهتر و عملیاتی شدن همکاری‌های دانشگاهی دو کشور ایران و عراق، هماهنگی دانشگاه‌های دو طرف با وزارتخانه‌های علوم و امور خارجه دولت متبوع خود ضروری است.

امجد حمید المظفر رایزن جدید علمی-فرهنگی عراق در ایران در این دیدار گفت: وزارت علوم عراق به رایزنی فرهنگی این کشور برای گسترش همکاری‌های علمی اختیارات کافی داده است و ما برای گسترش همکاری‌های علمی با ایران در دوره جدید تلاش می‌کنیم.

وی با استقبال از ایجاد شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق گفت: با تشکیل کمیته مشترک برای اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک اجرای آن سرعت گرفته و دو طرف زودتر به اهداف خود خواهند رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top