تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/18 - 02:03
کد خبر: 369585

خبر خوش برای فرهنگیان بازنشسته

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، جزئیات پرداخت ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اتمام فرایند پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۸، اظهار کرد: در ابتدا برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان موظف بودیم از ماده ۲۱ که مربوط به فروش اموال منقول و غیرمنقول از دارایی‌های آموزش ‌و پرورش بود و تبصره ۵ که تأمین منابع مالی از طریق اوراق را بود این پاداش‌ها را پرداخت کنیم.

وی افزود: از آنجایی‌که معتقدیم مدارس آموزش ‌و پرورش امانت جامعه و در دست آموزش ‌و پرورش است و با توجه به اینکه عمده مدارس، کوچک ‌مقیاس هستند باید برای تأمین مالی ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که برابر با پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ بود، ۳۰ درصد مدارس را به فروش می‌رساندیم. این مسأله شدنی نبود و اگر هم امکان فروش اموال آموزش‌ و پرورش برای ما فراهم می‌شد این فرایند حداقل ۳ تا ۴ سال طول می‌کشید و بسیار زمان‌بر بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از همان ابتدای ابلاغ قانون بودجه، رایزنی‌هایی مبنی بر اینکه ماده ۲۱ در آموزش‌ و پرورش عملاً کاربردی ندارد، انجام شد و وزیر آموزش‌ و پرورش نیز این مسأله را در دولت پیگیری می‌کرد. خوشبختانه اولین مهمان گفت‌وگوی هفته در آموزش‌ و پرورش، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بود و توانستیم در همان جلسه از ایشان قول مساعد بگیریم که تأمین اعتبار پرداخت بازنشستگان جدا از ضوابط ماده ۲۱ اجرایی و انجام شود.

الهیار ترکمن با قدردانی از دولت تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری دولت و دستور مستقیم رئیس‌جمهور روز شنبه ۱۵ شهریورماه اعتبار مالی به‌صورت کامل و نقدی تأمین شد. البته از این میزان ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هفته قبل تأمین‌شده بود و هزار و هفتصد میلیارد هم شنبه تأمین و به خزانه اعلام شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع گفت: بعد از تأمین کامل مالی توانستیم این اعتبار را از خزانه به آموزش‌وپرورش انتقال دهیم و بر اساس گزارش‌های دریافتی از ۳۱ استان قادر به پرداخت پاداش بازنشستگان در استان‌ها شدیم.

وی گفت: شهر تهران نیز به‌عنوان آخرین استان پرداخت بازنشستگان را از دیروز شروع کرده و تا ظهر به اتمام رساند لذا تمامی استان‌های کشور پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ را به‌طور کامل انجام داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن قدردانی از صبوری فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ گفت: قشر بازنشسته فرهنگیان بسیار نجیبانه این موضوع را تحمل کردند. همکاران ما می‌دانند که تأمین اعتبار ۵۴۰۰ میلیارد تومانی و پرداخت آن به‌صورت یکجا کار چندان راحتی نبود. آموزش‌وپرورش حتی یک روز هم در این پرداخت‌ها تعلل نداشته و ما متعهد بودیم که ضمن پرداخت پاداش فرهنگیان از اموال آموزش‌وپرورش هم دفاع کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top