تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/06/16 - 17:16
کد خبر: 369409

اعلام زمان آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی کنکور ۹۹

شرایط و ضوابط، تعیین زمان و محل برگزاری آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال 1399 اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ شرایط آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی دانشگاه‌ها در آزمون سراسری سال 99 اعلام شد.

متقاضیان تحصیل در رشته تحصیلی علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال 1399 توجه داشته باشند که:

1- پذیرش دانشجو برای رشته علوم ورزشی در سال 1399 بصورت متمرکز خواهد بود و نتایج نهایی آن همراه با سایر رشته‌های متمرکز اعلام خواهد شد.

2- آزمون عملی تربیت بدنی منحصراً از متقاضیان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که‌ در جلسه آزمون روزهای پنجشنبه 99/05/30 و جمعه 99/05/31 حاضر بوده اند و (از 99/05/28 لغایت 99/06/03) علاقه‌مندی خود را با پرداخت هزینه آزمون عملی در تاریخ مذکور در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام کرده اند بعمل خواهد آمد.

3- افرادی که متقاضی آزمون عملی رشته تحصیلی علوم ورزشی و یا آموزش تربیت بدنی (دربخش پذیرش با آزمون)، شده‌اند، درصورت تمایل بعد از شرکت در آزمون عملی لازم است پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری با توجه به دوره‌هایی که براساس کارنامه در آن مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در زمان مقرر (اواخر شهریور ماه) نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی مربوط در فرم انتخاب رشته این آزمون در هر اولویتی که علاقه دارند اقدام کنند.

4- متقاضیان رشته‌ تحصیلی مذکور براساس اولویت‌بندی رشته‌های خود در فرم انتخاب رشته گزینش خواهند شد.

5-کارت شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی در حوزه‌های برگزاری آزمون عملی تحویل متقاضیان خواهد شد. بر این اساس لازم‌ است‌ متقاضیان با همراه داشتن لباس‌ و کفش‌ ورزشی‌ منحصراً در روزهای تعیین‌ شده‌ در حوزه برگزاری حضور یابند. بدیهی ‌است‌ در صورت همراه ‌‌نداشتن‌ شناسنامه و کارت ملی توسط متقاضی‌ مراحل معاینات و آزمون ‌عملی‌ و مصاحبه از وی‌ به ‌عمل ‌نخواهد آمد.

یادآوری مهم: متقاضیان رشته‌‌ تحصیلی علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار بوده و به خصوص از سلامت قلبی و ریوی خود یقین داشته و آمادگی‌های لازم برای تست‌های آزمون‌ عملی‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را داشته‌ باشند. با توجه به اینکه در محل حوزه برگزاری آزمون عملی معاینات پزشکی با نظارت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد نیاز به همراه داشتن گواهی سلامت و ارائه گواهی تندرستی برای متقاضیان نمی‌باشد.

6- متقاضیان رشته آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش علاوه بر شرکت در آزمون عملی، در صورتی که در ردیف معرفی شدگان رشته‌های فوق قرار گیرند، می‌بایستی طبق اطلاعیه‌ای که درخصوص زمان انجام مراحل مصاحبه رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان متعاقباً (دهه دوم مهرماه) توسط این سازمان اعلام می‌گردد، برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی که در دو قسمت مجزا توسط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد نیز شرکت نمایند. در غیر این صورت به منزله انصراف فرد از ادامه گزینش تلقی می‌گردد. به عبارتی همه متقاضیان باید حائز شرایط مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی بوده تا در گزینش نهائی که براساس ضوابط این سازمان انجام می‌گردد، باشند.

7- متقاضیان رشته‌های‌ فوق در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش در صورتی که در آزمون عملی شرکت نموده و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی در دوره فوق قرار بگیرند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1400 به منظور انتخاب رشته محل‌های دوره روزانه را نخواهند داشت.

8- متقاضیان آزمون عملی تربیت بدنی درصورتی که در موعد مقرر (از 99/05/28 لغایت 99/06/03) نسبت به اعلام علاقه‌مندی و پرداخت هزینه آزمون عملی اقدام ننموده‌اند، درصورت تمایل برای شرکت در آزمون عملی (به شرطی که در جلسه امتحانی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی روزهای پنجشنبه 99/05/30 و جمعه 99/05/31 حاضر بوده باشند) می‌توانند جهت بررسی وضعیت خود با همراه داشتن دو قطعه عکس، کارت شناسایی معتبر و همچنین شماره داوطلب و پرونده گروه آزمایشی شرکت در آزمون، به محل برگزاری آزمون و به نماینده سازمان سنجش مستقر در شهرستان برگزاری، مراجعه کنند.

9- آزمون عملی تربیت بدنی ‌برای همه متقاضیان:‌ از 99/06/27 لغایت 99/06/30  به ترتیب دو روز برای برادران و دو روز برای خواهران برگزار می‌گردد. و متقاضیان می‌بایست فقط ‌براساس برنامه زمانی طبق استان محل اقامت مندرج در (اطلاعیه‌ای که متعاقبا در 99/06/23 از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و از درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به نشانی https://ssrc.ac.ir  منتشر خواهد شد) در آزمون عملی شرکت نمایند.

10- متقاضیان رشته‌ علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان باید علاوه بر مبلغ واریزی برای هزینه آزمون عملی  (موضوع پرداخت 420.000 «چهارصد و بیست هزار» ریال در اطلاعیه 99/05/22)، می‌بایست حداکثر تا تاریخ 99/06/26 بابت انجام معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی مبلغ 450.000 (چهارصد و پنجاه هزار) ریال به شماره حساب 4001022603001582 و یا به شماره شبا IR760100004001022603001582 شناسه واریزی 385022674140107005100300340006  نزد بانک مرکزی به نام درآمد اختصاصی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی قابل واریز در تمامی شعبات بانک‌ها واریز نموکرده یا مراجعه به درگاه پژوهشگاه  به نشانی www.ssrc.ac.ir به صورت برخط (آنلاین) پرداخت نموده و در زمان و محل اعلام شده در اطلاعیه 99/06/23 به حوزه‌های برگزاری محل آزمون عملی مراجعه نمایند. همچنین لازم است عبارت «بابت معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی آزمون عملی رشته علوم ورزشی سال 1399» روی اصل فیش واریزی مبلغ 450.000 (چهارصد و پنجاه هزار) ریال درج شده و آن را در روز آزمون تحویل حوزه آزمون عملی نمایند.

یادآوری مهم برای متقاضیان

1- آزمون متناسب با شرایط کنونی کشور بازبینی و فیلم شیوه اجرای آزمون، همراه با دستورالعمل‌های مربوطه، در درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی قابل مشاهده است. متقاضیان گرامی می‌توانند با مشاهده فیلم و تمرین مهارت‌های لازم، آمادگی نسبی بیشتری را برای شرکت در آزمون علوم ورزشی کسب کنند.

2- همه  متقاضیان موظف هستند لباس و کفش مناسب سالن ورزشی، وسایل بهداشتی لازم از جمله 3 عدد ماسک، دو جفت دستکش لایتکس و مواد ضدعفونی کننده همراه داشته باشند تا در زمان حضور در دانشگاه اقدام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کنند.

3- همه متقاضیان موظف به رعایت فاصله 2 متری از عوامل اجرایی و سایر متقاضیان می‌باشند، ضمن اینکه و از رد و بدل کردن وسایل شخصی با سایرین جداً خودداری کنند.

4- به منظور حفظ سلامت متقاضیان و خانواده آنان، از ورود افراد همراه به حوزه‌های اجرای آزمون عملی جلوگیری خواهد شد. این افراد می بایست در محیطی خارج از فضای دانشگاه در انتظار اتمام آزمون و بازگشت متقاضیان باشند.

5- متقاضیان گرامی می‌بایست یک ساعت قبل از حضور در حوزه، آب و مواد غذایی مورد نیاز خویش را مصرف کنند تا در صورت طولانی شدن فرایند آزمون دچار ضعف جسمی نشوند. همراه داشتن نوشیدنی و میان وعده مناسب و مصرف شخصی این مواد بلامانع است (در حوزه‌های آزمون عملی مواد غذایی و نوشیدنی توزیع نمی‌شود و هر متقاضی باید شخصاً احتیاجات خود در این زمینه را مرتفع سازد).

6- به همراه داشتن دو قطعه عکس 4×3، لباس‌ و کفش‌ ورزشی‌، اصل شناسنامه و یا کارت ملی و اصل فیش هزینه تست‌های سلامت و تندرستی و انجام معاینه پزشکی به مبلغ 450.000 (چهارصد ‌و پنجاه هزار) ریال در زمان آزمون عملی ضروری است. در غیر این صورت از متقاضی‌ آزمون ‌عملی‌ به ‌عمل ‌نخواهد آمد.

7- همه متقاضیان باید طبق برنامه‌ زمانی و اقدامات اعلام شده در این اطلاعیه و همچنین در اطلاعیه‌ای که در 99/06/23 در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می شود اقدام کنند. آزمون‌ عملی علوم ورزشی قابل تمدید و یا تکرار نیست.

8- تکمیل فرم خوداظهاری:

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:

همه متقاضیان این آزمون لازم است از روز یک‌شنبه 99/06/23 به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام کرده و پرینت آن را در روز برگزاری آزمون نزد خود داشته باشند. بدیهی است اطلاعات متقاضیان تکمیل کننده فرم مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

9-  نحوه اقدام متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

متقاضیانی که در زمان اجرای این آزمون (از 99/06/27 تا 99/06/30) دارای نشانه‌های ابتلا به بیماری کووید-19 (بیماری کرونا) می باشند و علائم بیماری آنها از 99/06/15 به صورت قطعی تایید شده، لازم است از 99/06/22 لغایت 99/06/23 با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری) فرم خوداظهاری مبتلایان به بیماری کرونا را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تائیدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل کنند نباید در آزمون عملی که در تاریخ‌های 99/06/27 تا 99/06/30 انجام می‌شود حضور پیدا کنند. برای متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا در تاریخ دیگری که متعاقباً در مهر ماه با آنها هماهنگی می‌شود منحصراً در شهر تهران آزمون عملی برگزار خواهد شد.

10- باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

در خاتمه اضافه می‌نماید که متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص همه روزه صبح از ساعت 8:00 الی‌ 12:00 و بعدازظهر از ساعت‌ 14:00 ‌الی‌ 16:00 با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا شماره ‌تلفن ‌42163  با پیش شماره 021 در میان بگذارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top